logo songteksten.net

Vraagje over een Canon Ixus

Gestart door Kayleigh666, 19 februari 2006, 14:52:37

Vorige topic - Volgende topic

Kayleigh666

Wie heeft er hier een Canon Ixus 50 en hoe bevalt ie? Is het eigenlijk wel nodig om 5.0 megapixels te hebben? Of is 4.0 ook genoeg? Ik vergroot bijna nooit foto's, hooguit tot 13x18.
Stel dat ik mijn foto's afdruk als 10x50; zijn foto's gemaakt met een 5.0 megapixelcamera dan scherper dan die van een 4.0 camera. Of maakt dat niks uit?

jip_en_janneke

Ik heb 'm. Maar 4.0 is ook wel genoeg hoor!
ip_en_janneke_taal, verstaan we allemaal!!!

jip_en_janneke

Citaat van: "Kayleigh666"
Stel dat ik mijn foto's afdruk als 10x50; zijn foto's gemaakt met een 5.0 megapixelcamera dan scherper dan die van een 4.0 camera. Of maakt dat niks uit?
Ik dacht dat dat niks uit maakte, alleen bij uitvergrotingen. maarreh.... ik heb er ook niet zoveel verstand van. Heeft ook met de afdrukkwaliteit van het apparaat in de winkel te maken enzo.
ip_en_janneke_taal, verstaan we allemaal!!!

jip_en_janneke

Heb nog even wat voor je gevonden, op de site van de consumentenbond.
Als richtlijn kun je het volgende aanhouden:

72-96 Pixels per inch
Geschikt voor internet, e-mailen, schermpresentaties, bureaubladachtergrond

100-200 Pixels per inch
Geschikt voor inkjetprinter, laserprinter of een ander afdrukapparaat waarvoor een gemiddelde of redelijke goede kwaliteit voldoende is

200-300 Pixels per inch
Geschikt voor scherpe fotoafdrukken op een inkjetprinter

300 en hoger
Geschikt voor drukwerk

Oftewel, minder dan 4.0 is ook goed. het ligt er natuurlijk ook aan wat je met de foto's wil doen.
ip_en_janneke_taal, verstaan we allemaal!!!

Kayleigh666

Wie geeft mij nog meer zo'n goed advies? Ik ben namelijk ook geen miljonair. En wil wel weten of ik iets goeds koop.