logo songteksten.net

gebeden

Gestart door museGirl, 13 april 2005, 20:31:21

Vorige topic - Volgende topic

museGirl

aangezien ik een polyglot wil worden, train ik nu mijn geheugen door latijnse gebeden uit me hoofd te leren. deze ken ik allemaal uit me hoofd, alleen van de laatste ontbreekt nog 1 zin, maar dat maakt niet uit.

Pater noster qui es in caelis: santificetur nomen tuum, adveniat regnum tuum, fiat voluntas tua sicut in caelis et in terra. Panem nostrum cotidianum da nobis hodie et dimitte nobis debita nostra sicut et nos dimittimus debitoribus nostris. Et ne nos inducas in tentationem sed libera nos a malo. In nomine patris et filii et spirtitus sancti.

Sancte michael archangele, defende nos in proelio, contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi deus, supplices deprecamur : tuque, princeps militae coelestis, satanam aliosque spiritos malignos qui ad perditionem animarum pervegatur in mundo, divina virtute in inferum detrude. Amen.

Salve regina, mater misericordiae : vita, dulcedo et spes nostra, salve. Ad te clamamus, exsules filii hevae. Ad te suspiramus, gementes et flentes, in hac lacrimarum valle. Eia, ergo, advocata nostra, illos tuos misericordiae oculos ad nos converte.
dtollite portas, principes vestras, et elevamini, portae aeternales

wunniieJ

Ja en wat is hier het doel van ?

museGirl

lees es helemaal boven
dtollite portas, principes vestras, et elevamini, portae aeternales

wunniieJ

:? oke pure onzin ?
of je moet het maar bij lifestyle zetten :?
of  zou ik het maar doen?

museGirl

zou eigenlijk bij onderwijs moeten want daar doe ik het voor
dtollite portas, principes vestras, et elevamini, portae aeternales

wunniieJ

Oke plaats ik hem daar heen ;)

jip_en_janneke

Wat is een polyglot?
ip_en_janneke_taal, verstaan we allemaal!!!

brienne77

Citaat van: jip_en_janneke op 22 januari 2006, 15:35:43
Wat is een polyglot?

Ik denk dat het over het kennen van de verschillende talen .. Een man kan spreken en gemakkelijk te begrijpen verschillende talen ...