logo songteksten.net

Gothic, speciaal voor Maartje.

Gestart door Iddjuh, 26 maart 2007, 16:00:31

Vorige topic - Volgende topic

Iddjuh

Jij zei dat mensen helemaal niét weten wat gothic is.
Nou, wat is het dan volgens jou??? Ben jij gothic?

maartj..

Ik ben geen goth. :P
Nouja de meeste mensen denken dat gothic hetzelfde is als symphonische metal (zoals Epica, Nightwish, After Forever, Within Temptation) maar gothic is dus heel andere muziek en vooral géén lifestyle! ;)
Gothic is gewoon een subcultuur gebaseerd op muziek. Onder het label "gothic" vallen voornamelijk de muziekgenres EBM, industrial, new wave en neofolk.

Een paar bands:
- Bauhaus
- Joy Division
- Alien Sex Friend
- Siouxsie and the Banshees
- The Cure
- X-mal Deutschland

Gothic is gewoon net als punk. Goths luisteren gothic, punkers luisteren punk, metalheads luisteren metal etc. :)

Zo simpel als het maar kan! ;)

Iddjuh

Als je geen gothic bent, waarom weet je dr dan zo veel vanaf?

Ben het met je eens dat gothic een muzieksoort is, maar ik vind gothic júist wel een lifestyle!

maartj..

Ik ben geen goth, ik luister niet naar die muziek. Alleen heel afentoe naar Depeche Mode en Bauhaus, maar daar houdt het verder ook bij op. En geen idee waarom ik dat weet.

Waarom vind jij het een lifestyle dan? :{ Punk is toch ook geen leefstijl? Of rock?

Iddjuh

Gothic is meer dan alleen een muziekstroming.
Misschien vind jij dat niet, maar daar ben ik het niet met je eens.
Kijk maar eens op www.gothic-nederland.nl

Punk is ook een muziekstroming, maar punk is lang niet zo breed als gothic. Zijn er verschillende stromingen binnen de punk? Lang niet zoveel als bij gothic.
Zijn er verschillende stromingen onder rock? Lang niet zoveel als bij gothic.

Gothic mag dan misschien een subcultuur zijn onder jongeren, maar voor volwassen 'goths' betekend het veel meer dan alleen muziek.



maartj..

CiteerHeb ik tussen de bedrijven door ook maar eens even nagedacht en blijf ik het antwoord ook schuldig blijf op wat goth dan nu exact zou zijn als lifestyle. Ook voor mij is de hele scene namelijk toch gewoon om een muziekstroming heen gebouwd.
CiteerGothic is een bundel van muziekstromingen, die hier of daar mekaar overlappen of kruisen.

Nou, en metal dan? Metal bestaat uit veeeeeeeel meer stromingen dan gothic. Trouwens, op het forum van GN is iedereen het erover eens dat gothic alleen maar om de muziek, feesten en eventueel kleding draait.

Iddjuh

De jongere leden ja, maar als je naar de reacties kijkt van de oudere leden, dan niet.


maartj..

Dat is niet waar. De jongere leden zijn juist die gasten die naar symphonische metal luisteren! Zíj beweren juist dat gothic een lifestyle is.
Hier. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcultuur)

Buffy16

Ja wanneer is iets een lifestyle? Ik denk zelf dat iets een lifestyle is als je je ernaar kleed en/of gedraagt, alleen muziek luisteren van een bepaald genre vind ik inderdaad geen lifestyle. Ik luister zelf naar zoveel verschillende muziekstromen dat ik niet echt kan zeggen ik ben goth of ik ben punk. Daar hebben ze wat op gevonden, volgens mijn klasgenoten ben ik alto  :?
Het zal allemaal wel, haha! Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij het verschil uitleggen tussen goth en emo?

maartj..

Emo luistert emotional hardcore, een goth gothic. :P Een "emo" (die er dus zo uitziet) draagt skinny zwarte of spijkerbroeken met blokjesvans of all stars eronder en een bandshirt, of een trui met ruiten, een blous eronder en een stropdas. :mrgreen: Een "goth" draagt zo'n lelijke laughing vampirejurk ofzo, of gewoon zwart met pixies. xD

Dat zijn alle verschillen die ik weet.. :mrgreen:

Buffy16

ok tnx! Heb ook gehoord dat emo's weer doen aan zelfverwonding en goth's weer niet, het is allemaal niet bij te houden en waarschijnlijk allemaal gebaseerd op vooroordelen....

maartj..

Natuurlijk zijn dat vooroordelen.

Je zal emo's hebben die aan automutilatie doen, goths, punkers, hiphoppers, gabbers, kakkers.. Natuurlijk doen een paar emo's dat! :P

Buffy16

Tja het is ook allemaal zo dom, vooroordelen, in hokjes plaatsen....laat ieder gewoon in z'n waarde zou ik zeggen maar de tolerantie is tegenwoordig ver te zoeken....

maartj..

Ik vind hokjes niet erg. Maar je moet jezelf niet in hokjes gaan stoppen, dat moet je anderen laten doen. :Y

Buffy16

Haha ja hoef je zelf de moeite niet te nemen!