logo songteksten.net

Songteksten offline tot nader bericht

Gestart door Websmurf, 4 november 2009, 19:07:46

Vorige topic - Volgende topic

freakingxdanoontje


Mijn mail. although ik het een beetje jammer vind van mijn niet kloppende zinnen, in een o zo nette mail.


Geachte heer/mevrouw,



Een poos geleden werd nedtlyrics van het worldwideweb afgehaald vanwege auteursrechten,

na een poosje werd songteksten.net als vervanging geboden,

hier werd mij beloofd dat deze site wél zou blijven bestaan,omdat ze hier geld voor betalen.

En nu, is deze site ook al weer weg (omdat het de pan uit rees).
Ik geloof absoluut niet dat het de auteursrechten van artiesten schaad, sites zoals deze, maar ook youtube hebben mij juist veel artiesten

laten ontdekken, die ik anders nooit gevonden had, en waar ik anders ook nooit cd's van had gekocht en/of nooit naar concerten zou zijn gegaan.

Mijn punt; it's all about the money, en dat het de artiesten onwijs veel publiciteit opleverd dat zal jullie allemaal wel een worst wezen, zolang jullie maar verdienen.
Denk nog maar eens na over jullie beslissing, ik hoop songteksten.net binnenkort gewoon weer mét songteksten te zien!



Alvast bedankt voor het lezen van de mail.

Hoogachtend


mmoonniieekk

dit vind ik serieus nergens op slaan!  }:|
Hoeveel volwassenen maar vooral kinderen maken gebruik van zo'n site?
echt.. wat kunnen sommige mensen moeilijk doen.  :{
hier heb ik echt in geen verre respect voor.
ik accepteer dat er geld betaald moet worden voor een songtekst te publiceren, maar zo'n schoftig duur bedrag,
Er heeft iemand super hard z'n best gedaan, om mensen te helpen, mensen blij te maken met een songtekst,
alweer iets verpest.
Diepe teleurstelling,
zo te zien wel op alle reacties.
Echt geen respect voor zoiets.
blijkbaar draait alles om geld geld en nog eens geld,
oke, crisis dit crisis dat, maar zo iets kan je gewoon niet maken  :?

diepe teleurstelling nogmaals.   |:(

Robinn95

#32
E-mail verzonden:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden werd de website nedtlyrics.nl van het web gehaald, omwille van de auteursrechten.
Hierdoor werden alle vertalingen van de betreffende website op songteksten.net geplaatst, die vervanging bood op nedtlyrics.nl.

Deze website betaalde wel auteursrechten voor de songteksten en vertalingen en was dus ook van plan om nog lang te blijven bestaan.
Het is dan ook gewoon onaanvaardbaar dat jullie hobbysites dwingen offline te gaan, doordat de prijzen zo hoog zijn.
Door dit soort websites wordt er reclame gemaakt voor artiesten, moet daar dan voor betaald gaan worden?
Ik hoop dat er een regeling komt om dit soort hobbysites verder te laten bestaan, aangezien dat ze niet zo'n gigantisch budget hebben dat ze kunnen uitgeven aan auteursrechten.

Ik verzoek u vriendelijk om een oplossing te zoeken, zodat hobbysites niet steeds hoeven onder te doen aan grote(re) websites omwille van de auteursrechten.

Hoogachtend
Robin S.

freakingxdanoontje

God er is nu een nummer van All time low op tmf, ik heb dit topic ook gewoon open staan, en toch denk ik  goh laat ik eens even de songtekst opgaan zoeken hier. |:(

Robinn95

#34
Citaat van: freakingxdanoontje op  9 november 2009, 20:43:33
God er is nu een nummer van All time low op tmf, ik heb dit topic ook gewoon open staan, en toch denk ik  goh laat ik eens even de songtekst opgaan zoeken hier. |:(
Het is gewoon een echte ramp dat een fantastische website zo als deze offline gaat. (of offline zou gaan)

_angie_

Mail verzonden.
Ben benieuwd of er een reactie op komt.

immes

Neeee het mag gewoon niet!
Deze site was zo fijn, bijna alle songteksten stonder erop!
Ik ga dit heeeel erg missen.  :X
Echt stom dat zo'n goede site als dit weg gaat :(

ike dus

Eerst keek ik op nedlyrics en toen was ik al heel  :'( toen die weg ging en nu gaat deze ook al weg.  :( En er zijn geen goede sites meer waar je de vertalingen kon opzoeken. wie verzint nou dat het zo duur moet sijn :?

Robinn95

Heeft iemand ondertussen al antwoord op zijn/haar mail?

_angie_

Van musicopy niets (ook geen leesbevestiging)
Ontving vanmiddag wel onderstaande reactie van het Ministerie OCW via Postbus 51:

Geachte heer of mevrouw,

Uw kenmerk is E*******

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden en hebben uw vraag doorgestuurd naar een collega.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen drie werkdagen een reactie tegemoet zien.

Met vriendelijke groet,

Postbus 51 Informatiedienst

--------------------------------------------------------------------------------
Dear Sir/Madam,

Your reference is E******

Unfortunately, we do not have sufficient information to answer your question. We have forwarded your question to one of our colleagues.

Depending on the nature and content of your message you can expect a reply within three working days.

Kind regards,

Postbus 51 Informatiedienst

Robinn95

Citaat van: _angie_ op 10 november 2009, 19:07:14
Van musicopy niets (ook geen leesbevestiging)
Ontving vanmiddag wel onderstaande reactie van het Ministerie OCW via Postbus 51:

Geachte heer of mevrouw,

Uw kenmerk is E*******

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden en hebben uw vraag doorgestuurd naar een collega.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen drie werkdagen een reactie tegemoet zien.

Met vriendelijke groet,

Postbus 51 Informatiedienst

--------------------------------------------------------------------------------
Dear Sir/Madam,

Your reference is E******

Unfortunately, we do not have sufficient information to answer your question. We have forwarded your question to one of our colleagues.

Depending on the nature and content of your message you can expect a reply within three working days.

Kind regards,

Postbus 51 Informatiedienst

Raar, ik had wel een leesbevestiging ontvangen, maar geen reactie...

Mies

ikvindt het echt supper jammer. en het is innd snel naar nedlyris....
enik snap ook de bedoeling wel van de maker.hetis en blijft een hobby en om er dan  1000 euro's voor te gaan betalen wordt wel eenbeetje te gek!

ik hoop echt dat de site snel doorkangaan metvertalen!


Jolien

pfff... wrm moeten ze alle sites met songteksten wegdoen? was net handig als je n tekst niet wist. en handig dat de vertaling beschikbaar was. moest je niet altijd zelf proberen te vertalen.
Da is toch nimeer normaal... die mense doen da om te peste fzo.. er zijn ni veel sites waar de vertaling bij staat en waar nog is spr veel tekste opstaan... kan ik weer uren gaan zoeken achter n nieuwe  :N
DEZE SITE MOET BLIJVE!!!!

Snowowl

ik heb ook nog geen antwoord mogen ontvangen van Musicopy. Ook geen ontvangstbevestiging trouwens.
May the bridges I burn light the way.

_angie_

Ook hier zwijgt Musicopy in alle talen.... :{
Heb wel weer een bericht van Postbus 51 ontvangen:

Geachte heer / mevrouw ******,

Wij danken u voor uw e-mail, waarin u uw mening kenbaar maakt over het offline halen van hobbysites van songteksten. Wij hebben uw bericht ter kennisgeving doorgestuurd naar het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Vera Vos
Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst


Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog een vraag hebben of heeft u een andere vraag, dan kunt u hiervoor het contactformulier op www.postbus51.nl invullen.