logo songteksten.net

Verzoek aan inzenders van vertalingen

Gestart door P@ul, 22 juli 2010, 22:54:29

Vorige topic - Volgende topic

P@ul

er zijn inzenders van vertalingen die op zichzelf best goed zijn die in hun vertalingen geen hoofdletters en geen interpunctie gebruiken ik heb eigenlijk geen zin bij controle alle hoofdletters en leestekens in te voeren
dus een verzoek gebruik hoofdletters voor namen en aan het begin van een zin/regel zet kommas waar ze horen punten aan het eind van een regel kun je weglaten het verhoogd de leesbaarheid en scheelt een boel werk

Er zijn inzenders van vertalingen, die op zichzelf best goed zijn, die in hun vertalingen geen hoofdletters en geen interpunctie gebruiken.
Ik heb eigenlijk geen zin, bij controle alle hoofdletters en leestekens in te voeren.

Dus een verzoek:
Gebruik hoofdletters voor namen en aan het begin van een zin/regel.
Zet komma's waar ze horen. Punten aan het eind van een regel kun je weglaten.

Het verhoogd de leesbaarheid en scheelt een boel werk.

Websmurf

Ditto voor de gewone songteksten eigenlijk. Als je af en toe ziet wat er voor MSN taal etc voorbij komt  :?
Webmaster Songteksten.net -

Sandra_O

Citeer
Dus een verzoek:
Gebruik hoofdletters voor namen en aan het begin van een zin/regel.
Zet komma's waar ze horen. Punten aan het eind van een regel kun je weglaten.

:Y

Ik verander zelf ook altijd alle letters aan het begin van een zin/regel in een hoofdletter en verwijder al die punten, maar dat kost inderdaad heel veel tijd. Als mensen wat meer aandacht zouden besteden aan de tekst die ze insturen gaat het goedkeuren ook heel wat sneller :)
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

lenn-

Goede spelling verhoogt ook de leesbaarheid ^^ (sorry, kon het niet laten... ben nogal een grammatica- en spellingfreak... xD)
Maar ik kom soms wel eens een tekst of vertaling tegen waar hoofdletters ontbreken en punten aan het einde van een zin staan enzo, en dan wijzig ik het vaak even... bij vertalingen moeten jullie het alleen goedkeuren, dus als jullie een keer een vertaling tegengekomen die ik gewijzigd heb en het lijkt alsof er eigenlijk niets veranderd is, dan is het een hoofdletter die ik heb toegevoegd of een punt die ik heb weggehaald :+

Europeetje

Een jaar later... worden er weer veel songteksten toegevoegd waar allemaal kleine letters voor staan en andere dingen  ;(
Dus nog een keer alles op een rijtje  :mrgreen:


  • Hoofdletters aan het begin van ELKE zin.
  • Geen punt, komma of andere dingen achter een zin.
  • Geen streepjes in de zinnen, die streepjes moeten dan bijvoorbeeld een komma of een pauze voorstellen, maar een streepje is heel onduidelijk.
    Voorbeeld: Als ik met je mee ga - dan vind ik dat heel leuk.
    Tsja, verander dat maar in: Als ik met je mee ga, dan vind ik dat heel leuk.
    Dat is een stuk overzichtelijker.
  • Geen puntjes in of na de zinnen, dat is hetzelfde als het punt hierboven ^
  • Geen MSN-Taal!
  • Geen spaties aan het begin van een zin! Ik zie vaak teksten en daar staat dan:
       Ik vlieg vlieg vlieg
       Als een olifant
       En ik zwem zwem zwem
       Als een kippetje
    Je ziet nu voor elke zin een spatie, als we dat allemaal weg moeten halen, kost dat erg veel tijd.
  • In Engelse songteksten staat vaak het woordje 'I', veel mensen schrijven dat als kleine letter, maar het moet toch echt een hoofdletter zijn!
  • En haal alsjeblieft de link waar je de songtekst vandaan hebt weg!
    Heel vaak zie ik songteksten en daar staat de link nog in, dat is irritant en dat betekent dus dat je helemaal niks aan die songtekst hebt gedaan!

Verder nog wat algemene punten:


  • Als je een tekst toevoegt, dan hoef je de naam van de artiest niet meer in de titel te zetten.
    Dus je voegt bijvoorbeeld 'Bad' bij Michael Jackson een songtekst toe, dan is de titel niet: Michael Jackson - Bad, maar gewoon: Bad.
  • Kijk eerst goed of de songtekst er nog niet bijstaat. Ik zie vaak songteksten die al op de site staan. Als je beter kijkt scheelt dat een hoop moeite voor jou (en ons :P)

Lol, beetje veeleisend volgens mij   :@
Het lijkt veel, maar het valt mee hoor :)
Bedankt.

:W Xx Europeetje xX  O+
Nobody's Fool!         | ( 0 )( 0 ) | Spongebob   / ( 0 )( 0 ) \ Patrick   ( (0)(0) ) Octo   | (0) | Plankton   |0||0| Mr. Krabs