logo songteksten.net

Wat is de mooiste stad qua cultuur en historie?

Gestart door Kayleigh666, 12 december 2005, 15:09:02

Vorige topic - Volgende topic

Vul in en leg ook ff uit waarom........

Amsterdam
0 (0%)
Rotterdam
0 (0%)
Nijmegen
2 (33.3%)
Utrecht
0 (0%)
Den Haag
0 (0%)
Maastricht
1 (16.7%)
Den Bosch
1 (16.7%)
Iets anders..........
2 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 6

Stemmen gesloten: 12 december 2005, 15:09:02

Kayleigh666

Nou, wat vinden jullie de mooiste stad qua cultuur en historie? Waar moet Nederland trots op zijn en waarom?

Kayleigh666

Ik woon nog niet zolang in Nijmegen (ongeveer een jaar nu). Maar het is het beste waar ik ooit heb gewoond. De sfeer is hier heel anders dan in de randstad. De mensen zijn veel socialer. In Nijmegen is echt een heleboel te doen en te beleven. Dit jaar viert de stad haar 2000e verjaardag. Dus nog meer activiteiten, cultuur, historie en feest!!!!!!!!
Dat vind ik niet alleen hoor! Kijk hier maar eens: http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/reactie_plaats/2120/nijmegen/

Kayleigh666


flientje_pinwin

ik vind maastricht een geweldige stad.. van waar ik geweest ben dan,, nijmegen lijkt mij ook mooi. maar daar ben ik nog nooit geweest,,
maar in nijmegen is zoveel te zien, er is bijna niet gevochten in de oorlog, dus je hebt nog voor-oorlogse gebouwen, er zijn daar de merchel-grotten (hoop dat ik het goed schreef) waar je begeleide wandelingen kan maken, heel indrukwekkend. dan heb je er ook nog een vort zitten, ben de naam kwijt, maar die heeft veel indruk op mij gemaakt..
als je nog een vakantielokatie nodig hebt, ik kan je maastricht aanraden.. :)

Kayleigh666

Volgens mij bedoel je dat de merchelgrotten in Maastricht zijn, toch? Ben ook weleens wezen shoppen in Maastricht (een vriendin van mij woont in die buurt), erg leuk! Veel kroegjes en terrasjes en restaurantjes. Supergezellie!!!!!!!!!!! En natuurlijk 'De Limburge Vlaai", mjammie..........

flientje_pinwin

merchelgrotten ja.. :) die zijn mooi.. _O_
Alleen gingen ze de lamp uitdoen met de rondleiding en liep die man weg.. :{ Pikkedonker,, bleef zo ff vijf minuten weg.. :N dat was niet genieten.. :P

jip_en_janneke

Iets anders.... namelijk: Arnhem!
Waarom Arnhem?
- je kunt lekker stappen op de Korenmarkt
- het openluchtmuseum
- de dierentuin
- de trolly-bussen
- en last but not least: Ik woon er!!!!!!!!!!!!
ip_en_janneke_taal, verstaan we allemaal!!!

flientje_pinwin

arnhem is wel koele stad,, maar op de een of andere manier verdwaal ik d'r altijd.. ;)
daar op het 'pleintje' bij de espritwinkel,, ga ik altijd de verkeerde straat in.. :P wel lol opzicht,, :Y
ben d'r alleen lang niet geweest..

en nog een toevoeging.. :
- the australian (Als je dat niet kent,, ben je zò geen ijsfan.. :P)

Kayleigh666

Brassa in Arnhem is ook een leuk winkeltje.

jip_en_janneke

Citaat van: "flientje_pinwin"arnhem is wel koele stad,, maar op de een of andere manier verdwaal ik d'r altijd.. ;)
daar op het 'pleintje' bij de espritwinkel,, ga ik altijd de verkeerde straat in.. :P wel lol opzicht,, :Y
ben d'r alleen lang niet geweest..

en nog een toevoeging.. :
- the australian (Als je dat niet kent,, ben je zò geen ijsfan.. :P)
Goeie smaak! Applaus!!
ip_en_janneke_taal, verstaan we allemaal!!!

flientje_pinwin

Danku Danku Danku ;)
Ik vraag mijn moeder wel of we daar binnenkort weer sjoppen gaan.. :)
Heb mijn schoentjes kapotgelopen.. :@

Ra58

ik denk tog wel steden in finland.. het is natuurlijk niet voor niets waarom daar de goede bands vandaan komen
Metal up your ass!

maartj..

^ dat heeft niet zoveel met historie te maken, ik ben voor efeze (turkije, prachtige stad)

Ra58

Citaat van: "maartj.."^ dat heeft niet zoveel met historie te maken

wel met cultuur
Metal up your ass!

maartj..

in finlandse steden is vast niet veel van HIM terug te vinden denk ik, according to de songteksten