logo songteksten.net

The Fray @ Paradiso, HMH en straks Melkweg!

Gestart door elltnj, 23 maart 2009, 17:33:28

Vorige topic - Volgende topic

elltnj

Laat het eerst even duidelijk zijn dat ik een grote The Fray fan ben! :P Nu dat bekend is, ga ik verder:

17 mei 2007 was het concert van The Fray in Paradiso. Mijn verwachtingen waren hoog gespannen, al was het nog wel spannend: eerste keer een concert van dichtbij meegemaakt, mijn favoriete band blabla.. Gelukkig konden we een plekje vooraan krijgen! Het was wel even wachten, want het voorprogramma begon maar niet.

Toen de band op het podium verscheen, was 1 ding wat me direct opviel is dat de gitarist Joe King niet aanwezig was. Zijn plaats was vervangen door iemand die ik niet kende. Naja jammer dan. Het concert wel ondanks dat SUPER! Door mijn plekje vooraan konden we alles goed zien en hadden we zo nu en dan ook contact met de zanger Isaac Slade. Het leek alleen wel dat ze wat onwennig waren.. In het begin werden er een paar nummers achter elkaar gespeeld, zonder ook maar iets te zeggen. Totdat Isaac ging vertellen over zijn eerste keer in Amsterdam. Wat mij betreft kwam de sfeer toen echt pas om de hoek kijken. Aan het eind van die lichtgevende armbandjes van het podium gejat (6) en een plectrum gekregen! Helemaal geslaagd reisje Amsterdam!

De 2e keer, 8 november 2007, had ik gehoopt de band bij elkaar te zien. Nu was de basgitarist er niet, Dave Welch.. Mijn verwachtingen waren WEER hoog gespannen, mede door de typische meezing liedjes How To Save A Life en Over My Head. In zo'n ruimte als de Heineken Music Hall MOEST dat wel kippenvel momenten opleveren! En ja, dat gebeurde ook.. De lichteffecten waren bij beide concerten erg mooi. Het hele concert trouwens, al viel me het deze keer wat tegen jammer genoeg.. Kort programma, veel liedjes achter elkaar en wat ze vertelden was amper te verstaan!

10 mei 2009 beter: dan hopen dat de band WEL compleet is!

xVERAxLIENIEx

Ik ben jaloers!
Ik ben niet een heel grote fan van The Fray, maar How To Save A Life en You Found Me zijn echt goed.