logo songteksten.net

Ongewenste wijzigingen in songteksten

Gestart door lenn-, 3 februari 2010, 17:46:23

Vorige topic - Volgende topic

lenn-

Ik kwam erachter dat er 2 keer is geprobeerd een wijziging aan te brengen in Fireflies van Owl City,
de ene keer had iemand niets veranderd, en de tweede keer wilde iemand alles weghalen en in plaats daarvan 'hallo' neerzetten.
Ik heb de wijzigingen uiteraard afgekeurd,
maar dit is natuurlijk wel 'vandalisme'.
Ik weet niet of dit vaker voorkomt,
maar is het anders een idee dat alleen leden wijzigingen aan kunnen brengen om dit soort dingen te voorkomen?

Marrrk

Dat lijkt me inderdaad ook handig ;) Weet niet of dat niet al zo is... Krijg soms ook wijzigingen waar dan een stuk van de tekst is weggehaald om er "bla bla bla is great" neer te zetten :9

Sandra_O

Dat gebeurt helaas heel vaak. Een andere editors/vertalers en ik hebben de mogelijkheid om alle ingezonden wijzigingen te zien (54 op de wachtlijst op het moment) en geloof me "hallo" en "bla, bla, bla" zijn nog netjes vergeleken met wat ik allemaal voorbij zie komen.

En vanwege dat soort lollig bedoelde ongein  :O is het dus ook noodzakelijk dat editors e.d. eerst alle inzendingen (gebeurt namelijk ook bij teksten en vertalingen) doorkijken voordat deze werkelijk op de site terechtkomen.
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

P@ul

Ik kijk alleen naar de ingezonden vertalingen. Driekwart kan ik verwijderen wegens onzin/ongein, of de oorspronkelijke tekst is ingevoerd of er staat alleen "nederlands". De laatste twee beschouw ik maar als verzoek tot vertaling, wat ik af en toe honoreer
Ingestuurde correcties op vertalingen zijn een zeer grote zeldzaamheid. Misschien een compliment aan de vertaal correctoren.

Ik kom overigens bij het corrigeren van vertalingen wel foutjes in de oorspronkelijke tekst tegen, die verbeter ik dan wel.
Ook zijn er soms goedgekeurde teksten zonder vers-refrein indeling. Erg onoverzichtelijk. Ik breng dan de scheidingen aan tussen de coupletten. Maar dus alleen als ik een vertaling onder ogen krijg.

Er is overigens een zeer goede vertaler, die anoniem instuurt, helaas (dat onbekend blijven, niet het vertalen).

Websmurf

Nou, op zich kan ik het makkelijk wijzigen dat bepaalde dingen alleen door ingelogde mensen gedaan kan worden (wijzigen/toevoegen etc).

Ik wil alleen voorkomen dat de drempel te hoog wordt om mee te werken aan de site, laat maar weten wat jullie hierover denken en wat een goede verdeling kan zijn.. :)
(bijvoorbeeld wijzigingen alleen door ingelogde gebruikers, toevoegen door iedereen ofzo..)
Webmaster Songteksten.net -

Marrrk

Ja, ik begrijp wel dat je dat inderdaad wil tegengaan ;)
Is het zo dat als je een songtekst toevoegt aan een artiest waar nog geen beheerder van is, dat die dan automatisch wordt geplaatst? Of gaat er dan nog een soort superbeheerder over? :P

Als dat laatste het geval is, lijkt me die oplossing inderdaad mooi - toevoegen kan wel anoniem, bewerken niet :)

Ik denk trouwens ook dat als leden 'privileges' krijgen, dat meer mensen zich zullen aanmelden bij deze website en dat is dan weer handig voor de statistieken, of niet? ^O^

Trouwens, aan de andere kant is het ook weer niet zoveel moeite om een wijziging gewoon af te keuren, is met één druk op de knop gebeurd, toch? ;)

Websmurf

songteksten van artiesten die nog geen beheerder hebben kunnen worden goedgekeurd door de eindredactie & vertalers, deze worden dus niet automatisch geplaatst (er zijn namelijk nogal wat artiesten die nog geen beheerder hebben ;))
Webmaster Songteksten.net -

Sandra_O

#7
Citaat van: Marrrk
toevoegen kan wel anoniem, bewerken niet
Citeer
Trouwens, aan de andere kant is het ook weer niet zoveel moeite om een wijziging gewoon af te keuren, is met één druk op de knop gebeurd, toch?
Ik vind het blokkeren voor anoniem bewerken een uitstekend idee  ^O^ Er worden nogal wat "wijzigingen" ingestuurd en helaas is een groot deel daarvan niet erg serieus. Het is inderdaad maar één druk op de knop, maar bij tientallen van dat soort gevallen vind ik het nogal zonde van de tijd.
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

Snowowl

Ik vind het blokkeren van anonieme wijzigingen een zeer goed idee zelfs!
Had er zelf al eens eerder aan gedacht om dat misschien eens voor te stellen, want zo voorkom je veel ongein lijkt me!
May the bridges I burn light the way.

Marrrk

Citaat van: Sandra_O op  8 februari 2010, 18:23:22
Het is inderdaad maar één druk op de knop, maar bij tientallen van dat soort gevallen vind ik het nogal zonde van de tijd.
Daar heb je gelijk in ;)

lenn-

En als mensen écht graag willen bijdragen aan deze site door songteksten of wijzigingen in te sturen,
melden ze zich toch wel aan, lijkt me.
En natuurlijk is het maar één druk op de knop om het af te keuren,
maar als dit echt vaak voorkomt scheelt het toch een hoop werk.

Robinn95

#11
Mensen die echt willen bijdragen zullen hun inderdaad aanmelden. Maar het gaat toch wel een bepaald aantal mensen weerhouden om een nieuwe songtekst in te sturen. Sommige mensen vinden het nu 1x veel werk om hun een keertje te registeren.
Spijtig van het extra werk, maar als er te veel misbruik van gemaakt wordt is het beter om anonieme gebruikers er van te weerhouden om andere songteksten toe te voegen, wijzigen etc.

Sandra_O

Citaat van: Robinn95 op  9 februari 2010, 17:30:47
Maar het gaat toch wel een bepaald aantal mensen weerhouden om een nieuwe songtekst in te sturen.
De meesten zijn het er geloof ik wel over eens dat anoniem inzenden van teksten nog wel mag, wat we willen blokkeren is het wijzigen van teksten door niet aangemelde mensen.
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)