logo songteksten.net
Hoofdmenu

KOPVODDENTAX

Gestart door feneaux, 20 september 2009, 22:45:03

Vorige topic - Volgende topic

Sandra_O

Citaat van: feneaux op 29 september 2009, 23:48:47
wat mij duidelijk is is dat je iemand ook een burka kan noemen als met een hoofdoek draagt, maar dan heb ik dat meerdere malen verkeerd begrepen. Maar nu krijg ik een vraag op een vraag ipv een antwoord.

Wie is "met"  :? en waarom kan je iemand een burka noemen als zij een doek om haar "hoof" draagt?  :+

Een hoofddoek is geenszins hetzelfde als een burka.

Ik kan me voorstellen dat mensen vanwege hun geloofsovertuiging een burka willen dragen, maar ik vind ook dat met name het feit dat je bij hen geen gezichtsuitdrukking kunt zien een enorme beperking geeft in wat voor sociale situatie dan ook. Zelfs mensen met een burka kunnen passend werk vinden als ze willen (ik denk bijvoorbeeld aan thuiswerk) en als ze aan kunnen tonen dat ze dit proberen hebben ze naar mijn mening wel recht op een uitkering, maar als ze bijvoorbeeld per se een openbare functie willen vervullen moeten ze zich toch echt -qua kleding- aanpassen of anders accepteren dat ze geen recht op een uitkering hebben.
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

feneaux

fijn dat jullie het er over het algemeen eens mee zijn.
{FX} Gerechtigheid Zal Zegevieren!

BirthdayCakeex

Laaat moslims gwn met rust mangg .
Ik ben moslim(hmdl) Wat gebeurt er nu?
Wie wil leip kome doen en tege moslims zijn , dan moet je vooraal voor mijn neus kome