logo songteksten.net
Hoofdmenu

TOKIO HOTEL

Gestart door *_Paddo, 21 juli 2006, 16:17:48

Vorige topic - Volgende topic

Ra58

ja dat is iets moois :Y
Metal up your ass!

maartj..

Mja..

Tokio Hotel. :mrgreen:

4hout

ik verklaar TokioHotel officieel tot Travestietenband!
Darkness descends.. everyone dies!

maartj..

En daarmee basta! :D

Ra58

Metal up your ass!

maartj..


4hout

Darkness descends.. everyone dies!

maartj..


4hout

Hoezee*10^666! zo! stom getal eigk.. dat 666 (en redelijk kansloos, tenminste, die leute die overal op internet posten.. oe hail satan 666, dat is zoo zielig!^^).. wistje dat ze vermoeden dat het eigenlijke duivelsgetal 616 is?
Darkness descends.. everyone dies!

maartj..

616? Waarom dan?
Ik dacht dat het 666 was omdat dat 2x het goddelijkste getal was ofzo. :P

4hout

het goddelijke getal is 777.. meen ik.. maar zo'n vertaler van de oude geschriften zag 616 staan als 'het getal', tenminste, dat verhaal doet de ronde, maar hij vond 666 een beter duivelsgetal, omdat dat meer met de duivel had te maken, al weet ik niet meer precies waarom dat getal meer met de duivel had te doen.. je kan het trouwens zo op wikipedia opzoeken.. ;)
Darkness descends.. everyone dies!

maartj..

Wikipeeeeeeedia! :D
CiteerIn het christendom is 666 een symbolisch getal dat verwijst naar de antichrist. Het staat in dat kader bekend als het getal van het beest en komt voor in de Bijbelboek Openbaring hoofdstuk 13, de verzen 11-18. Op 6 juni 2006 gingen sommige christenen in gebed om het kwaad af te wenden op die dag. Sommige christenen menen de naam van de antichrist te kunnen halen uit het getal 666, waarbij verschillende combinaties denkbaar zijn. De bekendste was vicarius filii dei (de Latijnse benaming voor de plaatsvervanger van de zoon van God, Jezus Christus: de Paus). Vele van deze wiskundige kunstjes werden afgedaan als complottheorieën (zie ref. 2). Anderen menen, dat de streepjescode het merkteken van het beest verbergt.

4hout

wikipedia!
CiteerHet getal 666 wordt in het Bijbelboek Openbaring van Johannes aangeduid als het getal van het beest en daarom vaak gelinkt aan de duivel, satanisme, het kwade, enzovoort. Sommige mensen nemen aan dat 666 een code is voor de tiran van die tijd, Keizer Nero. Dit lijkt logisch, aangezien de schrijver, die zich Johannes noemde, een christen was, en Nero christenen liet vervolgen. Recentelijk werd overigens in het boek "Satans Lied" gesuggereerd dat Irenaeus, een kerkvader uit de 2e eeuw, oorspronkelijk het getal 616 in een Griekse vertaling zag staan, en dit veranderde in 666, omdat hij dacht dat het een verschrijving was. Bij de Grieken stond 777 voor perfectie en was de numerologische waarde van de naam Jezus 888. Dan moest de tegenpool van Jezus wel aan de onderkant van perfectie zitten en de numerologische waarde 666 hebben. Daarbij was het getal 6 voor de joden een symbool voor het kwaad. Dat ondersteunde de gedachte van Irenaeus dat de tekst die hij zag een verschrijving moest zijn.
Darkness descends.. everyone dies!

maartj..

"Werd gesuggereerd" :P
Ach, wie weet :P

4hout

Citaat van: 4hout op  2 juni 2007, 16:33:58
het goddelijke getal is 777.. meen ik.. maar zo'n vertaler van de oude geschriften zag 616 staan als 'het getal', tenminste, dat verhaal doet de ronde, maar hij vond 666 een beter duivelsgetal, omdat dat meer met de duivel had te maken, al weet ik niet meer precies waarom dat getal meer met de duivel had te doen.. je kan het trouwens zo op wikipedia opzoeken.. ;)

dat zei ik ook.. =) maar goed..
Darkness descends.. everyone dies!