logo songteksten.net

Maatschappelijke stage.

Gestart door maartj.., 22 mei 2007, 22:52:45

Vorige topic - Volgende topic

Ra58

Metal up your ass!

Buffy16

Ben op gesprek geweest en het beviel me meteen al wel....ik moet mensen op weg helpen die b.v. schuld hebben, of problemen met de belasting maar niet weten hoe ze het op moeten lossen enzovoorts....ze heeft me wel gewaarschuwd dat ik met veel armoede geconfronteerd ga worden....heb er meteen bijgezegd dat ik daar heel gevoelig voor ben, ik trek me zulke dingen echt erg aan.
Ze zei dat ze dat zeker begreep en dat als ik ergens mee zat, daar over gepraat mag worden. Deed me wel heel goed...

maartj..

Dat lijkt me echt rot. Is jouw studie echt puur op geld etc. gericht?

Buffy16

Ja mij eigenlijk ook wel, maar ze zei dat ik het om moest draaien en blij moest zijn dat ik die mensen van dienst kan zijn...das ook wel waar natuurlijk. Mn opleiding is juridisch, openbaar bestuur, dus voor de overheid. Das eigenlijk altijd wel op geld gericht ja..... :{

maartj..

En je zou liever wat anders doen? Ik bedoel, meer Moskowitc-zaakjes ? :P 

Buffy16

Wahaha nou zou wel interessant zijn ja....nee wil wel een keer een sociaal juridische stage doen, maar uiteindelijk wel het strafrecht of het erfrecht in...heel misschien zo'n advocaat die alleen scheidingen doet ofzo....dan blijf je natuurlijk ook geld verdienen

maartj..

Alleen scheidingen, dat is dus ook met alimentatie-gezemel enzo? Lijkt me voor een paar keer wel leuk, maar wil je dat echt tot aan je pensioen doen?

Buffy16

Ja dat zou ik best willen doen...misschien omdat ik de andere kant ook heb meegemaakt....het liefste zou ik notaris worden...maar weet niet of dat erin zit

maartj..


Buffy16

Jaa, wil graag eerst een keer stage lopen bij een notaris om te kijken hoe het is. Daarom  ben ik ook blij met deze stage, want misschien wil ik hierna wel deze richting gaan doen. Dat is wel weer een voordeel van zo'n praktijkgerichte opleiding

maartj..

Aan praktijk heb je sowieso vaak meer dan aan theorie, praktijk blijft beter hangen :)

Buffy16

Ja klopt....heb trouwens heeeele mooie punten op mn eindlijst staan......8 voor mn werkstuk over Finland, 8.3 voor mn werkstuk over openbare financiën en een 8.5 voor het mondeling van dat project  :)

Iddjuh

Citaat van: maartj.. op  4 juni 2007, 20:01:05
Stelletje amateurs he, die school. ;)

Hoor ik vandaag ook weer; ze gaan een heeeeeel grote ruimte maken op school, waar je verplicht moet gaan zitten tijdens een tussenuur in de bovenbouw "want dat is een verplicht studieuur en dan moet je gewoon les hebben". Wat een bullshit.

Lieverd, waarschijnlijk doen ze dit door de lesuitval te verminderen. Anders riskeren ze een boete van een paar miljoen euro. Blame de minister van Onderwijs, want die heeft dit bedacht. Bij jullie valt het tenminste mee. Bij ons zijn ze heel iets gruwelijkers van plan.

Maar goed, bij ons op school is die maatschappelijke stage wel een echte stage. Je mag zelf kiezen waar je stage wilt gaan lopen en dit hoeft niet altijd in de zorg te zijn! Een paar mensen uit mijn klas kregen de mogelijkheid om stage te lopen: de een liep stage bij een fotograaf, de ander bij een krant, weer iemand anders bij een vertalingsbedrijf en de laatste op een basisschool...

Buffy16

Ja tis het leukste als je zelf kan kiezen

maartj..

Citaat van: Iddjuh op  3 juli 2007, 22:19:09
Citaat van: maartj.. op  4 juni 2007, 20:01:05
Stelletje amateurs he, die school. ;)

Hoor ik vandaag ook weer; ze gaan een heeeeeel grote ruimte maken op school, waar je verplicht moet gaan zitten tijdens een tussenuur in de bovenbouw "want dat is een verplicht studieuur en dan moet je gewoon les hebben". Wat een bullshit.

Lieverd, waarschijnlijk doen ze dit door de lesuitval te verminderen. Anders riskeren ze een boete van een paar miljoen euro. Blame de minister van Onderwijs, want die heeft dit bedacht. Bij jullie valt het tenminste mee. Bij ons zijn ze heel iets gruwelijkers van plan.

Maar goed, bij ons op school is die maatschappelijke stage wel een echte stage. Je mag zelf kiezen waar je stage wilt gaan lopen en dit hoeft niet altijd in de zorg te zijn! Een paar mensen uit mijn klas kregen de mogelijkheid om stage te lopen: de een liep stage bij een fotograaf, de ander bij een krant, weer iemand anders bij een vertalingsbedrijf en de laatste op een basisschool...
Ja natuurlijk doen ze dat om lesuitval te verminderen, ik ben niet helemaal onnozel, schatje. En niet "blame meneer Plasterk", maar "blame de ouders" want die zijn dus gaan klagen dat de kinders te veel thuis zijn of op straat rondhangen. Maar Jézus, dan kan er toch wel een andere oplossing komen. Ik verbijt me nu al, bij de gedachte dat die uren er komen. En ik verheugde me er op eíndelijk naar de C1000 te mogen in tussenuren, maar dat gaat dus ook weer net aan m'n neus voorbij. :')
Fijn dat je ook even verteld wat voor iets grúwelijks ze bij jullie gaan doen..