logo songteksten.net

kijk hier even

Gestart door museGirl, 13 februari 2005, 21:04:55

Vorige topic - Volgende topic

Jetje15

lol.. je zegt t zelf al...geen enkele debiel meer :mrgreen: overigens is het nederlands gewoon een combi van latijn en engels.. een mix dus.. zó gek is het dan ook niet dat we ons zo aangetrokken voelen tot het engels..
Jarig zijn is gezond. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven!

Ra58

Uhm ik zie niet echt een direkte link tussen het nederlands en het engels? dat is er mischien de laatste jaren in gekomen. Je kan nederlands meer vergelijken met bijvoorbeeld Duits. Die taal heeft een veel langere geschiedenis dan het Engels
Metal up your ass!

maartj..

Uhu.
Nederlands is geen mix tussen Latijn en Engels, Nederlands is namelijk veel ouder dan Engels. En Duits en Nederlands.. dat waren vroeger dialecten die steeds meer zijn gaan verschillen ofzo ? :P Want ik denk dat Duits en Nederlands wel ongeveer even oude talen zijn.

Jetje15

t heette t diets, verbastering van het duits... maar vanuit het diets (ook met invloeden van t latijn) zijn we aan de hand van engelse woorden onze 'eigen taal' gaan veranderen.. ook nu gebruiken we veel engelse woorden of vebuigingen hiervan :P *voelt zich net haar nederlands docente*
Jarig zijn is gezond. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven!

Ra58

lol, je kan verder in de grammatica van Nederlands vrij weinig van engels terug vinden denk ik
Metal up your ass!

maartj..

Inderdaad. :{ Dan was Engels wel effe 'n stuk makkelijker geweest. :Y

Ra58

Ach engels is zo moeilijk nog niet
Metal up your ass!

maartj..

Nuh.. Valt wel mee.

Ra58

Metal up your ass!

maartj..

O? Lijkt Fins op Deens? Want Deens schijnt vrij simpel te zijn voor Nederlanders. :Y

Ra58

Volgens mij niet :P Fins lijkt eigenlijk nergens op :P
Metal up your ass!

maartj..

aa dat is mooi, een helemaal zelfgemaakte taal. :Y

Ra58

Metal up your ass!

maartj..

Ken jij Finse woordjes?

Ra58

Metal up your ass!