logo songteksten.net

Wie ben jij?

Gestart door Kayleigh666, 5 november 2005, 19:25:50

Vorige topic - Volgende topic

Ben jij jezelf?

Nee, ik speel voortdurend toneel.
0 (0%)
Ja.
3 (42.9%)
Nee, maar ik zou het wel graag willen.
3 (42.9%)
Nee, dat durf ik niet.
1 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 7

Stemmen gesloten: 5 november 2005, 19:25:50

Kayleigh666

Ik ben de laatste tijd heel erg aan het worstelen met de vraag 'wie ben ik?'. Wanneer ben ik mezelf? Wanneer ben ik gelukkig? Ik vraag me af of er meer mensen hiermee zitten en hoe ze dit aanpakken? Hoe kom je daar achter?
Ik probeer zelf heel erg naar binnen te kijken. Verstillen, wandelen in de natuur, anderen hun fouten vergeven.
Ik wil zo graag de eenvoud in het leven koesteren. Ik wil balans. Ik wil openstaan voor schoonheid.
Ik ben vaak zo met anderen bezig, dat ik mezelf haast vergeet.
Denken jullie dat ik goed bezig ben?

Kayleigh666

Is er nou niemand hiermee bezig? Jullie weten allang wie je bent en wat je wilt met je leven? Ik ben soms bang dat ik de verkeerde keuzes maak of heb gemaakt. Wie herkent dit?

othalia

ik heb soms best wel vaak dat ik de verkeerde keuzes heb gemaakt of ga maken

CherryKiss

foute keuzes maken overkotm iedereen, de angst om dat te doen is ook normaal.

Wie ik ben weet ik niet, ik ken mijn naam, mijn karakter, mijn 'innerlijke-ik' en ik probeer te leven naar mijn 'ik'. Tot nu toe gaat dat redelijk goed. 2jaar lang was ik een ander dan mijzelf, nu heb ik mijzelf gevonden opnieuw, en leef ik zoals ik ben denk ik.
ik denk dat je erachter komt of je jezelf bent, door kansen te nemen, te benutten, en altijd in acht te houden wat jij wilt, waar jij voor staat, wat jouw levensdoel is, als je weet waar je voor staat, kan je daarnaar leven.
En tuurlijk zijn er momenten waarop je niet jezelf bent, of waarop je niet jezelf kan zijn, maar koester ook deze momenten, want ondanks dat je niet jezelf bent zijn ze toch een deel van je leven, en wellicht kan je er latere keuzes op afwegen.

Kayleigh666

Wauw! Mooi gesproken, CherryKiss!

Kayleigh666

Ik denk ook dat je afstand moet doen van een oppervlakkige levenstijl om jezelf te leren kennen.
Waar ik de laatste tijd op let: leven in het hier en nu. Geen zorgen voor de dag van morgen. Wie heeft er nog meer van de wijze levenstips voor mij?

jip_en_janneke

Citaat van: "Kayleigh666"
Ik wil zo graag de eenvoud in het leven koesteren. Ik wil balans. Ik wil openstaan voor schoonheid.
Ik ben vaak zo met anderen bezig, dat ik mezelf haast vergeet.
Denken jullie dat ik goed bezig ben?

Anders moet je yoga eens proberen. Daardoor kom je echt in balans en het is veel minder zweverig dan het lijkt. Of bezoek een psycholoog ofzo.
ip_en_janneke_taal, verstaan we allemaal!!!

Kayleigh666

Ik doe zelf aan poweryoga, en da's idd erg leuk en ontspannend. Maar of je daar jezelf door leert kennen?

jip_en_janneke

Zeg Kayleigh, volgens mij heb je het nu eigenlijk meer over gelukkig zijn. Wanneer ben je gelukkig? Want eigenlijk ben je toch altijd jezelf? Ook als je toneelspeelt, dan ben jij dus een persoontje dat vaak toneel speelt. Of lul ik nu te vaag?
ip_en_janneke_taal, verstaan we allemaal!!!

Kayleigh666

Ja, het heeft wel met geluk te maken. Ik zou wel iets gelukkiger willen zijn. Al heb ik het natuurlijk helemaal niet slecht in Nederland. Heb eigenlijk alles wat mijn hartje begeert. Maar ik blijf zoekende. Maar goed, misschien zijn alle jongeren wel op zoek. Want je weet nog niet precies hoe je je leven vorm gaat geven. Toch? Of hebben jullie daar al wel hele duidelijke beelden over? Ik kan eigenlijk nog alle kanten uit. En welke kant kies ik dan? Het heeft dus ook weer te maken met keuzes maken.

othalia

of heb ik dan wel de juiste keuzes gemaakt. of soms heb ik ook echt zoiets van wat nou als...mss moest ik....

jip_en_janneke

Twijfel, twijfel, twijfel..........
Je wil het ook allemaal zo goed doen natuurlijk. Je wil je leven niet vergooien. Je wil er alles uithalen wat erin zit. Maar te geforceerd is ook weer niet goed. Lastig hoor!
Wel een interessant onderwerp trouwens. :+
ip_en_janneke_taal, verstaan we allemaal!!!

Kayleigh666

Klinkt erg perfectionistsich.......