logo songteksten.net

Ontgroening

Gestart door Kayleigh666, 23 augustus 2006, 16:41:12

Vorige topic - Volgende topic

Ongroeningen zijn:

hot
0 (0%)
not hot
2 (100%)

Totaal aantal stemmen: 2

Stemmen gesloten: 23 augustus 2006, 16:41:12

Kayleigh666

Ik liep gisteravond door Nijmegen-Centrum, en ja hoor...... je kunt je weer inschrijven voor een studentenvereniging. Dus de ontgroeningen zijn weer begonnen!!!!!! :mrgreen:
Wat vinden jullie daarvan? In 1997 is er een keer een jongen overleden nadat hij een fles jenever op moest drinken. Daarom zijn er nu strengere regels en er zijn veel mensen op tegen. Wat ben jij, voor of tegen?

maartj..

ik vind dat zoooooo belachelijk.. Bij scouting vind ik het al idioot, dat bijvoorbeeld de LEIDING nog wel en ook de andere al ontgroende mensen naar de rest met eieren ging gooien, dan denk ik gewoon "waar is dat goed voor?"
en als er dan mensen aan dood gaan is het nog idioter.. het is pure verspilling en gaat soms dus tever, het zal best gezellig zijn voor de mensen die niet ontgroend hoeven te worden.. maar ik vind het idioot :Y

CherryKiss

tot op zekere hoogte kan ik me voorstellend at het leuk is. Het hoort erbij maar het moet wel te doen blijven :)

Kayleigh666

Ik vind het meestal erg lullig. Die eerstejaars studenten hebben nog geen vrienden in de nieuwe stad, wonen net op kamers, willen er graag bij horen. En tja... dan doe je denk ik eerder dingen die je anders nooit zou doen. Niet slim natuurlijk, maar stel nou dat je heel onzeker bent en je wil graag vrienden maken. Echt lullig als je dan in je blootje over straat moet rennen of weet ik wat voor rare dingen moet doen. Triest! Ik ben wel student geweest, maar aan ontgroeningen heb ik nooit meegedaan.

maartj..

als dat móet.. je bent nooit verplicht tot zoiets, dan maar een buitenbeentje en maak je vrienden in een café ofzo :P
ik kan er heel goed tegen om geen vrienden te hebben, maar als ik ze niet heb ergens wil ik ze wel, maar ergens kom je altijd nieuwe vrienden tegen.
Dan als zielig 1ejaarsje maar even alleen zijn en doorbijten :)

Kayleigh666


follow


follow


maartj..

heb je het wel gelezen dan?

Ra58

IK vind wel dat het erbij hoort..Maar het moet wel leuk blijven
Metal up your ass!

maartj..

ja en waar ligt de grens dan?

Ra58

De grens ligt tussen het is leuk of het is niet leuk
Metal up your ass!

maartj..

Tjees! wat een openbaring :roll: :{


en wát is die grens?

flientje_pinwin

Als je geen ontgroening wilt, moet je gewoon niet lid worden van zo'n studentenvereniging..
ik vind dat het in bepaalde mate best kan.. maar ken je grenzen.. dat er doden bij vallen is natuurlijk belachelijk..

maartj..

ik ben toch ook niet van plan om dan naar een studentenvereniging te gaan. wat ik hoorde over zussen van mensen uit mn klas..
die moesten 4 dagen in dezelfde kleren door stormbanen met mayo en curry enzo, mochten 1 keer per dag naar de wc en zo,.. dat valt dan nog wel mee.. maar dan moeten ze over 3 weken naar een feest met dezelfde vieze kleren vol mayo curry eieren aan, daar staat dan toch al de schimmel op.. bah..

^ dat is dus de reden ervan dat ik nu niet van plan ben by ene vereniging te gaan :mrgreen: