logo songteksten.net

wie weet de uitvoerend artiest van 2 nummers

Gestart door verdwelt, 2 augustus 2008, 15:22:01

Vorige topic - Volgende topic

verdwelt

Ik zoek 2 nummers uit het verleden.

1.The Flood
(een soort visserslied dat zelfs even in de top 40 heeft gestaan. Uitvoerend artiest weet ik niet, maar het was een zanger/groep met een zware stem. Ik denk jaren 70.)

2. Een videoclip van een lied weet ik me te herinneren waarop slaven in een boot aan het roeien zijn en de kapitein aan de mast is vastgebonden om het gezang van de "Sirenen" te weerstaan. Dit was een erg grote hit, met voornamelijk opzwepende trommels die het tempo van het roeien van de slaven aangaf

Ik zou graag de artiest of uitvoerende band willen weten.

wie weet welke artiest/nummers ik bedoel?

Websmurf

1) Zou het Ginger Ale kunnen zijn? Weet dit niet helemaal zeker, maar de periode waarin deze groep actief was klopt wel. (1969 - 1972)

2) Deze weet ik niet..
Webmaster Songteksten.net -

verdwelt

#2
Hey Websmurf,
Antwoord 1 is correct. Heb het opgezocht in popinstituut. Ene Richard De Bois blijkt de zanger (tevens producer van de Dolly Dots en dit jaar in april overleden) te zijn.

Je antwoord is dus correct, Thanx!
Hieronder het antwoord wat popinstituut geeft.

Type en jaar 7", 1969
Label Eagle, 4
B-kant Gin Fizz
Hitnotering 13-12-1969, Top 40, 8 weken, plaats 4

Als dank heb ik een leuke link voor je als je van nostalgische muziek houd, dat wil zeggen dat je kan kiezen uit 10 genres:
Heerlijk al die oude nummers die voorbij komen. Persoonlijk vindt ik "British & American Legend de beste.
Groet,
Verdwelt


NOSTALGIE


Websmurf

mooi, mooi.
zal die link 's gaan kijken als ik thuis ben.. internet is niet zo snel hier namelijk :p
Webmaster Songteksten.net -

verdwelt

nummer 2 van mijn vraag blijft open staan.. Wie weet het..???

Misschien even ter aanvulling..
In de videoclip moet een schip tussen 2 rotsen doorvaren. De slaven roeien op de cadans van trommels.
De kapitein (of stuurman) is geblindoekt en vastgebonden aan de mast van het schip. Zo kunnen de "Sirenen"hem niet verleiden.
(Sirenen zijn halfgodinnen uit de Griekse mythologie) De clip heeft een hoog opzwepend gehalte. De storm, het geluid van de wind, Sirenen en trommels maakt het geheel erg ritmisch.

Het is volgens mij een erg grote hit geweest, waarschijnlijk ergens rond 1980...

Enig idee??