logo songteksten.net

Roken?

Gestart door flientje_pinwin, 10 juli 2006, 18:29:02

Vorige topic - Volgende topic

maartj..

Ben je niet zegmaar.. geschikt..? Beetje lullig om zo te zeggen.
Het is wel vaak trouwens dat de mensen met slechte organen juist wél donor zouden willen zijn.. Maar dat is omdat zij natuurlijk weten hoe belangrijk goed functionerende organen zijn. :Y

Ra58

Ik denk niet dat ik t zou doen
Metal up your ass!

maartj..

Ik wel (als ik bruikbare organen heb). Anders word ik toch maar verbrand of opgevroten.

Ra58

het zijn toch mijn organen..die horen in mijn lichaam :)
Metal up your ass!

maartj..

Dus als jij medisch gezien een nieuwe nier nodig zou hebben, zou je hem door je ethische principes niet willen hebben?

Ra58

Als het moet, dan moet t
Metal up your ass!

maartj..

Ik vind, als je zelf weigert je organen te doneren, ben je die van een ander ook niet waard.

Ra58

Vind ik niet ^^
Metal up your ass!

maartj..

Ik wel. Vind ik erg hypocriet als je dat niet zou doen. :)

Ra58

Wat niet zou doen?
Metal up your ass!

maartj..

Donor worden als je zelf organen nodig hebt. :)

Buffy16

Maartje, ben het helemaal met je eens, heb zelf ook een donorformulier ingevuld omdat ik vind dat ik geen recht heb op wat ik zelf niet beschikbaar stel. Wel vind ik het voor ieder zijn eigen keus.

maartj..

Ja, dat vind ik ook voor ieder zijn eigen keus, maar weet wel welke keus je maakt; ik vind het gewoon níet kunnen dat mensen zonder codicil eerder een nieuwe nier krijgen dan mensen mét codicil. Dat mensen die geen donor zijn überhaupt zelf organen krijgen.
Buffy, weet jij vanaf welke leeftijd je zo'n formulier mag invullen? Want dan wil ik er zelf ook wel eens achteraan gaan. :)

Buffy16

Misschien dat je er nu 1 in mag vullen met toestemming van je ouders, maar ik heb het thuisgestuurd gekregen toen ik 18 werd.
En het is idd waar wat je zegt over dat codicil. Het zou een mooie zaak zijn als iedereen er 1 zou hebben.

maartj..

Ach, dat gaat toch niet gebeuren.