logo songteksten.net

Maatschappelijke stage.

Gestart door maartj.., 22 mei 2007, 22:52:45

Vorige topic - Volgende topic

maartj..

Nou, de regering kwam met het fantástische idee voor maatschappelijke stages voor mensen op de middelbare school. Bejaarden wassen, koffie schenken in ziekenhuizen, werken met gehandicapten enzovoorts.


Goed plan?

Buffy16

Voor mensen die de zorg inwillen lijkt het me wel heel leerzaam want van de praktijk leer je wel het meest. Maar laat het geen mensen doen die er geen interesse in hebben, dat gaat altijd fout...ik zou er bijvoorbeeld echt mn best niet voor doen...

maartj..

Nee ik ook niet! Ik heb er totáál geen zin in!

Ik moet volgend jaar in 4gym, als proefklas van onze school, de week voor de herfstvakantie, dus zo'n stage gaan doen. Het gaat onder het mom van "vrijwilligerswerk" maar hoe vrijwillig is het als je MOET? Dat is dus voor mij geen motivatie om later nog iets aan vrijwilligerswerk te gaan doen. Het is gewoon werken, het heeft totaal geen raakvlakken met lesstof. Je wordt er niet voor betaald, terwijl je dat bij een aantal stages wel wordt.
Bovendien mag je als 15-16jarige maar een bepaald aantal uren in de week werken, hoe zit dat dan? Of is in de zorg werken onder het mom van "stage" geen arbeid meer? Of wordt er een uitzondering op de wetgeving gemaakt omdat de regering deze stage zo nuttig vindt?

Ik ben er écht tegen. Mijn ouders gelukkig ook, dus die gaan tzt een brief naar de schoolleiding sturen en dan hoop ik maar dat het op iets uitkomt.

Buffy16

Dat is dus echt volkomen belachelijk! VERPLICHT om VRIJWILLIGERSWERK te doen? Had ook al een stukje gelezen in een blad dat dat op sommige scholen idd is ingevoerd maar dat is toch te gek voor woorden? En inderdaad, wat heeft de zorg met jou schoolrichting te maken? En dat je er niks voor krijgt is helemaal idioot! Ik weet dat stageplekken niet verplicht zijn om stagiaires uit te betalen maar hoe kunnen ze van jou verwachten dat je je als volledige medewerker gedraagt als ze je zo niet eens behandelen? Ik vind het geweldig van je ouders dat je die brief gaan sturen, ik hoop dat je er wat aan hebt!

maartj..

Ja ik hoop het ook. Alleen hier om vind ik dit kabinet al 100x niks. En omdat ze eerst 100 dagen op tour gaan.. Jezus, dat ze aan het werk gaan in plaats van ná de verkiezingen het land voor zich winnen!

Buffy16

Tja, stel je eens voor: ons kabinet aan het werk voor ons? Nee daar zou het land alleen maar beter van kunnen worden...dat kunnen we niet hebben...Wat ik ook zo belachelijk vind is dat jongeren onder de 27 geen uitkering meer kunnen krijgen (dat is ingevoerd of dat willen ze in gaan voeren) omdat mensen van die leeftijd op school moeten zitten, stage moeten lopen of moeten werken...sorry maar ik heb net weer 30 bedrijven afgebeld voor een juridische stage en ze zeggen allemaal nee.....hoezo genoeg stageplekken beschikbaar?

maartj..

Ja het is belachelijk. En dan gaan ze de weinige stageplaatsen die er zijn uitlenen aan scholieren die zo passief als de klote zijn. Terwijl er mensen zijn die zó graag willen.
Zo'n stageplek vind ik [sorry voor de generalisering] een goed idee voor op bepaalde afdelingen van het VMBO en ook nog voor de HAVO.. Maar over het algemeen vinden vooral kinders op het VMBO het leuk om dat soort stages te doen, zeker als ze dan niet naar school hoeven.
Succes met je zoektocht nog, trouwens. Bij wat voor soort bedrijven moet je eigelijk zoeken voor een juridische stageplek?

Ra58

IK moet ook n stage doen. Dikke nase..ik ga liever werken voor geld. We moesten iets zelf regelen. Niet gedaan. ze zeiden dat ze het dan voor je zouden doen. Ik ben beniewd of ze het ook doen
Metal up your ass!

maartj..

Bij ons hebben ze dus al 70 stageplaatsen geregeld. Genoeg voor 2 en een halve gymklas (we hebben er 5). Kuuuuuuuuuuuuut.

Buffy16

Tjeeez! En wij maar zoeken......Ik moet iets hebben als een advocatenkantoor, of notariskantoor, deurwaarder, makelaar of gemeente.
Als er maar een juridische afdeling is...Maar ja, zodra die advocaten en notarissen horen dat je MBO doet is het al nee. Ze hebben liever een HBO-er, maar zo krijgen wij nooit de kans....

maartj..

Kan je eigenlijk via een uitzendbureau een stageplek regelen?
Ja dat is eigelijk ontzettend unfair.. Hoelang ben je al op zoek nou?

Buffy16

vanaf het eind van mn vorige stage, sinds februari....

Ra58

Wij mogen alleen stage bij non profit
Metal up your ass!

maartj..

Hmf daar hebben ze bij ons weer niks over gezegd.

Buffy16

Dan krijg je geen vergoeding Ra? Of wel? Dat vind ik helemaal schandalig.....je hebt wel even een gratis kracht die alle rotklusjes voor je opknapt.....kun je op zn minst wel iets geven vind ik