logo songteksten.net
Hoofdmenu

AardBeien =D

Gestart door SuuSjj-Gaucho, 5 mei 2005, 11:35:21

Vorige topic - Volgende topic

Wat Is Aardbei?

Groente
1 (12.5%)
Fruit
6 (75%)
Iets Anders..
1 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 8

Stemmen gesloten: 5 mei 2005, 11:35:21

sjappie88

dan kom je bij mij op bezoek en neem je die aarbeien mee.. O-) slagroom en chocola hebben we wel :)

ik klink nu net zown kinderlokker..*-)
.][..I Don't Wanna Lose This Feelin' Please Don't Walk Away..][..

flientje_pinwin

hep al wat anders lekkers ghat,, :)
taartbodemdinges banketbakkersroom aardbei suiker hagelslag slagroom, in die volgorde,,, MmM

sjappie88

ohhhh:| pff.. wij hebben nooit lekkere dingen in huis.. :(
.][..I Don't Wanna Lose This Feelin' Please Don't Walk Away..][..

flientje_pinwin

nenenene  me moeder hout daar wl van,,
zelf gmaakt howr O-)

flientje_pinwin

hm,, heel interesant,,
ik vond dit net ff ^^

Jamfabriek Saint-Amour te Durbuy

U houdt van jam en van gelei? De jamfabriek Saint-Amour te Durbuy zal uw smaakpapillen zeker doen tintelen. Sinds bijna een eeuw staat één familie aan het roer van dit etablissement: de familie Bartholomé. Hun geheim? Het respect van de tradities en de liefde voor het vak.
Reeds vanaf de maand mei strooit de lente zijn eerste schatten: de paardebloemen en seringbloemen, die amper ontloken zijn, worden geplukt en verwerkt tot smakelijke geleien. De zomer brengt dan weer zijn lading traditionele vruchten (aardbeien, kersen, bosbessen, braambessen, pruimen,...) en in de herfst groeien wildere soorten fruit zoals de vlier, de meidoorn en de egelantier. Voor het verzamelen van de wilde bloemen doet de familie Bartholomé beroep op kenners uit de streek. De kleine fruitsoorten zijn een zaak van kameraden want heel wat particulieren voeren regelmatig fruit aan uit hun eigen tuin.

De jamfabriek Saint-Amour maakt meer dan 40 verschillende traditionele jamsoorten en even zoveel geleien van fruit en bloemen. De specialiteit van het huis? De "Délice des Fagnes", een mengsel van groene bessen, blauwe bosbessen en veenbessen. Het huis biedt eveneens een natuurlijke fruitstroop aan, geparfumeerde azijnsoorten en een balsem op basis van veldbloemen. (Alle jamsoorten en geleien zijn gepasteuriseerd en kunnen jaren bewaard worden.)

Het is ten stelligste aangeraden om het atelier te bezoeken tijdens de fabricatieperiodes, die twee of drie ochtenden per week plaats hebben (informeer u op voorhand omtrent de juiste data). U zal zo alle stadia van de fabricatie kunnen volgen. Groepsbezoeken uitsluitend na afspraak.

Confiturerie Saint-Amour - Rue Saint-Amour 13 te 6940 Durbuy. Tel. : 086/21.12.76.
Open alle dagen van 10 tot 18 uur

bron: http://www.bio-logic.be/article.asp?lang=2&ID=197  

heeft er nix mee te maken, mja boeiend ;)

Ra58

ik wil helemaal geen jam! ik wel sjokola!!!

of worst ;)
Metal up your ass!

SuuSjj-Gaucho

Sjokla Is Slegt VoOr Jje..  :N

SuuSjj-Gaucho

Smarties Ook  :N

Ra58

hoezo slecht? met mate niet...

en je wordt er verliefd van ;)
Metal up your ass!

SuuSjj-Gaucho

Neeehh Hoor..
Ik Word Verliefd Van Jonges Zelf ;)

Ra58

ik nie... ik val niet op jongens ;)

en da je acne krijgt van sjokola is nie waar
Metal up your ass!

SuuSjj-Gaucho

Nee Nee..
Van Patat Ook

Ra58

er zit gewoon veel vet in
Metal up your ass!

SuuSjj-Gaucho

En Daar Krijg Je Ook Puistjes Van..

Ra58

mar het is onderzocht, en van sjokola krijg je geen acne... klaar ;)
Metal up your ass!