logo songteksten.net

Songteksten offline tot nader bericht

Gestart door Websmurf, 4 november 2009, 19:07:46

Vorige topic - Volgende topic

Websmurf

Zoals velen van jullie weten betalen wij al jaren een vergoeding aan Stichting Musicopy voor het mogen publiceren van Songteksten op internet.
Al jaren doen we trouw opgave van het aantal teksten dat op onze site gepubliceerd is en betalen we netjes de rekening, ondanks het feit dat deze regelmatig hoger was dan de totale opbrengsten via advertenties.

In juni 2009 is Stichting Musicopy met ons de discussie aangegaan omtrent het contract dat we met Musicopy hebben en de optie op onze site die teksten archiveert als ze weinig bekeken worden. Deze optie is ingebouwd om het runnen van deze site nog betaalbaar te houden.

Na 5 maanden geen bericht te hebben ontvangen (ook niet na een aantal mails van mijn zijde) van Musicopy (en ook geen facturen), viel vandaag een naheffing op de mat waarbij met terugwerkende kracht de publicatie van teksten die helemaal niet publiek toegankelijk zijn gemaakt in rekening wordt gebracht. Aangezien het hier gaat om een factuur van ±5000 euro is voor mij lol er inmiddels wel af. Ik heb deze site met veel plezier gebouwd en heb er heel veel, technisch, van geleerd. Ik ben ook best bereid om te betalen voor een hobbie, maar zo'n rekening moet niet in de 1000en euro's gaan lopen.

Met veel pijn in mijn hart moet ik dus de publicatie van teksten en vertalingen stoppen totdat er duidelijkheid is op de gebieden waar nu discussie is ontstaan. Wanneer er duidelijkheid is, zal ik daarover berichten op de site, tot die tijd hoop ik toch dat jullie terug blijven komen om eens te kijken hoe het ervoor staat.

Mochten er nog juristen dit bericht lezen en hier bij willen assisteren, dan kunnen zij contact opnemen via [email protected].
Donaties zijn ook altijd welkom, dit kan via paypal naar [email protected].

Groeten,

Adam van Dongen
Webmaster Songteksten.net.
Webmaster Songteksten.net -

P@ul

Dat is al snel nadat Nedlyrics om zeep is gebracht.
Dan denk je, dat een site die betaalt wel veilig is. Kennelijk moet je blijven betalen als je ooit iets gepubliceerd hebt, ook al is het weggehaald?
In den beginne was ik zo naïef om te denken dat dit soort sites betaald werden, omdat ze reclame maken voor artiesten en hun muziek.

Bully

Erg jammer, ik gebruik deze site vaak om even een songtekstje op te sporen. juist omdat deze site ook de vertaling bied, wat zo nu en dan leuk is :)

Een beetje kinderachtig van die stichting... wat voor mensen bekijken dit soort songteksten? geen proffesionals, het zijn vaak kinderen / jong volwassenen die voor een werkstuk / project songteksten nodig hebben... en anders is het wel voor het mee zingen thuis.

Nogmaals erg jammer, en ik ben helaas geen jurist, dus ik kan je niet verder helpen... veel succes!

Marrrk

Heel erg jammer. Deze ook al. Waarom is het in Nederland zo moeilijk? In Amerika zijn er tientallen sites met songteksten, en zover ik weet is daar geen gedoe. Ik vind het echt belachelijk dat de stichting Musicopy hier zo moeilijk over doet. De meeste artiesten zouden helemaal niet willen dat mensen zo moeilijk doen over het geld... Maar ja, je kan er weinig aan doen :(

Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is!

k-i-rstentje

Idd heel jammer. Ik keek eerst op Nedtlyrics en nu kan ik hier ook niet meer kijken :N
Ik hoop dat het probleem snel word opgelost. Ik vind het ook heel kinderachtig van ze maarja ook ik ben geen jurist dus kan dr niet bij helpen ;)

Sandra_O

 :( Compleet belachelijk  |:( We hebben het hier wel eens eerder over gehad en ik ben nog steeds van mening dat sites zoals deze, waar mensen wat meer info over artiesten, teksten, vertalingen, etc. kunnen krijgen, alleen maar de verkoop van CDs bevordert; als mensen wat meer info hebben of op een artiest geattendeerd worden waar ze voorheen nog nooit van hadden gehoord dan is dat toch juist reclame voor die artiest  :Y

Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier bezwaar tegen heeft. Heel, heel jammer  :'(
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

Snowowl

gvdmme achterlijke zielen ook van Music-copy!

gatver kan ik me echt pissig over maken.
gaat ze alleen maar om geld, beschermen van auteursrechten heeft dr geen ene zak meer mee te maken!
May the bridges I burn light the way.

freakingxdanoontje

nadat Nedtlyrics verdwenen is nu ook nog dit.
en ik weiger om op songteksten.nl te kijken, fluck site.

lovewouter

Zo jammer!!! Ik hoop dat er toch nog een eventuele oplossing komt.. Staat/stond veel op, makkelijk zoeken etc. Na Nedtlyrics baalde ik al stevig, maar nu deze ook al. Deze site staat al jaren bij mijn favorieten  :'(

Songteksten.nl zuigt zwaar .....  |:( Ik ga maar eens op zoek naar een goeie...  ;(

Ann

Echt heel erg jammer. De val van Nedtlyrics heeft me hierheen gebracht en vond deze site weer erg handig - vervelend dat het hier in Nederland allemaal zo moeilijk moet gaan.

Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden!

Robinn95

#10
Citaat van: Ann op  5 november 2009, 19:06:02
Echt heel erg jammer. De val van Nedtlyrics heeft me hierheen gebracht en vond deze site weer erg handig - vervelend dat het hier in Nederland allemaal zo moeilijk moet gaan.

Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden!
Mij ook en het zou superspijtig zijn als een fantastiche site als deze zou verdwijnen. Er zijn genoeg websites waar de songteksten op terug te vinden zijn, maar daar heb je niet zo een fantastische sfeer!
Deze website mag gewoon niet weg, in geen 100 jaar!

Dwergje2

ik vind het gewoon onzin. als je de tekst niet
goed weet en je kan het opzoeken dan is dat
tog alleen maar fijn. en wat nou als je niet weet
wat het liedje betekent? dan wil je tog weten
waar het over gaat!

Marinake

Hallo Adam,
Net zo als de rest vind ik dit een heel spijtige zaak! Heb ik eindelijk sinds kort jullie site gevonden...
en moet alweer afscheid nemen.  :'( Hopelijk komt dit snel in orde voor ons allemaal.
Was ik maar jurists, dan had ik zeker mijn handen uit de mouwen gestoken. Nu kunnen we alleen maar afwachten.

Ik duim alvast!!

Lieve groetjes
Marinake uit België

Diox

Ik vind het echt zoo jammer, ik baal heel erg..

ik gebruikte altijd met plezier die nedtlyrics. en gelukkig vond ik dit..
Ik was zo blij dat deze site bestond, want zonder lyrics van liedjes, zou ik niet meer weten wat ik moest! ..
Wat een vervelend toestand ,dit weer..  Ik begrijp niet waarom mensen zo moeilijk over doen .. :(
Ik vind gewoon dat deze leuke site moet blijven!
:')
Ik kan het gewoon niet voorstellen zonder deze leuke songteksten.net..
Deze ook al weggaan, kan gewoon niet!


BLIJF FOREVER! x

ronaldensem

#14
wat n k*T zooi altyd lekker naar muziek geluisterd en de teksten op je site opgezocht, en door n paar bureaucratische klootzakken is er weer n site om zeep geholpen, heel jammer en als ik jurist was hielp ik je wel maar ik ben daar niet bij machte voor , succes gr ronald :'( :'( :'(