logo songteksten.net

Maatschappelijke stage.

Gestart door maartj.., 22 mei 2007, 22:52:45

Vorige topic - Volgende topic

Iddjuh

#60
Waarschijnlijk kan jouw school geen betere oplossing bedenken, anders hadden ze dat wel gedaan. En ja, ik 'blame' wel meneer Plasterk, omdat ik vind dat het verplichte aantal uren wat een leerling moet volgen nogal hoog is. Ouders hebben inderdaad gezeurd, mijn die van mij zijn het nu niet met de regeling van onze school eens. En trouwens, doe alsjeblieft niet zo neerbuigend. Ik kan niet in jouw hoofd kijken of je de reden ook weet, hoef je niet direct zo beledigend te doen.

En sorry hoor, maar ben ik verplicht om aan jou te vertellen wat ze bij ons van plan zijn? Nee dus.  :W

maartj..

Ik beledig je niet? Ik doe net zo neerbuigend als jij doet, jij noemt mij "lieverd", ik noem jou "schatje". Maar dit terzijde.

Jouw ouders zijn het er niet mee eens, de mijne ook niet, maar helaas dus heel veel ouders wel. Niks aan te doen. Op scholen zijn ze er ook heel ongelukkig mee, maargoed die Plasterk-kerel doet ook alleen maar wat het grootste deel van het volk blijkbaar wil; de jeugd van straat en óp school houden.

En trouwens, sorry dat ik interesse heb?

Buffy16

Misschien moeten ze wat meer focussen op de jeugd ipv wat de ouders allemaal zeggen en vinden...laat de jeugd zelf met oplossingen komen....

maartj..

Maar "de jeugd is niet verantwoordelijk genoeg!" enzo. :')

Buffy16

Hm hoe kan de jeugd verantwoordelijker worden als ze de verantwoordelijkheid niet eens gegund wordt.....net als bedrijven die mensen zoeken met ervaringen maar die geen stagiaires aannemen....

maartj..

Ach, vroeg of laat komen die bedrijven er wel achter dat de mensen met werkervaring ook opgaan als ze geen stagiaires aannemen.

Ra58

Mijn ouders...naja ons mam vind ook dat we te weinig les hebben. Maar dat komt omdat ze zelf ook in het onderwijs zit.

En de optie om de jeugd zelf maar te laten verzinnen is ook niets. want wanneer je dat doet, dan wordt het dus helemaal geen les meer. of in iedergeval heel weinig. Nou dan heb je daalijk je examen gehaald voor VWO, moet je naar de universiteit of HBO, maar dan heb je niet genoeg kennis. En dan ben je verder van huis.
Metal up your ass!

Buffy16

Ja dat vinden ouder nogal snel he? haha....
Ik bedoelde eigenlijk met jeugd zelf laten kiezen, dat ze de leerlingen zelf oplossingen voor de vrije uren moeten laten verzinnen, niet verplicht iets laten doen. Als wij bv een tussenuur hebben kunnen we pauze houden maar er is ook de gelegenheid om aan werkstukken ed te werken. De middelbare scholen moeten de leerlingen wat meer zelfstandigheid leren ipv er zo bovenop te zitten. Vind dat dat op mijn school ook moet gebeuren, maar wij zijn ook weer wat ouder, van ons wordt het ook min of meer verwacht dat we zelf de tijd indelen

Ra58

Citaat van: Buffy16 op 18 juli 2007, 11:14:30
Ik bedoelde eigenlijk met jeugd zelf laten kiezen, dat ze de leerlingen zelf oplossingen voor de vrije uren moeten laten verzinnen, niet verplicht iets laten doen. Als wij bv een tussenuur hebben kunnen we pauze houden maar er is ook de gelegenheid om aan werkstukken ed te werken.

Dat gaat echt 100 procent zeker mis.

Ik denk dat er echt heel weinig leerlingen zijn die dan ook daadwerkelijk gaan werken in zo'n uur.
De rest gaat in zo'n uur niet werken als het toch niet hoeft. Zo gaat dat met de jeugd van tegenwoordig. ( XD )

En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik zou het zelf ook niet doen. Dat kan je dom noemen, maar zo gaat het wel.
Metal up your ass!

Buffy16

Ja dat zal zeker gebeuren,t was niet zo'n goed idee.... tis voor die leeftijd ook heel moeilijk om daadwerkelijk iets aan school te doen in die vrije uren....op de school waar ik nu zit hebben sommige er nog moeite mee...ik doe zelf ook alleen het hoognodige

Ra58

Ja op een vervolgopleiding zou je het wel kunnen doen.

Maar op middelbarescholen gaat dat niet lukken
Metal up your ass!

Buffy16

Klopt, ik zit nu 3 jaar op mn vervolgopleiding en er zijn er nog bij die steeds hun werk niet afhebben, steeds te laat komen of helemaal niet op komen dagen. Op een middelare school vind ik dat dat wel kan, je bent je nog aan het ontwikkelen maar als ik dit gedrag zie van mijn klasgenoten....dan denk ik, waarom stop je niet gewoon mee als het je allemaal niks kan schelen...

Ra58

Metal up your ass!

Buffy16

Onze klassenmentor kan er ook helemaal door uit zn dak gaan...snap ik ook wel, hij doet zn best en dan voor zo'n stelletje ongemotiveerden...zou ik ook niet blij van worden

Ra58

Nee oke. Maar daar issie mentor voor :P
Metal up your ass!