logo songteksten.net

Teksten in Archief

Gestart door Snowowl, 5 september 2009, 00:17:51

Vorige topic - Volgende topic

Snowowl

Ik heb een vraag/opmerking over de teksten die in de archieven zijn geplaatst.

Ik snap dat niet alle teksten constant online worden gehouden als ze nauwelijks bekeken worden (neem aan ivm rechten waarvoor betaald moeten worden of iets dergelijks), maar ik denk dat er veel mensen hierdoor deze site niet snel zullen gebruiken als ze op zoek zijn naar minder populaire teksten (teksten die in het archief zijn geplaatst dus).
Om te moeten wachten totdat iemand de tekst uit het archief heeft gehaald heeft niemand zin in als je binnen een halve minuut de desbetreffende tekst op een andere lyrics-site kan vinden.

Is het daarom geen optie om het zo te regelen dat een tekst *direct*  uit het archief wordt gehaald als iemand hierom verzoekt?
Denk dat we hierdoor toch wel meer vaste bezoekers zouden krijgen, want persoonlijk weet ik al dat als ik een tekst zoek van een minder populaire band dat ik dan beter op een andere site kan kijken :S
May the bridges I burn light the way.

Websmurf

Klopt, alleen daar doet Musicopy ook moeilijk over.

Ze zien het direct uit het archief halen van teksten en ze dan gelijk weergeven ook als het rechstreeks publiceren van teksten. Om die reden is in juni het systeem ook aangepast zodat de teksten juist niet rechstreeks online komen, maar dat een periode tussen zit. Overigens krijgt iedereen die zo'n verzoek indient een mail nadat de tekst gepubliceerd is met daarin een link naar de tekst.

Ik zou het zelf ook graag anders zien, maar wordt gedwongen door Musicopy om dit soort systemen in te voeren (om de kosten nog enigsinds in bedwang te houden).
Webmaster Songteksten.net -

Snowowl

ahzo ik snap het.
Damn wat kan zo'n bedrijf toch zaniken zeg! Bah!
Alsof we illegale dingen doen met die teksten ofzo. Bah bah.

Achja, we moeten er dan maar mee leren leven.
May the bridges I burn light the way.

Marrrk

Ja, zucht.. Het is toch voor persoonlijk gebruik en eventueel educatieve doeleinden?
Ik snap sowieso niet hoe je door het lezen of uitprinten en dan uitdelen van een songtekst de verkoop van een album/nummer van een artiest kan benadelen  :?

Websmurf

jep.. klopt helemaal..

't is een grote geldklopperij naar mijn idee.. maar dat is met alles in de muziekindustrie naar mijn idee. :S
Webmaster Songteksten.net -

Marrrk

Tja, tegenwoordig wel.. Helaas :(

Sandra_O

Citaat van: Marrrk op  5 september 2009, 13:20:02
Ja, zucht.. Het is toch voor persoonlijk gebruik en eventueel educatieve doeleinden?
Ik snap sowieso niet hoe je door het lezen of uitprinten en dan uitdelen van een songtekst de verkoop van een album/nummer van een artiest kan benadelen  :?
Heb ik ook nooit begrepen. Volgens mij werkt het juist in hun voordeel; ik kom heel vaak langs een mooie tekst van een nummer dat ik niet ken en dat ga ik dan toch luisteren = reclame volgens mij. En als mensen de tekst weten/begrijpen van een nummer zijn ze volgens mij ook ook eerder genegen om een CD te kopen.

I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

Snowowl

Is het trouwens mogelijk om dat vrijwarings-formulier in het engels op de site te zetten?

Zou misschien een poging waard zijn om sommige artiesten te vragen om ons toestemming te geven om hun teksten te plaatsten, maar het merendeel van de artiesten heeft vrij weinig aan een nederlandstalig formulier :P

Niet geschoten is altijd mis!
May the bridges I burn light the way.