logo songteksten.net

Wicca???

Gestart door cissiegirly, 20 januari 2004, 01:00:30

Vorige topic - Volgende topic

kellyvandebeek

Citaat van: "Ra58"
Citaat van: "kellyvandebeek"
Citaat van: "Ra58"huh> hoe kan je nouw fulltime goth zijn>?
je bent tog goth of nie?
ofmisgien n hopeloze?

Ik ken goths die zelfs als ze slape hun kleding etc. aanhouden...zo ben ik niet...

maar als je niet met je zwarte kleren slaapt snags dan kan je nog wel goth zijn ;)

Je bent niet meteen een goth als je alleen zwart draagt hoor....
Maar die goths dragen dan ook nog steeds hun make-up enzo...dat doe ik niet..slecht voor je huid..en je bed wordt nogal vies... ;)

kellyvandebeek

Citaat van: "Ra58"na ik ben goth maar ik draag ook geen make up... wel nagellak.. maar nog, je bent gothic als je dat zelf vind...
ja ook niet altijd... maar als je alleen zwart draagt en je doet dat om de reden gothic, dan ben je ook n gothic... of n wannabee ;)

Daar ben ik het wel mee eens ;)

--Caroo--

#62
Ik heb er een tijdje over nagedacht om Wiccan te worden, en heb er veel over gelezen enzo, dus ik kan er ook wel wat over vertellen. Netzoals er al werd gezegt heeft het te maken emt de natuur, als je Wiccan bent ben je heel erg met de natuur bezig. En je hoeft niet bang te zijn voor de mensen die in het Wicca geloof geloven, want er is 1 hele belangrijke regel en dat komt op dit neer: Wat jij neit wilt, moet je een ander ook neit aandoen, dus dat betekend dat je geen spreuken over anderen mag geven, dat kan negatief voor je uitpakken. Ook geen spreuken uitspreken als je er alleen zelf beter van wilt worden.
Dus als je nog wat vraagjes hebt, ask it me!!  ^O^

MischiefManaged

Het is een natuurgeloof, met een God en een Godin, en heeft ook met de maancyclus te maken. Ze hebben dertien manen, die elk een Esbat wordt genoemd, en hebben meerdere feesten die nog steeds gevierd worden(deze heten Sabbats), zo heet Halloween Samhain(? Spelling kan anders zijn). Mensen verwarren Wicca overigens vaak met Hekserij, wat anders is, aangezien je in Hekserij geen goden hebt.
Wicca(ns) staan ook in directe verbinding met magie, voor hen die er ook voor open staan natuurlijk. Dit wordt veroorzaakt door de rituelen die zij uitvoeren etc.
Helaas zijn de echte Wiccans reeds bijna verdwenen en zijn de overgebleven Wiccans meestal tienermeisjes die nog aan het zoeken zijn naar hun identiteit/of zoeken aandacht. Het is nog maar een enkeling die echt ook Wiccan blijft, en zij noemen zich op ten duur bijna allemaal toch Heksen, door het imago wat Wiccans hebben gekregen.

Tot zover mijn verklaring.

MischiefManaged

Citaat van: kellyvandebeek op  5 mei 2005, 14:59:22
Hii...
ff wat misverstande uit de wereld helpe...
Je bent niet meteen depri als je wiccan bent 0fz0!!!! :Y
Als je zwart draagt ben je nie meteen een goth of wiccan 0fz0 0f depri  :Y

Mense die z0maar N btje geeste gaan 0pr0epe vin k btje d0m..
T heeft c0nsequenties.. Mja wete de meeste niii eens.. :?
Kzelf ben wel spiritueel aangelegd.. zit in de family  :Y
Mag K wel hurr... *)
Kd0e alleen nie aan wicca 0fz0..
Ben wel g0th....
Nii fulltime z0als s0mmige zegge.. 8)7

Ciaow Ciaow  :W

Je kan niet parttime een goth zijn, want dan ben je het ook niet.
Je bent Gothic, of je bent het niet, zo simpel is het.
En trouwens, je bent ook niet meteen depressief als je gothic bent.
Alle goths die ik ken zijn levendige en sprankelende persoonlijkheden.

@--Caroo--: Eindelijk iemand die door heeft hoe het zit.
Maar de hoofdregel is dat elke daad een gevolg heeft.
Zo staat het ook in de Wet van Drie, ik citeer;
Houd altoos de wet van drie in ere,
Dat wat gij zendt driemaal weer zal keren.
Deze les dient gij in te zien,
Dat gij krijgt wat gij verdient.

Aldus; Karma.

RosemaryN

Er zijn altijd zoveel discussies rond om wicca. Mensen vinden het gevaarlijk, duivels, ongepast, mooi, spannend, vinden zich er totaal in, etc... Het veroorzaakt ook soms veel leed door dat mensen het niet goed begrijpen. Ze snappen niet wat mensen onder wicca verstaan en wat ze precies doen. Er zijn ook mensen die denken dat alleen gothics er aan doen, ik zeg je één ding niet alle gothics zijn wicca en niet alle wicca's zijn gothics.
Maar over het algemeen denken buitenstaanders dat wicca iets nieuws is en iets afschuwelijks, bedacht door jongeren. Jongeren die wicca interessant vinden denken vaak dat het iets ouds is en dat het door een volk is ontstaan.
Dit is beide niet waar!! Wicca is bedacht in 1954 door de toen 64 jarige Gerals Gardner. Deze man uit Groot-Brittannië was bang dat men de oude geloven van vroeger zou vergeten. Hij bedacht een nieuw geloof, hoewel gebaseerd op oude paganistische geloven van voor christus uit West-Europa. En maakte daarbij dankbaar gebruik van de ideeën die ontstaan waren in en na de jaren 20 van de 20ste eeuw. De theologie van wicca is hierdoor niet ouder dan alles uit de jaren 20.
In wicca vind je veel dingen uit andere culturen terug. Zoals goden uit de Noorse mythologie, Keltische gebruiken en Germaanse handelingen. Toch is het meeste rond wicca een groot verzinsel. Er zijn geen 'krachten', je kunt geen 'vuurballen' uit je vingertoppen laten schieten, etc...
De grootste grondslag van het tegenwoordige begrip wicca werd gelegd rond 1970. Velen zijn hier mee aan de haal gegaan waardoor er een grote diversiteit bestaat in wicca vandaag de dag. En ze hadden allemaal een grote duim!
Wicca heeft veel periodes gehad waarin de aanhang groeide en de bekendheid aanzwelde, ±1920/1930, ±1954, ±1970, ±1989, ±2000.

Ik ben zelf pagan, ook al benoem ik mijzelf niet met een stempel/woord dat is bedacht door een andere geloof. Mijn wortels liggen in de, voor de christianisering, tradities van de oude Germaanse, Noorse en Keltische volkeren, deze gaan duizenden jaren terug. Mensen van de angelsächsische Religion, sorry weet er ff geen Nederlands woord voor (deze woorden zijn Duits), vinden het niet zo erg dat we zijn bestempeld in het verleden als ketters, heiden, pagan, etc.. En ook dat er een geloofsovertuiging op onze geloofsovertuiging is gebaseerd vinden we niet erg.(we willen er alleen niet mee vergeleken worden.) Wij zijn van mening dat iedereen zijn eigen weg mag gaan, zelfs moet gaan. Maar altijd rekening moet houden met andere, met de gevolgen van jouw daden en met de gedachte of het wel goed voor je zelf is. De wet van drie leven wij niet na, wel denken wij drie keer na voor wij iets zeggen.
Wij aanbidden niet direct goden zoals andere geloven, wij aanbidden de schoonheid en reinheid van de natuur. Wij bewonderen haar in al haar glorie en nemen haar met al onze zintuigen waar.
Andere mogen dit gerust raar vinden en vaag, maar dat maakt ons niks uit want de overtuiging blijft dat je moet geloven in wat je zelf wilt; laat en doe wat jij wilt. ((Maar niet ten kosten van andere!))


{Rosemary N. » 16 jaar. Wil je meer informatie, of me gewoon uitschelden? I don't care!! Mail dan, ondervermelding van Rose, naar [email protected] het e-mail adres  van MGM real productions, een groep van film makende vrienden uit Nederland. Wel mijn naam vermelden, dan kan ik beloven dat niemand anders van het team het zal lezen behalve ik.))