logo songteksten.net

Songteksten offline tot nader bericht

Gestart door Websmurf, 4 november 2009, 19:07:46

Vorige topic - Volgende topic

Websmurf

Relatief goed nieuws.. ik heb zojuist nieuwe informatie en contracten van Musicopy ontvangen met tarieven die een stuk redelijker zijn dan de tarieven die ik nu betaal.

Ik ga deze documenten laten doorlezen door wat juristen en dan eens kijken wat ik daarmee doe :)
Webmaster Songteksten.net -

Robinn95

Citaat van: Websmurf op 11 november 2009, 17:03:03
Relatief goed nieuws.. ik heb zojuist nieuwe informatie en contracten van Musicopy ontvangen met tarieven die een stuk redelijker zijn dan de tarieven die ik nu betaal.

Ik ga deze documenten laten doorlezen door wat juristen en dan eens kijken wat ik daarmee doe :)
Oké, veel succes. En... hopelijk staan de songteksten en vertalingen snel terug online.

lenn-

Ik hoop dat de teksten snel terug online komen...
eerst is Nedtlyrics al offline gegaan, daardoor ben ik op deze site beland, maar nu gaat musicopy hier ook al moeilijk over doen.
Ik snap echt niet waarom je zou moeten betalen om songteksten te publiceren,
de artiesten zelf verdienen er niet eens wat aan,
en het lijkt me idd juist positieve reclame voor een artiest.

Tineke23

Ik vind het zeer spijtig dat deze site tijdelijk gesloten is.

Het was heel gemakkelijk en in mijn ogen doe je er niets verkeerd mee. Hopelijk mag je vlug terug opendoen.

Snowowl

Citaat van: Websmurf op 11 november 2009, 17:03:03
Relatief goed nieuws.. ik heb zojuist nieuwe informatie en contracten van Musicopy ontvangen met tarieven die een stuk redelijker zijn dan de tarieven die ik nu betaal.

Ik ga deze documenten laten doorlezen door wat juristen en dan eens kijken wat ik daarmee doe :)

Oh dat is in ieder geval al een stap in de goede richting :D

Hoop wel dat alsnog we zowel van musicopy als van 't ministerie van OCW wat te horen krijgen
May the bridges I burn light the way.

nickmassage

Ik krijg volgend antwoord van Musicopy:
CiteerGeachte heer *****,


Hartelijk dank voor uw reactie.

Musicopy en de heer Van Dongen verschillen al enige tijd van mening over de hoogte van de vergoeding die moet worden afgedragen aan de rechthebbenden van de liedteksten die middels de website songteksten.net worden aangeboden. Wij hebben de heer Van Dongen onlangs een nieuw voorstel gedaan om tot een afrekening te komen. Vanwege privacy redenen vinden wij het niet gepast om verder in te gaan op details ten aanzien van dit voorstel of met betrekking tot het contract dat wij met de heer Van Dongen hebben. Wij hebben hier zelf direct contact met de heer Van Dongen over.

Wel kunnen wij u melden dat wij tot op heden de heer Van Dongen niet hebben bevolen zijn website te staken of liedteksten van de website te halen. Op dit moment is dat ook niet aan de orde, tenzij de heer Van Dongen niet kan voldoen aan de voorwaarden van het contract dat hij getekend heeft of indien hij zelf besluit de liedteksten van zijn website te halen.

Wij hebben er alle vertrouwen in dat we met de heer Van Dongen tot een oplossing kunnen komen, nu wij hem een nieuw voorstel hebben gedaan. Meer informatie over de activiteiten van stichting Musi©opy en de rechthebbenden die wij vertegenwoordigen, kunt u vinden op onze website www.musicopy.nl.

Met vriendelijke groet,
Saskia Bakker
Administratief Medewerker

Cedar B.V.
Siriusdreef 22-28
2132 WT  Hoofddorp
Postbus 3060 / 2130 KB Hoofddorp
T +31 (0) 23 799 7031
F +31 (0) 23 799 7700
E [email protected]
W www.cedar.nl 

freakingxdanoontje

Ik heb antwoord van msiccopy:
Geachte mevrouw Borger,



Hartelijk dank voor uw reactie.



Musicopy en de heer Van Dongen verschillen al enige tijd van mening over de hoogte van de vergoeding die moet worden afgedragen aan de rechthebbenden van de liedteksten die middels de website songteksten.net worden aangeboden. Wij hebben de heer Van Dongen onlangs een nieuw voorstel gedaan om tot een afrekening te komen. Vanwege privacy redenen vinden wij het niet gepast om verder in te gaan op details ten aanzien van dit voorstel of met betrekking tot het contract dat wij met de heer Van Dongen hebben. Wij hebben hier zelf direct contact met de heer Van Dongen over.



Wel kunnen wij u melden dat wij tot op heden de heer Van Dongen niet hebben bevolen zijn website te staken of liedteksten van de website te halen. Op dit moment is dat ook niet aan de orde, tenzij de heer Van Dongen niet kan voldoen aan de voorwaarden van het contract dat hij getekend heeft of indien hij zelf besluit de liedteksten van zijn website te halen.



Wij hebben er alle vertrouwen in dat we met de heer Van Dongen tot een oplossing kunnen komen, nu wij hem een nieuw voorstel hebben gedaan. Meer informatie over de activiteiten van stichting Musi©opy en de rechthebbenden die wij vertegenwoordigen, kunt u vinden op onze website www.musicopy.nl.

Met vriendelijke groet,

Saskia Bakker
Administratief Medewerker


Robinn95

Ik heb net hetzelfde mailtje gekregen. :)

Websmurf

Ik denk dat we dicht bij een oplossing zijn.

Bijna alle mensen die ik het contract tot nu toe heb laten lezen, zijn positief.
Wacht nog op de reactie van 2 mensen en dan gaat alles weer de lucht in :)

Met ingang van 1 december kan ook de hele archief functie gaan vervallen (omdat we per view gaan betalen).
Teksten zullen dus ten alle tijde benaderbaar zijn, zonder dat daar extra clicks voor nodig zijn.
Webmaster Songteksten.net -

madelon36

He wat is dit nou weer voor een burocratische shit! Ik gebruik deze site ook al een lange tijd, en het is gewoon de beste!
ik heb ook al heel wat geholpen met nieuwe lyrics, en het kan toch niet goed zijn als deze site verdwijnt!



Snowowl

Ja ik had hetzelfde mailtje gekregen van Musicopy.

Maar super dat we weer terug zijn!
Zouden onze mailtjes hebben geholpen? :P Of was Musicopy sowieso wel met een redelijker contract aan komen zetten?

I'm happy again ^_^
May the bridges I burn light the way.

Websmurf

ik durf het niet te zeggen :p
ik hoop dat het geholpen heeft :)
Webmaster Songteksten.net -

Sandra_O

Citaat van: Snowowl op 12 november 2009, 22:20:15
Zouden onze mailtjes hebben geholpen? :P Of was Musicopy sowieso wel met een redelijker contract aan komen zetten?

I'm happy again ^_^
Citaat van: Websmurf op 12 november 2009, 22:21:32
ik durf het niet te zeggen :p
ik hoop dat het geholpen heeft :)
WooHoo! Geweldig  ^O^

Misschien moet ik in de toekomst toch wat meer vertrouwen hebben en ook gewoon een mail sturen  :@ maar ik heb al zo vaak te maken gehad met bureaucratie dat dit soort dingen me altijd heel verdrietig en boos maken...en geloof me, dan is het maar beter dat ik niets stuur  ;(

Dus bedankt aan iedereen die op één of andere manier er aan heeft bijgedragen dat de site weer in de lucht is  :Y Ik ben heel blij dat we weer gewoon aan de slag kunnen  :mrgreen:

O+
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)