logo songteksten.net
Hoofdmenu

KOPVODDENTAX

Gestart door feneaux, 20 september 2009, 22:45:03

Vorige topic - Volgende topic

feneaux

Kopvodden tax, een nieuw idee van geerd wilders. Ik zelf vind het wel een oplossing om het aantal imigranten mee te belemmeren, en als het een regel word van nederland wat het waarschijnlijk niet word, zouden ze het moeten accepteren of weg blijven.

Hoe denk jij er over, schreef je mening uit.
{FX} Gerechtigheid Zal Zegevieren!

Sandra_O

 :')

Ten eerste vind ik het een zeer schreeuwerige en respectloze topictitel; ik hoop dat jij je realiseert dat er ook moslims lid zijn van songteksten.net.

Zoals de meeste ideeën van Geert Wilders, gaat het hem er hier naar mijn mening weer meer om om aandacht te trekken en om nog meer intolerant en makkelijk beïnvloedbaar kiesvee voor zijn karretje te spannen. Toen hem het verwijt werd gemaakt dat hij met deze maatregel discrimineerde kwam hij met het zielige excuus dat hij dit vooral wilde instellen om de moslimvrouwen een kans te geven een eigen keuze te maken, maar in dat geval zou hij dezelfde regels ook moeten laten gelden voor bijvoorbeeld joodse mannen met een keppeltje, katholieken die een kruisje om hun nek dragen of gereformeerde vrouwen die een lange rok dragen.

Bovendien is het een regel die totaal niet op te volgen is; moet je elke vrouw met een hoofddoek op straat staande laten houden om te vragen naar een betaalbewijs of moeten ze misschien een bewijs opgespeld krijgen (dat klinkt akelig bekend, nietwaar?)?

Ik onderken echt niet dat er plaatsen zijn in Nederland waar er vrij veel problemen zijn met allerhande groepen buitenlanders, maar ik ken net zo veel plekken waar hele buurten worden geterroriseerd door oerhollandse jongeren. Je volledig concentreren op één groep en die de schuld van de meeste problemen geven, zoals Wilders nu doet, heeft in de wereldgeschiedenis al heel vaak voor problemen gezorgd en (en dat is nog veel belangrijker) heeft nooit gewerkt...uiteindelijk prikken mensen altijd door zo'n luchtbel heen.
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

Snowowl

Ik sluit me volledig bij Sandra aan.
Goed gezegd!
May the bridges I burn light the way.

feneaux

De titel zijn de woorden van meneer wilders. Hij noemde zijn nieuwe idee zo, dus is het een verwijt naar wilder of naar mij. Maar jullie hebben je mening uitgebracht en ook daar zie ik wat in. Ik sta neutraal in deze zaak, maar ik kan beiden groepen begrijpen, laat dat je even duidelijk zijn.
{FX} Gerechtigheid Zal Zegevieren!

Sandra_O

Citaat van: feneaux op 21 september 2009, 22:37:12
De titel zijn de woorden van meneer wilders. Hij noemde zijn nieuwe idee zo, dus is het een verwijt naar wilder of naar mij. Maar jullie hebben je mening uitgebracht en ook daar zie ik wat in. Ik sta neutraal in deze zaak, maar ik kan beiden groepen begrijpen, laat dat je even duidelijk zijn.
Wat het maar weer eens pijnlijk duidelijk maakt dat je nooit klakkeloos woorden van meneer Wilders moet herhalen. En om je te quoten "Ik vind het zelf wel een oplossing" is niet iets wat je zegt als je neutraal wilt zijn, zo'n opmerking is namelijk een redelijk duidelijke mening.
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

feneaux

#5
het is een oplossing ja, maar maar er zijn er natuurlijk nog veel meer, zoals gewoon de poorten sluiten of een maximum aantal immigrantern onderdak geven per jaar. Ik vind wel dat je met goede oplossingen komt. Ik was namelijk opzoek naar het beeld dat mensen hebben hierover omdat ik dat later nodig heb.  Ik vind dat het wel een oplossing is om de groei van het aantal immigranten te belemmeren, maar er moeten betere zijn. Veel makkelijkere.

MvG Feneaux.
{FX} Gerechtigheid Zal Zegevieren!

eccs

Citaat van: Sandra_O op 21 september 2009, 20:34:34
:')

Ten eerste vind ik het een zeer schreeuwerige en respectloze topictitel; ik hoop dat jij je realiseert dat er ook moslims lid zijn van songteksten.net.

Zoals de meeste ideeën van Geert Wilders, gaat het hem er hier naar mijn mening weer meer om om aandacht te trekken en om nog meer intolerant en makkelijk beïnvloedbaar kiesvee voor zijn karretje te spannen. Toen hem het verwijt werd gemaakt dat hij met deze maatregel discrimineerde kwam hij met het zielige excuus dat hij dit vooral wilde instellen om de moslimvrouwen een kans te geven een eigen keuze te maken, maar in dat geval zou hij dezelfde regels ook moeten laten gelden voor bijvoorbeeld joodse mannen met een keppeltje, katholieken die een kruisje om hun nek dragen of gereformeerde vrouwen die een lange rok dragen.

Bovendien is het een regel die totaal niet op te volgen is; moet je elke vrouw met een hoofddoek op straat staande laten houden om te vragen naar een betaalbewijs of moeten ze misschien een bewijs opgespeld krijgen (dat klinkt akelig bekend, nietwaar?)?

Ik onderken echt niet dat er plaatsen zijn in Nederland waar er vrij veel problemen zijn met allerhande groepen buitenlanders, maar ik ken net zo veel plekken waar hele buurten worden geterroriseerd door oerhollandse jongeren. Je volledig concentreren op één groep en die de schuld van de meeste problemen geven, zoals Wilders nu doet, heeft in de wereldgeschiedenis al heel vaak voor problemen gezorgd en (en dat is nog veel belangrijker) heeft nooit gewerkt...uiteindelijk prikken mensen altijd door zo'n luchtbel heen.




Geert hoeft in mijn ogen niet hetzelfde te doen voor vrouwen met een rok, of met een kruisje om je nek. De Christenen plegen geen aanslagen.

Het klinkt akelig bekend? Het klinkt bekend! Het is zeker weten een oplossing voor de Nederlandse maatschappij om sommige schoften buiten te houden, en ze misschien een reden geven om weg te gaan. Waarom zou je hier je geloof mogen uitoefenen als je het verziekt, en waarom zou je niet moeten betalen voor iets wat niet in deze cultuur hoort?
Een kopvoddentax als forum titel, is NIET respectloos.
Het zit om je kop, het is een vod, en een tax. Gewoon een woordopsomming van feiten :S
Als je hier bent, en de boel verziekt, moet je je maar verantwoorden voor wie je ben.


En ik denk dat iedereen zich ervan bewust is dat er ook moslims op songteksten.nl zitten, ze zitten overal dus waarom niet hier. Maar dit is NEDERLAND, geen moslim land, dus iedereen heeft het recht om zijn mening te geven.
addio neri!

feneaux

Houd er ook rekening mee, dat je je mening mag uiten in dit land. Er zijn moslims die dit niet leuk vinden. Maar zo heeft iedereen wel wat en daarom vind ik het geen reden om deze topic maar wat softer te maken.
{FX} Gerechtigheid Zal Zegevieren!

Snowowl

#8
Citaat van: eccs op 22 september 2009, 12:26:13
Geert hoeft in mijn ogen niet hetzelfde te doen voor vrouwen met een rok, of met een kruisje om je nek. De Christenen plegen geen aanslagen.

Het klinkt akelig bekend? Het klinkt bekend! Het is zeker weten een oplossing voor de Nederlandse maatschappij om sommige schoften buiten te houden, en ze misschien een reden geven om weg te gaan. Waarom zou je hier je geloof mogen uitoefenen als je het verziekt, en waarom zou je niet moeten betalen voor iets wat niet in deze cultuur hoort?
Een kopvoddentax als forum titel, is NIET respectloos.
Het zit om je kop, het is een vod, en een tax. Gewoon een woordopsomming van feiten :S
Als je hier bent, en de boel verziekt, moet je je maar verantwoorden voor wie je ben.


En ik denk dat iedereen zich ervan bewust is dat er ook moslims op songteksten.nl zitten, ze zitten overal dus waarom niet hier. Maar dit is NEDERLAND, geen moslim land, dus iedereen heeft het recht om zijn mening te geven.


Niet iedere moslim is een terrorist. Beter gezegd nog, niet iedere moslim is een extremist.
Het geloof ik niet het probleem, maar die paar fanatiekelingen die ertussen zitten. En die fanatiekelingen heb je zowel in het Christelijk geloof als in het Moslimse geloof.
En nog specifieker gezegd: het gebrek van verdraagzaamheid en respect voor andere geloven is datgene wat hier het grootste probleem is. Dit gebrek komt van beide kanten, maar ik denk niet dat je dingen oplost door jezelf NOG onverdraagzamer op te stellen. Two wrongs don't make a right.

"Het is zeker weten een oplossing voor de Nederlandse maatschappij om sommige schoften buiten te houden"
Dus iedereen die een bepaalde religie heeft is een schoft? Lekker kortzichtig.
Zulke opmerkingen doen me toch echt denken aan gebeurtenissen in het verleden...

"en waarom zou je niet moeten betalen voor iets wat niet in deze cultuur hoort?"
Waarom zou je er WEL voor moeten betalen? Geloof niet dat we als maatschappij extra geld kwijt zijn omdat er mensen zijn die hoofddoekjes dragen... ik kan wel meerdere dingen verzinnen die 'niet in deze cultuur horen' maar waarvoor niemand extra geld hoeft te betalen.

"Een kopvoddentax als forum titel, is NIET respectloos.
Het zit om je kop, het is een vod, en een tax. Gewoon een woordopsomming van feiten :S "
je kunt ook minder lompe woorden gebruiken om het te beschrijven. Heer Wilders die blijkbaar deze term heeft bedacht heeft er echter bewust voor gekozen om lompe woorden te gebruiken, en ik vind zijn keus van woorden onbeschoft.

" Maar dit is NEDERLAND,"
Een multicultureel land. En je kunt op je kop gaan staan, maar het is en zal altijd een multicultureel land blijven. Om te proberen om ineens alle andere culturen naar buiten te dringen vind ik niet bepaald van deze tijd.
Een cultuur is iets wat ontwikkelt, geen vaststaand gegeven dat niet aan verandering onderhevig is. In plaats van dwangmatig te proberen de cultuur in zijn ontwikkeling tegen te houden kun je beter accepteren dat dingen veranderen.

Ik geloof in wederzijds respect voor elkaar.
May the bridges I burn light the way.

eccs

Citaat van: Snowowl op 22 september 2009, 13:05:18
Citaat van: eccs op 22 september 2009, 12:26:13
Geert hoeft in mijn ogen niet hetzelfde te doen voor vrouwen met een rok, of met een kruisje om je nek. De Christenen plegen geen aanslagen.

Het klinkt akelig bekend? Het klinkt bekend! Het is zeker weten een oplossing voor de Nederlandse maatschappij om sommige schoften buiten te houden, en ze misschien een reden geven om weg te gaan. Waarom zou je hier je geloof mogen uitoefenen als je het verziekt, en waarom zou je niet moeten betalen voor iets wat niet in deze cultuur hoort?
Een kopvoddentax als forum titel, is NIET respectloos.
Het zit om je kop, het is een vod, en een tax. Gewoon een woordopsomming van feiten :S
Als je hier bent, en de boel verziekt, moet je je maar verantwoorden voor wie je ben.


En ik denk dat iedereen zich ervan bewust is dat er ook moslims op songteksten.nl zitten, ze zitten overal dus waarom niet hier. Maar dit is NEDERLAND, geen moslim land, dus iedereen heeft het recht om zijn mening te geven.


Niet iedere moslim is een terrorist. Beter gezegd nog, niet iedere moslim is een extremist.
Het geloof ik niet het probleem, maar die paar fanatiekelingen die ertussen zitten. En die fanatiekelingen heb je zowel in het Christelijk geloof als in het Moslimse geloof.
En nog specifieker gezegd: het gebrek van verdraagzaamheid en respect voor andere geloven is datgene wat hier het grootste probleem is. Dit gebrek komt van beide kanten, maar ik denk niet dat je dingen oplost door jezelf NOG onverdraagzamer op te stellen. Two wrongs don't make a right.

"Het is zeker weten een oplossing voor de Nederlandse maatschappij om sommige schoften buiten te houden"
Dus iedereen die een bepaalde religie heeft is een schoft? Lekker kortzichtig.
Zulke opmerkingen doen me toch echt denken aan gebeurtenissen in het verleden...

"en waarom zou je niet moeten betalen voor iets wat niet in deze cultuur hoort?"
Waarom zou je er WEL voor moeten betalen? Geloof niet dat we als maatschappij extra geld kwijt zijn omdat er mensen zijn die hoofddoekjes dragen... ik kan wel meerdere dingen verzinnen die 'niet in deze cultuur horen' maar waarvoor niemand extra geld hoeft te betalen.

"Een kopvoddentax als forum titel, is NIET respectloos.
Het zit om je kop, het is een vod, en een tax. Gewoon een woordopsomming van feiten :S "
je kunt ook minder lompe woorden gebruiken om het te beschrijven. Heer Wilders die blijkbaar deze term heeft bedacht heeft er echter bewust voor gekozen om lompe woorden te gebruiken, en ik vind zijn keus van woorden onbeschoft.

" Maar dit is NEDERLAND,"
Een multicultureel land. En je kunt op je kop gaan staan, maar het is en zal altijd een multicultureel land blijven. Om te proberen om ineens alle andere culturen naar buiten te dringen vind ik niet bepaald van deze tijd.
Een cultuur is iets wat ontwikkelt, geen vaststaand gegeven dat niet aan verandering onderhevig is. In plaats van dwangmatig te proberen de cultuur in zijn ontwikkeling tegen te houden kun je beter accepteren dat dingen veranderen.

Ik geloof in wederzijds respect voor elkaar.


Je hebt er 100% gelijk in als het niet meer is, dat er inderdaad ook goede tussen zitten. Maar ik heb liever dat ik leef in een land waar GEEN moslims zijn, dus ook geen goede. Dan dat ik in een land leef, waar goede en slechte tussen zitten. Dan moeten de goeden maar onder de kwaade lijden.

En weer heb je gelijk dat er nog veel meer dingen zijn in deze maatschappij die niet bij onze cultuur horen. Maar de moslims, die hier even lekker heen komen voor een uitkering, hebben ons al genoeg geld gekost. ( eigen ervaringen ;) )
Dan mogen ze een keer terug betalen!
Geert quote; Ik zou zeggen, de vervuiler betaalt.

Ik zeg niet dat iedereen die een religie heeft een schoft is. Dat kan je volgens mij ook nergens uit opmaken. Maar je bent WEL een schoft, als je de Nederlanders hier uitscheld in hun eigen land dat ze stomen dom en slecht zijn, omdat ze niet in allah geloven. Je bent WEL een schoft als je hier de boel verziekt, en misbruikt maakt van onze gastvrijheid. Je bent WEL een schoft als je denkt als jongeren, dat je hier even naar kan toe kan verhuizen en denkt dat je de straten beheerst. Straatterroristen. Dan hoeven het niet perse terroristen te zijn die werkelijk aanslagen plegen op een monument bijv. Moslims hebben al genoeg aanslagen gepleegd op onze maatschappij!
En daar staat Geert voor. Straks is Nederland hier 1 moslim land. En zijn de andere geloven bijna het land uitgeschopt. Ik wil niet later in een maatschappij leven waarin IK met een hoofddoek moet lopen en 5 keer per dag naar mekka moet bidden.
Want ja, zover komt het als er steeeeds met moslims hier het land binnen komen.
Dan krijgen we een politieke partij voor moslims, door de vele moslims worden ze DE grootste groep, en dan krijgen we ( wat jullie het steeds over hebben ) WEEr het zelfde als vroeger, maar dan op de moslim manier!

Iedereen praat ineens over de tweede wereld oorlog. Ik kan begrijpen dat sommige daar een link tussen leggen. Maar nu is de islam echt een gevaar voor onze samenleving!
En in mijn ogen was Hitler niet een slechte man. Hij had goede ideeen, hij pakt het soms alleen een beetje verkeerd aan.

Ik hoop echt dat Nederland NIET altijd een multicultureel land blijft. Dan kunnen we in steden zoals Rotterdam weer een beetje wat zien.

GEEN wederzijds respect, voor mensen die het NIET verdienen!
addio neri!

Snowowl

Citaat van: eccs op 22 september 2009, 14:18:58
Je hebt er 100% gelijk in als het niet meer is, dat er inderdaad ook goede tussen zitten. Maar ik heb liever dat ik leef in een land waar GEEN moslims zijn, dus ook geen goede. Dan dat ik in een land leef, waar goede en slechte tussen zitten. Dan moeten de goeden maar onder de kwaade lijden.
Er zitten ook genoeg verrotte Nederlanders in dit land. Iedere maatschappij en bevolkingsgroep heeft rotte appels. Enkel omdat je van een bepaalde bevolkingsgroep ze beter kan herkennen wil niet rechtvaardigen om gelijk de hele groep het land uit te gooien in mijn mening. Ik ben het met je eens dat degene die het verkloten ook voor de gevolgen moeten opkomen, maar om nu de mensen die niets verkeerd hebben gedaan te straffen omdat ze hetzelfde geloof delen is onredelijk.

Citaat van: eccs op 22 september 2009, 14:18:58
En weer heb je gelijk dat er nog veel meer dingen zijn in deze maatschappij die niet bij onze cultuur horen. Maar de moslims, die hier even lekker heen komen voor een uitkering, hebben ons al genoeg geld gekost. ( eigen ervaringen ;) )
Dan mogen ze een keer terug betalen!
Geert quote; Ik zou zeggen, de vervuiler betaalt.
Je scheert enorm over een kam. Niet iedere moslim leeft hier van een uitkering.

Citaat van: eccs op 22 september 2009, 14:18:58
Ik zeg niet dat iedereen die een religie heeft een schoft is. Dat kan je volgens mij ook nergens uit opmaken. Maar je bent WEL een schoft, als je de Nederlanders hier uitscheld in hun eigen land dat ze stomen dom en slecht zijn, omdat ze niet in allah geloven. Je bent WEL een schoft als je hier de boel verziekt, en misbruikt maakt van onze gastvrijheid. Je bent WEL een schoft als je denkt als jongeren, dat je hier even naar kan toe kan verhuizen en denkt dat je de straten beheerst. Straatterroristen. Dan hoeven het niet perse terroristen te zijn die werkelijk aanslagen plegen op een monument bijv. Moslims hebben al genoeg aanslagen gepleegd op onze maatschappij!
En hier komt het stukje wederzijds respect aan bod: degene die het bovenstaande uithalen hebben geen respect, en die moeten ook aangepakt worden. Maar de mensen die niets misdaan hebben hoeven wederom niet gestraft te worden voor daden van anderen.
Als straks bijvoorbeeld uit een of ander onderzoek zou blijken dat (bij wijze van spreken) mensen met blond haar vaker misdaden plegen dan mensen met andere haarkleuren, zullen we dan ook maar gewoon IEDEREEN met blond haar het land uitgooien? Statistisch gezien zijn het immers allemaal klootzakken...

Citaat van: eccs op 22 september 2009, 14:18:58
En daar staat Geert voor. Straks is Nederland hier 1 moslim land. En zijn de andere geloven bijna het land uitgeschopt. Ik wil niet later in een maatschappij leven waarin IK met een hoofddoek moet lopen en 5 keer per dag naar mekka moet bidden.
Want ja, zover komt het als er steeeeds met moslims hier het land binnen komen.
Dan krijgen we een politieke partij voor moslims, door de vele moslims worden ze DE grootste groep, en dan krijgen we ( wat jullie het steeds over hebben ) WEEr het zelfde als vroeger, maar dan op de moslim manier!
Geert Wilders staat voor mij voor onverdraagzaamheid.
De westerse wereld is vrijdenkend genoeg om zich geen religie op te laten dringen, dus de kans dat jij ooit een hoofddoek zou moeten dragen en naar Mekka moet bidden is vrijwel nihil. Vind dit wat onrealistische doemscenario's.
Ja er komen steeds meer moslims, en andere nationaliteiten en religies, in Nederland erbij, maar het is echt niet zo dat de hele moslim wereld erop uit is om Nederland te onderwerpen :S

Citaat van: eccs op 22 september 2009, 14:18:58
Iedereen praat ineens over de tweede wereld oorlog. Ik kan begrijpen dat sommige daar een link tussen leggen. Maar nu is de islam echt een gevaar voor onze samenleving!
En in mijn ogen was Hitler niet een slechte man. Hij had goede ideeen, hij pakt het soms alleen een beetje verkeerd aan.
Hoe precies is de Islam dan een gevaar? Dat de samenleving en cultuur veranderd? Want dat is zoals ik al eerder heb gezegd gewoon hoe die dingen zich ontwikkelen, tijden veranderen en dus culturen en samenlevingen ook.

Citaat van: eccs op 22 september 2009, 14:18:58
Ik hoop echt dat Nederland NIET altijd een multicultureel land blijft. Dan kunnen we in steden zoals Rotterdam weer een beetje wat zien.

GEEN wederzijds respect, voor mensen die het NIET verdienen!

Vrees dat je dan echt pech hebt gehad wat die multiculturele samenleving betreft. De wereld veranderd en je kunt door alle handel etc niet iedereen van een andere nationaliteit buiten houden.

Respect krijg je door het ook zelf te geven. Als mensen alleen maar blijven schelden op elkaar en naar elkaar blijven wijzen dan krijg je nooit respect en verdienen ook beide partijen geen respect.
May the bridges I burn light the way.

eccs

#11
Het klopt niet dat omdat er goede tussen zitten, dat iedereen dan mag blijven! Of alleen de slechte eruit, of allemaal.

In Rotterdam is nu al minstens 52% NIET Nederlands. waarvan het grootste gedeelte moslims is, die het dus zowat allemaal verzieken. Dat klopt NIET in een Nederlandse stad. Andere landen, zoals Italia, zijn niet zo gastvrij als wij! Hier komen mensen te makkelijk binnen en worden niet hard aangepakt op het leren van de taal en het aanleren van de regels. Anders maken ze er niet zn potje van hier.

Het is zelfs zo, dat sommige leden van een turkse familie bijv. hierheen komen, een Nederlandse nationaliteit krijgen, en dan trouwen met hun eigen nicht zodat die ook zonder problemen de Nederlandse natonaliteit krijgen. Dat klopt voor geen meter. En of ze dan een uitkering krijgen of niet, ze moeten NIET misbruik maken van onze regels.

We hebben dan wel godsdienst vrijheid, maar doe dat lekker in je eigen tijd. Pas je op straat aan! Doe thuis wat je wilt. Als wij in een islamitisch land lopen zonder hoofddoek worden we ook uitgescholden, nagekeken of soms zelf opgepakt!

Ik heb eigenlijk niet eens zin om mijn mening te onderbouwen met politieke feiten, of redenen.
Ik HAAT moslims die hier de boel verzieken, die hier leven van ONS geld.
Ik HAAT moslims die denken dat ze hier een beetje de straten beheersen en denken dat ze beter zijn.
ik HAAT moslims die Nederlanders in hun eigen land belachelijk maken omdat wij ( gezond denkende mensen dus ) niet zo zijn zoals hun!

DAN maar iedereen voor een kam scheren. Beter dat, dan al de daden vergeten omdat er een paar goeden tussen zitten.
Nederland is Nederland. Geen turkije, of marokko, of een ander pest land. Als je dingen wilt vernielen, wilt dat iedereen om je heen in allah gelooft, en dat elke vrouw achter je reet aan loopt, blijf je lekker in je eigen land.

Ik vind, dat ze die gastvrijheid van Nederland mogen uitschakelen. En al helemaal de godsdienst vrijheid. Hebben de moslim landen toch ook niet?
addio neri!

feneaux

#12
CiteerEr zitten ook genoeg verrotte Nederlanders in dit land. Iedere maatschappij en bevolkingsgroep heeft rotte appels. Enkel omdat je van een bepaalde bevolkingsgroep ze beter kan herkennen wil niet rechtvaardigen om gelijk de hele groep het land uit te gooien in mijn mening. Ik ben het met je eens dat degene die het verkloten ook voor de gevolgen moeten opkomen, maar om nu de mensen die niets verkeerd hebben gedaan te straffen omdat ze hetzelfde geloof delen is onredelijk

We hebben het nu over de kopvodden tax die op moslims gericht is. Hollanders komen niet tersprake dus ik snap dit niet. Zij hebben er ff niks mee te maken.

Citeer
Je scheert enorm over een kam. Niet iedere moslim leeft hier van een uitkering.

Dat is waar maar over het algemeen komen ze er wel voor, volgens de 2e kamer, want dat is vorige week woensdag besproken en waren het er over eens.

CiteerEn hier komt het stukje wederzijds respect aan bod: degene die het bovenstaande uithalen hebben geen respect, en die moeten ook aangepakt worden. Maar de mensen die niets misdaan hebben hoeven wederom niet gestraft te worden voor daden van anderen.
Als straks bijvoorbeeld uit een of ander onderzoek zou blijken dat (bij wijze van spreken) mensen met blond haar vaker misdaden plegen dan mensen met andere haarkleuren, zullen we dan ook maar gewoon IEDEREEN met blond haar het land uitgooien? Statistisch gezien zijn het immers allemaal klootzakken...

Nee, want Blonde mensen die van nature blond zijn behoren tot de ariers, en ja "zoals al eerder beweerd is"behoren die in tegen stelling tot de moslims tot het germaanse ras.

CiteerRespect krijg je door het ook zelf te geven. Als mensen alleen maar blijven schelden op elkaar en naar elkaar blijven wijzen dan krijg je nooit respect en verdienen ook beide partijen geen respect.


Veel moslims in gouda en rotterdam zuid, zien een BLANKE als haram. Ik benner zelf nog voor uit gemaakt. Wat een respect. Ik zeg toch ook geen ketter tegen hun of heidense debiel.  IDD respect moet je geven ja, maar als mensen het nou niet verdienen???
{FX} Gerechtigheid Zal Zegevieren!

charissa10

#13
Ten eerste ben ik het niet eens met feneaux maar ook niet met de andere. Het is inderdaad zo dat er veel moslims zijn in Nederland. Door alle negatieve verhalen worden moslims al snel over 1 kam gescheerd. Ik woon in een dorp waardoor je automatisch zo'n beeld krijgt dat moslims echt zo slecht zijn. Daarnaast kwam ik ook nog op een school in een grote stad waar erg veel moslims zaten, die erg veel vochten en gedesintereseerd waren in school waardoor mijn beeld nog slechter werd.  |:(

Maar ik heb ook hele positieve dingen mee gemaakt met moslims. Ze zijn niet allemaal rot. Ik heb een collega die is zelf Marokkaans, pas zei ze tegen mij ze elke marokkaan die maar een klein ding verkeerd doet het land moeten uitzetten. Zo zie je maar dat moslims het zelf ook helemaal niet eens zijn met de extreme moslims.   ;)

Sandra_O

Citaat van: Snowowl op 22 september 2009, 13:05:18
Een cultuur is iets wat ontwikkelt, geen vaststaand gegeven dat niet aan verandering onderhevig is. In plaats van dwangmatig te proberen de cultuur in zijn ontwikkeling tegen te houden kun je beter accepteren dat dingen veranderen.

Precies! Stilstand is achteruitgang.

Citaat van: eccs op 22 september 2009, 12:26:13
Een kopvoddentax als forum titel, is NIET respectloos.
Het zit om je kop, het is een vod, en een tax. Gewoon een woordopsomming van feiten :S

Volgens mij heeft élk mens een hoofd (feit), het is een doek (feit) en omdat je er zelf zo op hamert dat we in Nederland wonen lijkt 'belasting' mij een betere keuze.

Citaat van: eccs op 22 september 2009, 14:18:58
Maar de moslims, die hier even lekker heen komen voor een uitkering, hebben ons al genoeg geld gekost. ( eigen ervaringen ;) )
CiteerHet is zelfs zo, dat sommige leden van een turkse familie bijv. hierheen komen, een Nederlandse nationaliteit krijgen, en dan trouwen met hun eigen nicht zodat die ook zonder problemen de Nederlandse natonaliteit krijgen. Dat klopt voor geen meter. En of ze dan een uitkering krijgen of niet, ze moeten NIET misbruik maken van onze regels.

Ik ben het er mee eens dat alle mensen (niet alleen moslims) die hier heenkomen om te profiteren van diverse uitkeringen e.d. aangepakt moeten worden, maar alweer ligt de focus hier te veel op één groep.

CiteerJe bent WEL een schoft als je denkt als jongeren, dat je hier even naar kan toe kan verhuizen en denkt dat je de straten beheerst. Straatterroristen. Dan hoeven het niet perse terroristen te zijn die werkelijk aanslagen plegen op een monument bijv. Moslims hebben al genoeg aanslagen gepleegd op onze maatschappij!

Dan wil ik je nogmaals wijzen op heel veel wijken in Nederland waar de straatterroristen de blanke jongetjes met hun patserige autootjes en hun petjes zijn. En ga voor de gein eens tussen hooligans staan bij bijvoorbeeld een Ajax-Feyenoord; dat soort gedrag en de opmerkingen van dat soort gastjes jaagt mij meer angst aan dan een groepje vrouwen met een hoofddoek.

CiteerEn zijn de andere geloven bijna het land uitgeschopt. Ik wil niet later in een maatschappij leven waarin IK met een hoofddoek moet lopen en 5 keer per dag naar mekka moet bidden.

Het kerkbezoek onder Nederlanders en het aantal nederlanders dat actief een bepaald geloof belijdt is al decennia aan het teruglopen en dat heeft niets met de moslims te maken.

Citeer
En in mijn ogen was Hitler niet een slechte man. Hij had goede ideeen, hij pakt het soms alleen een beetje verkeerd aan.

Een "beetje verkeerd"  :'( Volgens mij heeft hij uiteindelijk meer mensen het leven gekost dan welke moslim dan ook.

Citaat van: eccs op 22 september 2009, 17:25:56
worden niet hard aangepakt op het leren van de taal

:D :W

Citeer
( gezond denkende mensen dus )

*Kijkt nog eens naar die Hitler opmerking*  :?

Citeer
Ik vind, dat ze die gastvrijheid van Nederland mogen uitschakelen. En al helemaal de godsdienst vrijheid.

En wie bepaalt dan wat de standaard godsdienst in Nederland wordt?

Citaat van: feneaux op 22 september 2009, 17:41:56
Citeer
Je scheert enorm over een kam. Niet iedere moslim leeft hier van een uitkering.

Dat is waar maar over het algemeen komen ze er wel voor, volgens de 2e kamer, want dat is vorige week woensdag besproken en waren het er over eens.

Ze waren het erover eens dat díegenen die misbruik maken van een uitkering aangepakt moeten worden, daarbij is nooit gezegd dat ze daar allemaal voor komen of dat het hier zelfs maar om een meerderheid gaat.

CiteerNee, want Blonde mensen die van nature blond zijn behoren tot de ariers, en ja "zoals al eerder beweerd is"behoren die in tegen stelling tot de moslims tot het germaanse ras.

En je punt is?

CiteerVeel moslims in gouda en rotterdam zuid, zien een BLANKE als haram. Ik benner zelf nog voor uit gemaakt. Wat een respect. Ik zeg toch ook geen ketter tegen hun of heidense debiel.  IDD respect moet je geven ja, maar als mensen het nou niet verdienen???

Dat is alweer iets wat niet alleen moslims is aan te rekenen, ik verwijs nog maar eens naar bijvoorbeeld de hooligans en hun scheldpartijen. Geen enkel mens die een ander uitscheldt verdient respect.
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)