logo songteksten.net

Roken?

Gestart door flientje_pinwin, 10 juli 2006, 18:29:02

Vorige topic - Volgende topic

Buffy16

Nee is zo. Heb gehoord dat de overheid dat verplicht wil stellen, maar dat vind ik dan ook weer niet goed. Het moet wel een keuze blijven voor iedereen.

maartj..

Dan zou ik het een goed idee vinden dat iedereen zonder codicil (behalve minderjarigen) geen recht op een nieuw orgaan heeft. Of dat degenen mét codicil die een orgaan nodig hebben voorrang krijgen.

Buffy16

Dat zou een goed idee zijn, maar hebben de mensen die zelf een nieuw orgaan nodig hebben zelf wel geschikte organen? Iemand die een hartkwaal heeft, heeft natuurlijk wel goede nieren, maar je kan b.v. ook door je hele lichaam ziek zijn, dan kunnen je organen ongeschikt zijn. Dan kun je je afvragen of het wel zin heeft, dat deze mensen een codicil hebben. Maar het is natuurlijk een slechte zaak dat mensen dood gaan omdat ze te lang moeten wachten op een orgaan...dat moet niet mogen. Heb je toevallig die donorshow gezien?
Ik niet, maar het trok wel kijkcijfers, heb ik gehoord....

maartj..

Niet gezien, want ik vond het een té schandelijk idee :@ Maar achteraf wou ik dat ik gekeken had!

Buffy16

Heb het dus ook niet gezien maar het idee achter die show was om mensen te shockeren en aan het denken te zetten...dat is in ieder geval wel gelukt, ze hebben zelfs de mensen bereikt die niet hebben gekeken...

maartj..

Jammer dat zo'n stunt maar een keer werkt. :)

Buffy16

ja ze hoeven er nu natuurlijk niet meer mee aan te komen nu, hoor eigenlijk ook geen berichten van: meer mensen zich aangemeld als donor na donorshow....dus of het geholpen heeft?

maartj..

Ja ik geloof van wel. :) Dat heel veel mensen dezelfde avond nog zo'n formulier bestelden/invulden of wat dan ook. :P Stond de dag erna in de krant.

Buffy16

Oh dat heb ik dan gemist....ben ook niet zo'n krantenlezer, volg het meeste op nu.nl

maartj..

Ik lees ook de krant niet zo graag hoor :P Alleen als ie op tabloidformaat is :D

Buffy16

Hahaha nee voor mij is website formaat al moeilijk te volgen waaaah.....

Ra58

Citaat van: Buffy16 op 20 juni 2007, 11:59:41
ja ze hoeven er nu natuurlijk niet meer mee aan te komen nu, hoor eigenlijk ook geen berichten van: meer mensen zich aangemeld als donor na donorshow....dus of het geholpen heeft?

die berichten zijn er in overvloed geweest
Metal up your ass!

Buffy16

Ja hoorde het al van Maartje, volg het nieuws eerlijk gezegd niet zo...maar heb het op internet niet gelezen...vandaar....

Ra58

IK heb het in de krant gelezen.

JA IN DE KRANT JA :D
Metal up your ass!

maartj..

*stuurt 'n blommetje*
Grote jongen, lees jij de krant al? :D