logo songteksten.net

Songteksten offline tot nader bericht

Gestart door Websmurf, 4 november 2009, 19:07:46

Vorige topic - Volgende topic

Mizz_Bitch

Wa ne k*tzever  |:(
Deze site is echt super!
Ik heb er al heel veel aan gehad.
Ik hoop dat alles in orde komt :(

Groetjesss!

Farurs

 })Wat een s*it zooi zeg!!

ook ik keek altijd op Nedl, en dan kom je door de link op deze fantastische site terug. Kan je nog eens een nummer goed bekijken eventueel de vertaling dr van bij pakken, En dan dit gedonder weer.
Bezopen gewoon,

Ik ben ook geen jurist maar kijk eens op : www.wetboek-online.nl  deze heeft mij al in veel dingen mogen helpen met ophelderingen maar ook bewezen dat je er heel goed mee naar voren kunt komen in juridische stukken.

Heel veel succes en hopen dat hij weer snel in de lucht mag zijn.
Shokran

xVERAxLIENIEx

Nou dit vind ik dus echt niet grappig |:( Waarom moeten ze nou zeiken? jullie betaalden toch? Dit is echt de beste site om songteksten op te zoeken... Als ik songteksten zoek om ze op mijn iPod te zetten: altijd een kutzoekfunctie, of je kan de songtekst niet kopieëren.
& er is geen enkele andere [goede] site met vertalingen.. ik heb daar echt naar zitten zoeken toen nedtlyrics eruit was; en ik was o zo blij toen ik dit hoorde! Maar nu moeten die mensen weer zeiken :N

xMarloes

Ik vind dit echt heel erg jammer!
Ik gebruikte deze site echt mega veel..
Om songteksten op te zoeken, en de vertaling te weten, want ik ben echt heel slecht in engels, dus dan wist ik ook is waar de tekst nou overging.
Er zijn verder gewoon geen goede vertalings/songteksten site's,
:N

nickmassage

Dit is echt te belachelijk voor woorden! Waarom moeten hier eigenlijk rechten voor betaald worden? Dat je online geen liedjes zelf mag aanbieden, is (uiteraard!) niet meer dan normaal. Maar wat kunnen ze hier nu tegen hebben? Dit is zelfs POSITIEVE reclame voor alle zangers, zangeressen en groepen. Want is het voor hen niet leuker als de mensen de tekst kennen en kunnen meezingen?

Dit is zo balen..  8)7
Ik hoop dat er snel een oplossing komt!

nickmassage

Steun songteksten.net en stuur een e-mail naar [email protected] (diegene die ervoor heeft gezorgd dat alle songteksten offline zijn gehaald!)

Mijn mail is al verstuurd!
(en in BCC naar de webmaster van deze site)

ddoom

sorry hoor maar ik vind dit echt belachelijk!
waarom moet je uberhaupt betalen om een songtekst te vertalen  :?
ik snap dat niet, ik snap best dat je voor een site moet betalen.
maar niet voor zo'n enorm bedrag.
dat slaat nergens op

het is toch fijn om te kunnen zien waar een tekst over gaat als je niet zo goed bent in engels,
en bovendien leer je er ook van.
en engels is een wereldtaal dus het altijd mooi meegenomen als je een beetje meer weet hiervan.
en deze site heeft mij ook best geholpen met zinnen.
soms denk ik dat een zin een bepaalde betekenis heeft, maar achteraf zit ik er helemaal naast.
nou als ze een beetje slim zijn laten ze het gewoon en gaan ze niet zo dom doen door een enorm bedrag ervoor te vragen
hoezo geld proberen binnen te krijgen.
het is toch hartstikke mooi als je met behulp van zo'n site als dit weet waar een nummer over gaat.
ik vind dit een geweldige site en het zou zonde zijn als het stopt.
ik vind sommige andere site's dom wat nergens over gaat ,
ga daar zeuren..

stelletje clowns  :+

b.debaat

DIT HEB IK GESTUURD NAAR  [email protected]  :jammer dat jullie songteksten.net,   zo benadelen, mijn zoon had er echt iets aan en ikzelf liep een hele dag te zingen omdat ik eindelijk de teksten wist van bepaalde songs en mijn engels werd ook beter evenals dat van mijn zoon wat is er nou een leukere manier om engels te leren dan op zo,n manier,vroeger was dat er niet  en mijn zoon heeft betere punten op school dan ik ooit had,de wereld is net een beetje minder zonnig.....ik wens jullie veel wijsheid en plezier afz. mevr.de Baat [email protected] 

scoene

Ik heb eens goed mijn gedacht gezegt!!
Ik heb hen dit mailtje gestuurd:

Ik denk dat jullie de één van de belachelijkste organisatie zijn die ik ken. In plaats van de auteurs te beschermen, breken jullie hen onrechtstreeks af!
Net als SABAM overdrijven jullie sterk in jullie werk. Je werkt niet alleen de promotie van auteurs af, maar je neemt ook het werk van goedbedoelde mensen weg!
Het enige waar jullie in geïnteresseerd zijn is geld. Het is een belachelijke ziekte van jullie organisaties! Het gaat er niet meer om als het nu om ethisch goed handelen gaat,
het enige wat jullie willen is geld. Je zou beter een anders te werk gaan om de auteurs te beschermen, want dit is ook nodig, maar NIET op die manier!
Jullie zijn echt teleurstellend!

Snowowl

Mijn mail:

Citeer"Geachte heer/mevrouw,


Ik ben zwaar teleurgesteld in de manier waarop uw organisatie te werk gaat. De manier waarop jullie hobbysites dwingen offline te gaan (nedtlyrics.nl en nu songteksten.net) is gewoonweg triest.
Ik snap en ben het er zeker mee eens dat autheursrechten beschermd moeten worden, maar deze sites verdienden geen geld met het publiceren van de teksten (de reclames op deze sites dekten nauwelijks de kosten van het online kunnen houden van de site, laat staan dat er winst mee werd gemaakt).
Ik krijg persoonlijk ZEER sterk de indruk dat het uw organisatie alleen om geld draait, en hierbij schroomt u blijkbaar niet om iedere cent uit een hobbyist te knijpen.
Een artiest zou er, in mijn ogen, alleen maar bij gebaat zijn dat zijn of haar teksten online te bekijken zijn, en deze muzikant zal ook echt geen verlies draaien omdat deze teksten gratis online staan. In tegenstelling, geloof ik eerder dat het verkoop van muziek zou bevorderen want ik weet dat ik zelf, en met mij vele anderen, juist 'nieuwe' artiesten heb ontdekt doordat ik de songteksten kon lezen.

Ik zou u vriendelijk willen verzoeken een schappelijke regeling te maken zodat hobbysites zoals de eerder genoemde niet onder druk van torenhoge rekeningen moeten sluiten omdat u zogenaamd auteursrechten wil beschermen hiermee.


Hoogachtend,

E. Gommans"


tevens wil ik even dit verzoek maken:
Het is nog niet gebeurd zover ik zie, maar stuur alsjeblieft GEEN scheld-mailtjes naar musicopy.
We zijn allemaal gefrustreerd door wat er gebeurd is maar met iemand de huid vol te schelden bewijs je geen punt en zorg je er alleen voor dat musicopy nog onwilliger wordt om misschien een oplossing te vinden voor songteksten.net.
Blijf beleefd als je je ontevredenheid uitdrukt. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.
May the bridges I burn light the way.

_angie_

Ik wil graag onderstaande mail de deur uit doen met een cc aan het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen en postbus 51 en een bcc aan de webmaster van deze site.
Heb stukken tekst gebruikt uit de mail van snowowl. Ga je hiermee akkoord?

Geachte heer, mevrouw,

Mijn kinderen (en ook wij als volwassenen) hebben regelmatig via internet (nedtlyrics.nl en songteksten.net ) plezier beleefd bij het vertalen van bepaalde songteksten.
Niet alleen ter ontspanning maar zeker ook als ondersteuning bij lessen Nederlands/Engels.
Voor heel veel jongeren (en ouderen) blijkt hoe moeilijk het is om songteksten te vertalen en deze sites waren een goede ondersteuning daarvan.

Bovendien hebben songteksten vaak een dubbele bodem, een extra betekenis die in de brontekst al niet door iedereen begrepen wordt, en dan wordt het pas echt onmogelijk om de volledige inhoud weer te geven in een andere taal.
Te vergelijken met vertaling van poëzie, een exclusief ambacht dat slechts voor enkelen is weggelegd.

Ik ben dan ook zwaar teleurgesteld in de manier waarop uw organisatie te werk gaat. De manier waarop hobbysites gedwongen worden offline te gaan (nedtlyrics.nl en nu songteksten.net) is gewoonweg onbegrijpelijk.
Ik ben het er zeker mee eens dat auteursrechten beschermd moeten worden, maar deze sites verdienden geen geld met het publiceren van de teksten (de reclames op deze sites dekten nauwelijks de kosten van het online kunnen houden van de site, laat staan dat er winst mee werd gemaakt).

Ik krijg persoonlijk zeer sterk de indruk dat het uw organisatie alleen om geld draait, en hierbij schroomt u blijkbaar niet om iedere cent uit een hobbyist te knijpen.
Zoals trouwens tegenwoordig vele organisaties hier in Nederland en kan zeggen dat ik er niet bepaald vrolijk van word.

Een artiest zou er, in mijn ogen, alleen maar bij gebaat zijn dat zijn of haar teksten online te bekijken zijn, en deze muzikant zal ook echt geen verlies draaien omdat deze teksten gratis online staan.

Ik zou u vriendelijk willen verzoeken een schappelijke regeling te treffen zodat hobbysites zoals de eerder genoemden niet onder druk van torenhoge rekeningen moeten sluiten omdat u zogenaamd hiermee de auteursrechten wilt beschermen.

Hoogachtend,

droomhaar

 :?
Nou dat is lekker dan weer.
Zoveel werk voor jullie, en voor alle inzenders die hun best hebben gedaan.
Zo zie je maar, alle hobby's worden op deze manier uitgeschakeld.
Alleen geld schijnt noch belangrijk te zijn in deze maatschappij.  |:(

nickmassage

Blijven mailen aub naar [email protected]!!! Niet denken "anderen zullen het wel doen" of "anderen hebben het al gedaan". Hoe meer mails, hoe beter! Hoe meer argumenten tegen de beslissing van Musicopy, hoe beter! Hierboven staan al enkele mooie voorbeelden van mails met passende argumenten om Musicopy te doen inzien dat ze het bij het verkeerde eind hebben. Je kan je hierop baseren om zelf een mail te sturen naar [email protected]. STEUN SONGTEKSTEN.NET (en alle andere hobby sites).

Nancy92

Jeezuusss,, wat een onzin!!  :X :X

Eerst Nedtlyrics, nu deze ook nog!
Pff..
:'(

Snowowl

May the bridges I burn light the way.