logo songteksten.net

Wicca???

Gestart door cissiegirly, 20 januari 2004, 01:00:30

Vorige topic - Volgende topic

wunniieJ

OkeeY intressant :mrgreen:

wicca_wijffiej

Wicca : Tja voor vele mensen vreemd, toch? je weet niet wat het inhoud en geeft dus maar vooroordelen, (had ik zelf ook hoor) maar als je een vriendin heb die er al vanaf haar 8ste mee bezig is, ga je je er zelf ook in verdiepen. Ik denk dat vele nog niet eens weten wat wicca is, en als je het tracht uit te leggen krijgen ze een verkeerd beeld

stukje van mijn site about what wicca is

Wat Wicca is valt naar mijn idee niet zo een-twee-drie uit te leggen. Het is in elk geval iets waar je met je hele hart achter staat. Iets waar je goed bij voelt.  Ik denk dat wicca iets is wat je al bent sinds je geboorte, alleen komen sommige mensen sneller tot het besef dan anderen. Als je hebt besloten of ontdekt hebt dat je een wicca bent of als je een wicca wil zijn is het belangrijk zoveel mogelijk informatie op te zoeken in je moet je er in gaan verdiepen. Maar hou altijd in je achterhoofd dat je alleen informatie kan overnemen dat voor jou van toepassing is en waar je je goed bij voelt.

:) hmmm meer weten?  just asked me:)


Blessed be (segge we altijd )

Eilionora (me heksen naam)


[/b]

wunniieJ

Are you Blessed?:)

lanaspaan

Citaat van: "cissiegirly"Wat versta jij onder wicca?
wicca is een natuurreligie, wel erg boeiend! ben zelf ook wiccan  :Y maar veel mensen vinden het belachelijk mja meestal omda zer nx van weten! :(  grr *)

x

wunniieJ

Citaat van: "lanaspaan"
Citaat van: "cissiegirly"Wat versta jij onder wicca?
wicca is een natuurreligie, wel erg boeiend! ben zelf ook wiccan  :Y maar veel mensen vinden het belachelijk mja meestal omda zer nx van weten! :(  grr *)

x

Zwaar klote he ..!
Veel mensen die lachen je der mee uit !   :?

lanaspaan

ja s echt zo dom, vooroordelen, vooroordelen en nogis vooroordelen! kzeg niet dat iedereen wicca leuk moet vinden of er voorstander van moet zijn , maar gwn beetje respect! wij lachen mensen die joods zijn ofzo of ik weet niet wat toch ook niet uit ? 8)7 nouja je moet het zelf weten wat jer van vindt! :Y

xxx
lana  O-)  })

wunniieJ

Citaat van: "lanaspaan"ja s echt zo dom, vooroordelen, vooroordelen en nogis vooroordelen! kzeg niet dat iedereen wicca leuk moet vinden of er voorstander van moet zijn , maar gwn beetje respect! wij lachen mensen die joods zijn ofzo of ik weet niet wat toch ook niet uit ? 8)7 nouja je moet het zelf weten wat jer van vindt! :Y

xxx
lana  O-)  })

Joa ieder1 szijn GelooFfv..  :mrgreen: en dinG.
k vin mensen mOeten er niet sOw om seuren ..!  }:|

lindseypan

ittin' here thinking 'bout yesterday, About what we did and how we used to play...!

Ra58

oja, je moet eens naar een heksen cafe gaan(als je het nog niet hebt gedaan en je vindt hekserij en wicca interesant)
Daar kan je andere heksen ontmoeten en aan hun kan je alles vragen wat je wilt weten.
Het is trouwens ook heel gezellig!

Gewoon ff bij google "heksen cafe" intypen
Metal up your ass!

K*mb*rl*y

Hmmm... Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in Wicca.
Alleen ik weet nou niet precies hoe ik het moet worden of dat ik het al ben zonder dat ik er iets voor hoef te doen.

Ik heb gelezen in dat boek dat Wicca ook een soort geloof is zoals bijvoorbeel het Christendom. Is dat waar?

Ra58

Citaat van: "K*mb*rl*y"Hmmm... Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in Wicca.
Alleen ik weet nou niet precies hoe ik het moet worden of dat ik het al ben zonder dat ik er iets voor hoef te doen.

Ik heb gelezen in dat boek dat Wicca ook een soort geloof is zoals bijvoorbeel het Christendom. Is dat waar?

jaa dat klopt n beete 8)7
Het is ook n beetje hoe je leeft.
Maar als je er echt iets over wilt wete...
Moe je f fnaar de bieb *)
Metal up your ass!

museGirl

ik heb een meisje in de klas dat wiccan is, het is toch zo dat ze de elementen van de natuur, (vuur, water, aarde enzo) geloven? en ze hebben geen god.
dtollite portas, principes vestras, et elevamini, portae aeternales

Ra58

De 4 elementen en het pentagram.

Aarde
   De Aarde wordt geassocieerd met het Noorden.
   De Aarde wordt geassocieerd met de kleuren groen en bruin.
   De Aarde wordt geassocieerd met de Godin.
Lucht
   De Lucht wordt geassocieerd met het Oosten,
   De Lucht wordt geassocieerd met de kleur geel.
Vuur.
  Het Vuur wordt geasscoieerd met het Zuiden.
  Het Vuur wordt geasscoieerd met de kleur rood.
  Het Vuur wordt geassocieerd met de maagd.
Water
  Het Water wordt geassocieerd met het Westen.                      
  Het Water wordt geassocieerd met de kleur blauw.
  Het Water wordt geassocieerd met de moeder-Godin.

Dat zijn de 4 elementen.
En ze hebben dus wel een god en godin.
Metal up your ass!

-=Nienna=-

Citaat van: "Ra58"De 4 elementen en het pentagram.

Aarde
   De Aarde wordt geassocieerd met het Noorden.
   De Aarde wordt geassocieerd met de kleuren groen en bruin.
   De Aarde wordt geassocieerd met de Godin.
Lucht
   De Lucht wordt geassocieerd met het Oosten,
   De Lucht wordt geassocieerd met de kleur geel.
Vuur.
  Het Vuur wordt geasscoieerd met het Zuiden.
  Het Vuur wordt geasscoieerd met de kleur rood.
  Het Vuur wordt geassocieerd met de maagd.
Water
  Het Water wordt geassocieerd met het Westen.                      
  Het Water wordt geassocieerd met de kleur blauw.
  Het Water wordt geassocieerd met de moeder-Godin.

Dat zijn de 4 elementen.
En ze hebben dus wel een god en godin.
En in 't pentagram zitten ook weer de vier elementen, plus nog 'n 5e, wat staat voor de ziel. Als je 'n omgedraaid pentagram hebt, staat de ziel nog niet boven de elementen, en is de Wiccan in kwestie dus nog beginnende.

Ra58

een omgedraaid pentagram is dus ook nog een satanisten ster...
Metal up your ass!