logo songteksten.net

levenswijze- wiegeef je meer aandacht jezelf of anderen?

Gestart door FLuRRy FLaKe, 18 augustus 2005, 23:59:07

Vorige topic - Volgende topic

FLuRRy FLaKe

nou de titel spreektvoor zichzelf.
wie vind jij belangrijker jezelf of andere en zorg dat je goed nadenkt over je antwoord,
want de meesten zeggen zichzelf maar doen alles voor anderen ook al willen ze dat niet.

ik heb me laten vertellen dat er niemand zo belangrijk is dan mijzelf en dat ik eerst vor mezelf moet zorgen dan voor andere ookal kwets ik dan andere mischien.
o... i ate his children!


flientje_pinwin

dat is wel ff een moeilijke vraag, ikzelf ben belangrijk voor mij (rare zin) (en eigendunkerig ) maar mijn vrienden en familie zijn ook zo belangrijk!
maar bij de meeste dingen, moet ik eerlijk zijn, denk ik eerst aan mezelf O-)
ik wil het gewoon niet zo laten komen dat ik iemand word die altijd anderen voor laat gaan, en geen eigen inspreek heeft..
maar, voor zorg, kies ik wel gewoon voor anderen, ik zou voor sommige vrienden en familieleden, letterlijk mijn leven af willen staan.. O-) en dat meen ik serieus!
dus, anderen zijn belangrijker, zolang ik mezelf maar niet vergeet, en niet laat meeslepen door hun want ik heb ook nog een leven :Y

CherryKiss

qua zorg denk ik eerst aan anderen. Ik vind het geweldig om iets voor anderen te kunnen betekenen, al is het alleen al een luisterend oor.
Maar, natuurlijk kiesi k ook in veel dingen voor mezelf, mensen zijn egoistisch, alle mensen, een mens is gemaakt om aan zichzelf te denken. Zelfs als je een luisterend oor bied is dat in wezen zelfzuchtig, dat doe je omdat je weet dat het fijn is dat er iemand luistert, en omdat je onbewust verwacht dat de ander ook voor jou klaarstaat als het moet.

Kayleigh666

De meeste mensen zorgen denk ik eerst voor een ander. Da's wel zo sociaal. Toch is het ook goed om op z'n tijd aan jezelf te denken. Anders ga je er straks zelf aan onderdoor. De laatste tijd denk ik steeds meer aan mezelf en dat doet me goed. Als je goed voor jezelf zorgt kun je ook goed voor een ander zorgen.

Just1Girl

i] en leg me nu maar eens uit wat ik bedoel [/i]

maartj..

^ ik denk dat ik stiekem toch meer aan mezelf denk, ik denk dat iedereen moet beseffen dat nou eenmaal niet iedereen de tijd heeft om altijd maar aan anderen te denken, want de mensen waar je aan denkt denken ook niet altijd aan jou.
Ik vind dat je op de eerste plaats aan jezelf moet denken, behalve natuurlijk als je vader of moeder bent.

MichielManager

Ik geef mezelf in principe meer aandacht, alleen als iemand anders het echt nodig heeft krijgt hij/zij alle aandacht. En als ik een vriendin zou hebben zou die ook veel aandacht krijgen natuurlijk :Y
Beste acteurs ooit: Robert DeNiro, Nicolas Cage, Joe Pesci, Marlon Brando, Al Pacino & James Caan!!!