logo songteksten.net

Nieuwe dingen

Gestart door Websmurf, 14 januari 2004, 11:14:50

Vorige topic - Volgende topic

Ra58

Metal up your ass!

Websmurf

Ok, om maar even wat dingen van de nieuwe site te highlighten:

- koppelen van meerdere artiesten aan 1 tekst
- biografieen
- afbeeldingen van artiesten
- videoclips van liedjes
- zoeken binnen teksten is weer actief

en vast nog wel een aantal dingen die ik nu vergeet :p
Webmaster Songteksten.net -

Takkie

weet iemand welk lettertype er wordt gebruikt voor het logo van Songteksten.net?

Websmurf

welk van de twee bedoel je? de Songteksten.net tekst of het "your favourite lyrics" stuk?
Webmaster Songteksten.net -

superdonaldo

Ik vind het onhandig, want ik weet niet welke songteksten ik er nou op deze site heb gezet. Misschien kun je een link maken als je in iemands profiel ben dat je dan op het aantal toegevoegde songteksten klikt dat je dan alle songteksten ziet... Ik zou niet weten hoe je dat moet doen, maar ik zou het wel fijn vinden...

Websmurf

da's een leuke toevoeging :)

'k ga kijken of ik dat toe kan voegen :)
Webmaster Songteksten.net -

superdonaldo


Websmurf

Webmaster Songteksten.net -

Itsamber

Het zou ook wel leuk zijn als je je profiel iets meer zou kunnen veranderen
Maar natuurlijk niet zo erg dat het op een (wannabe) site zou gaan lijken als Twitter ofz. maar gewoon iets interessanter zodat je ook een beetje naar profielen gaat kijken om mensen iets beter te leren 'kennen' enz.


don't need to be hard to get respect
Only people without wisdom confuse wisdom with knowlegde

Don't need to be me, to be perfect

maragan

Ik was wat songteksten en hun vertaling aan het lezen
en het viel me op, dat ik nu telkens maar 1 vertaling kan vinden van een nummer.

Is het mogelijk meerdere vertalingen te maken van een nummer en die naast elkaar te zetten?
Sommige zinsconstructies, of zelfs intenties, zijn zo lastig en anders te formuleren in het nederlands,
dat het een hele andere zin op kan leveren dan wanneer je een van de vele online 'vertaalmachines' het laat doen.

En met meerdere vertalingen kan het ook interessanter worden, voor andere vertalers.

Directe aanleiding voor deze opmerking is overigens het immens populaire Happy van Pharrell Williams.
Bij de vertaling ervan, gaan wat dingen in mijn ogen niet helemaal goed, en ik kon me niet voorstellen dat niet anderen ook een poging hebben gedaan de songtekst te vertalen/herschrijven in het nederlands.

Ben benieuwd.

Europeetje

Alle vertalingen worden nagekeken, op fouten of op brieke constructies.
Eigenlijk komen er weinig van vertaalmachines, want die zijn toch altijd verkeerd.
Tenzij er natuurlijk eentje doorheen glipt, dat kan gebeuren.

Je kunt niet meerdere vertalingen bij één songtekst zetten.
Wat je wel kunt doen, is de vertaling aanpassen, waar het volgens jou fout is.

Groetjes Europeetje!
Nobody's Fool!         | ( 0 )( 0 ) | Spongebob   / ( 0 )( 0 ) \ Patrick   ( (0)(0) ) Octo   | (0) | Plankton   |0||0| Mr. Krabs

P@ul

#26
Probleem is, dat sommige uitdrukkingen en woordspelingen niet goed te vertalen zijn en zo de oorspronkelijke bedoeling wat verloren gaat.
Je kunt kiezen voor een letterlijke vertaling of een uitdrukking die er een beetje op lijkt. Of een vertaling, die wat vreemd overkomt, maar meer recht doet aan het origineel.
Daarnaast wordt er soms 'straattaal' gebruikt, die ik ook niet meer snap, ondanks de woordenboeken.

Overigens wat Happy betreft, ik zie wat variaties in de Engelse tekst op de verschillende sites. Dat wil ook wel eens wat variaties in vertalingen geven.

Ikzelf kijk nog al eens vertalingen na. Sommige vertalingen zou ik anders doen, maar als ze niet echt fout zijn, laat ik het meestal maar zo staan. Is ook een keuze.





fleurzickx

Weet iemand hoe je songteksten aanmaakt? En dan bedoel ik dat je ze op deze site zet? Graag een reactie :P

Europeetje

Jazeker weten we dat!

Als je bijvoorbeeld een liedje van Adele wilt toevoegen, ga je eerst naar haar artiestenpagina.
(http://songteksten.net/artist/lyrics/5056/adele.html).
En dan staat er rechts wel ergens het kopje 'Toevoegen'.
Daaronder staat ook wel ergens 'Tekst toevoegen', and here you are ;)

X
Nobody's Fool!         | ( 0 )( 0 ) | Spongebob   / ( 0 )( 0 ) \ Patrick   ( (0)(0) ) Octo   | (0) | Plankton   |0||0| Mr. Krabs