logo songteksten.net

Kane ft Carice van Houten.

Gestart door samyra, 4 februari 2010, 16:10:55

Vorige topic - Volgende topic

samyra

Hallo,

Ik moet voor levensbeschouwing een muziekpresentatie houden,
en na lang denken is mijn oog op dit liedje gevallen.
Alleen begrijp ik de tekst niet helemaal...
Zou iemand me kunnen vertellen wat er precies wordt bedoeld (in de vertaling) met Er is geen overgave?
en wat de thema's van het liedje dan zijn?

Alvast bedankt!
x

http://songteksten.net/translation/164/82122/kane/no-surrender.html

Sandra_O

Ik vind het wel apart dat je een nummer kiest waarvan je de tekst en het thema (helemaal?) niet begrijpt.

Naar mijn idee gaat het er over dat ondanks allerlei tegenstrijdige emoties/gevoelens (Ik was vrolijk, ik was bedroefd, enz.) je uiteindelijk je eigen pad kiest en je jezelf niet overgeeft aan de druk die het dagelijks leven soms op je uitoefent.

I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

samyra

Ik begrijp het wel,
alleen kan ik er de levensbeschouwelijke thema's niet goed uithalen.
Bedankt!

S.ndra

Ik weet ook niet of je de film heb gezien van Komt een vrouw bij de dokter,
maar daar gaat het over!

P@ul

#4
Het lijkt te gaan over de man, die in complete verwarring is, nadat hij te horen heeft gekregen, dat zijn vrouw ongeneeslijk ziek is. Hij kan er niet mee mee omgaan, wil het liefst er van weglopen (doet dat ook steeds), maar keert dan toch weer terug, wordt zo heen en weer geslingerd.
Uiteindelijk verzoent hij zich en treden ze samen haar dood tegemoet. Hij heeft zich niet overgegeven aan de aandrift van alles weg te lopen en blijft uiteindelijk thuis bij zijn vrouw, het hart van alles, waar het even allemaal om draait en zoals hij het uiiteindelijk wil.
De laatste avond vindt de euthanasie plaats, het volbrengen, niet je overgeven.

Ik denk, dat je in die trant moet denken.

Maar of je daar een levensbeschouwing uit kunt halen? Een levensbeschouwing is zo alles omvattend.

samyra

Citaat van: P@ul op  5 februari 2010, 20:05:00
Het lijkt te gaan over de man, die in complete verwarring is, nadat hij te horen heeft gekregen, dat zijn vrouw ongeneeslijk ziek is. Hij kan er niet mee mee omgaan, wil het liefst er van weglopen (doet dat ook steeds), maar keert dan toch weer terug, wordt zo heen en weer geslingerd.
Uiteindelijk verzoent hij zich en treden ze samen haar dood tegemoet. Hij heeft zich niet overgegeven aan de aandrift van alles weg te lopen en blijft uiteindelijk thuis bij zijn vrouw, het hart van alles, waar het even allemaal om draait en zoals hij het uiiteindelijk wil.
De laatste avond vindt de euthanasie plaats, het volbrengen, niet je overgeven.

Ik denk, dat je in die trant moet denken.

Maar of je daar een levensbeschouwing uit kunt halen? Een levensbeschouwing is zo alles omvattend.


Dit is toch gewoon waar de film over gaat?
Ik bedoel echt de tekst van het liedje.

samyra

Weet iemand misschien een ander mooi liedje,
waar je goede thema's uit kunt halen, behalve het thema liefde,
?


Sandra_O

I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)