logo songteksten.net

"Jezelf van anderen onderscheiden blabla."

Gestart door Leidenschaft, 24 augustus 2005, 20:52:00

Vorige topic - Volgende topic

Leidenschaft

Dit is een bericht aan alle mensen die zich uit de naad werken om zich met hun kleding/ haardracht/attributen of wat dan ook van anderen te onderscheiden en die bijzonder willen zijn: mocht je ooit wakker worden en zien dat niemand in de wereld nog kleding draagt en dus naakt is, of dat iedereen hetzelfde uniform draagt, stel je waarschijnlijk niks meer voor. Immers, je bent alleen bijzonder met je kleding.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen dat kleding van buiten laat zien wie je vanbinnen bent. Klopt. Vaak. Vaak ook niet. Vaak kleden mensen zich op een bepaalde manier om hun gebrek aan interessantheid te verbergen.
Ik vind dat je je van anderen moet onderscheiden met je denkbeelden, je woorden en je daden. Zo blijft de wereld zelfs in een uniform interessant.
Ik zeg niet dat we allemaal hetzelfde moeten dragen, maar denk hierover eens na.
Verwacht reacties.
color=darkblue]No-one plays Chopin like you - I hope it's a compliment[/color]

flientje_pinwin

je hebt in een klein deel wel gelijk, dat als we geen kleding hebben, iedereen hetzelfde is. Maar toch vinden mensen het fijn zich te kleden zoals ze zijn. maar toch geeft het mensen, en dan spreek ik eigenlijk over mezelf, een fijn gevoel om kleding aan te hebben wie bij diegeen past..  Ik vind bij mijzelf dat mijn kleding echt verteld wie ik ben. en ook de accesoires erbij, ik draag veel 'apparte' kleding.. bijna niemand die mijn kleding draagt O-) ook eigen ontwerpen en eigen gemaakte dingen zitten erbij. zoals het spreekwoord kleding maakt de man. daar ben ik het mee eens. zonder kleding, ben ik ook wel mezelf, maar ik kan me dan gewoon minder uiten..

Ra58

Citaat van: "Leidenschaft"Dit is een bericht aan alle mensen die zich uit de naad werken om zich met hun kleding/ haardracht/attributen of wat dan ook van anderen te onderscheiden en die bijzonder willen zijn: mocht je ooit wakker worden en zien dat niemand in de wereld nog kleding draagt en dus naakt is, of dat iedereen hetzelfde uniform draagt, stel je waarschijnlijk niks meer voor. Immers, je bent alleen bijzonder met je kleding.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen dat kleding van buiten laat zien wie je vanbinnen bent. Klopt. Vaak. Vaak ook niet. Vaak kleden mensen zich op een bepaalde manier om hun gebrek aan interessantheid te verbergen.
Ik vind dat je je van anderen moet onderscheiden met je denkbeelden, je woorden en je daden. Zo blijft de wereld zelfs in een uniform interessant.
Ik zeg niet dat we allemaal hetzelfde moeten dragen, maar denk hierover eens na.
Verwacht reacties.

bijna de grootste onzin die ik oojt gehoord heb..
ik vind juist dat je andere kleding moet drage als je je wil onderscheiden?
Metal up your ass!

sinc

Citaat van: "Ra58"
Citaat van: "Leidenschaft"Dit is een bericht aan alle mensen die zich uit de naad werken om zich met hun kleding/ haardracht/attributen of wat dan ook van anderen te onderscheiden en die bijzonder willen zijn: mocht je ooit wakker worden en zien dat niemand in de wereld nog kleding draagt en dus naakt is, of dat iedereen hetzelfde uniform draagt, stel je waarschijnlijk niks meer voor. Immers, je bent alleen bijzonder met je kleding.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen dat kleding van buiten laat zien wie je vanbinnen bent. Klopt. Vaak. Vaak ook niet. Vaak kleden mensen zich op een bepaalde manier om hun gebrek aan interessantheid te verbergen.
Ik vind dat je je van anderen moet onderscheiden met je denkbeelden, je woorden en je daden. Zo blijft de wereld zelfs in een uniform interessant.
Ik zeg niet dat we allemaal hetzelfde moeten dragen, maar denk hierover eens na.
Verwacht reacties.

bijna de grootste onzin die ik oojt gehoord heb..
ik vind juist dat je andere kleding moet drage als je je wil onderscheiden?

nee ik ben het met hem eens. Onderscheiden doe je door je denkbeelden onder woorden te brengen en in daden om te zetten. Zo kunnen mensen zien wie je bent en wat je bedoeld. Je kunt je compleet verbergen in kleding.
Ik kan me gaan kleden als een Goth en mensen zullen zeggen wat een dikke idioot die zal wel in een doodskist slapen.. dan hebben ze het dus mis en neem ik een andere gedaante aan dan wie ik in feite ben.

sinc

Citaat van: "flientje_pinwin"je hebt in een klein deel wel gelijk, dat als we geen kleding hebben, iedereen hetzelfde is. Maar toch vinden mensen het fijn zich te kleden zoals ze zijn. maar toch geeft het mensen, en dan spreek ik eigenlijk over mezelf, een fijn gevoel om kleding aan te hebben wie bij diegeen past..  

dit zeg je heel goed! mensen kunnen een fijn gevoel krijgen als ze kleding dragen dat bij ze past. Maar wat past bij wie? Tegenwoordig word alles in hokjes geplaatst, ik doe het zelf ook. Goths dragen donkere kleding en donkere make-up en luisteren punk of weet ik wat. Gabbers dragen lonsdale kleding en hebben kisten aan en gaan naar gabber party's.

Maar iemand kan zich ook fijn voelen in goth kleding terwijl hij/zij helemaal niet van die muziek houd, hetzelfde geld voor gabbers. Maar ook andersom, iemand kan trendy kleren dragen en gabber muziek luisteren of goth muziek luisteren (wat daaronder valt is n.v.t. nu).

In feite heeft "kleding aan hebben dat bij diegene past" niet van toepassing. Je kleed je met wat je leuk vind en lekker zit, je luistert naar wat je mooi vind klinken.

Ra58

Citaat van: "sinc"
Citaat van: "Ra58"
Citaat van: "Leidenschaft"Dit is een bericht aan alle mensen die zich uit de naad werken om zich met hun kleding/ haardracht/attributen of wat dan ook van anderen te onderscheiden en die bijzonder willen zijn: mocht je ooit wakker worden en zien dat niemand in de wereld nog kleding draagt en dus naakt is, of dat iedereen hetzelfde uniform draagt, stel je waarschijnlijk niks meer voor. Immers, je bent alleen bijzonder met je kleding.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen dat kleding van buiten laat zien wie je vanbinnen bent. Klopt. Vaak. Vaak ook niet. Vaak kleden mensen zich op een bepaalde manier om hun gebrek aan interessantheid te verbergen.
Ik vind dat je je van anderen moet onderscheiden met je denkbeelden, je woorden en je daden. Zo blijft de wereld zelfs in een uniform interessant.
Ik zeg niet dat we allemaal hetzelfde moeten dragen, maar denk hierover eens na.
Verwacht reacties.

bijna de grootste onzin die ik oojt gehoord heb..
ik vind juist dat je andere kleding moet drage als je je wil onderscheiden?

nee ik ben het met hem eens. Onderscheiden doe je door je denkbeelden onder woorden te brengen en in daden om te zetten. Zo kunnen mensen zien wie je bent en wat je bedoeld. Je kunt je compleet verbergen in kleding.
Ik kan me gaan kleden als een Goth en mensen zullen zeggen wat een dikke idioot die zal wel in een doodskist slapen.. dan hebben ze het dus mis en neem ik een andere gedaante aan dan wie ik in feite ben.

mar als ik gothic kleding draag, BEN ik dat gewoon.
En ik vind als jij goth wil zijn, en mensen domme praatjes hebben, dat je juist door moet gaan
Metal up your ass!

flientje_pinwin

je kleed je naar de manier waarop je leeft, dat is wat hier dus eigenlijk gezegt word,
en naar welke muziek je luistert heeft daar niet altijd alles mee te maken.
als je nou heel veel muziek luistert, en groots fan bent, ga je waarschijnlijk sneller bandshirts dragen, dan dat muziek je niet zo intereseert, maar mode meer. want dan draag je wat in is. Dus je kleed je naar de manier waarop je leeft..
beetje maf beschreven mja  8)7

Ra58

ja dus als je je wil ondersgeiden kan dat best met je kleren
Metal up your ass!

flientje_pinwin

dat is het eerste dat mensen opvalt. dus ja.

Ra58

Metal up your ass!

sinc

Citaat van: "flientje_pinwin"je kleed je naar de manier waarop je leeft, dat is wat hier dus eigenlijk gezegt word,
en naar welke muziek je luistert heeft daar niet altijd alles mee te maken.
als je nou heel veel muziek luistert, en groots fan bent, ga je waarschijnlijk sneller bandshirts dragen, dan dat muziek je niet zo intereseert, maar mode meer. want dan draag je wat in is. Dus je kleed je naar de manier waarop je leeft..
beetje maf beschreven mja  8)7

dat is ooit zo toegepast. Deze leefstijl hoort bij die kledingstijl etc. ;)
In feite heeft het er geen ruk mee te maken. Je kunt anders denkend zijn terwijl je in kledingstijl met de massa mee gaat :) kleden naar de manier waarop je leeft kan in feite niet ;)

kleding is eik oppervlakkigheid omdat je niet kunt zien hoe iemand leeft of wat hij denkt. daarvoor moet je hem leren kennen, zn leven induiken  :)

Ra58

Citaat van: "sinc"kleden naar de manier waarop je leeft kan in feite niet ;)

o jahwel hoor... waar denk je dat al die "oversized" kleren voor skaters vandaan komen? Van de skaters die oude kleren aan doen omdat ze kapot gaat tijdens het skaten
Metal up your ass!

sinc

skaten is geen manier van leven. je trekt wijde kleren aan omdat je dan soepel beweegt tijdens het skaten. skaten is een tijdelijk iets.. dat doe je een paar uurtjes en dan hou je er mee op ;) vervolgens trek je 'iets anders' aan. Ook dat kunnen wijde kleren zijn, maar dat veranderd je manier van denken niet :)

Ra58

nee klopt.... ander voorbeeld dan maar ;)

je draagt lonsdale omdat je het met een bepaalde ged88 eens bent
Metal up your ass!

sinc

hmm das waar idd.. of de rastafari's ! nog zo'n voorbeeld..

ik trek mn verklaring terug :P