logo songteksten.net

FORGIVENESS & SALVATION

Gestart door Littlebutterfly, 7 december 2009, 17:42:47

Vorige topic - Volgende topic

Sandra_O

Citaat van: Littlebutterfly op 21 december 2009, 21:47:54...niet alles in de Bijbel is letterlijk, ze zijn meestal figuurlijk!
Je spreekt jezelf (alweer) vreselijk tegen. Iets wat figuurlijk is en niet letterlijk opgevat mag worden kan nooit een feit zijn.

Citeer
En For the foolisness of God is wiser than man's wisdom.(1 corinth 1:25)
Probeer nou eens een keer een reactie te geven zonder allerlei van dit soort kreten, alsjeblieft.

Citeer
En als God je geen wijsheid geeft om zijn woorden te begrijpen dan zal je nóóit begrijpen, maak niet uit of je de beste wetenschapper bent!
Ik heb echt Gods wijsheid niet nodig, ik en -voor zover ik kan beoordelen- de meeste wetenschappers ook, ben perfect in staat om mijn eigen mening over zaken te vormen.

Citeer
And I know that the truth hurts sometimes. Want ik ben óók een zondaar want niemand is perfect, alleen God is perfect.
De waarheid doet helemaal geen pijn, ik geniet van mijn "sex, drugs & rock'n'roll" en heb totaal niet de behoefte om daar ook maar aan iemand vergeving voor te gaan vragen...en als God werkelijk zo alwetend is zou Hij zondermeer zien dat ik over het geheel genomen een goed mens ben.
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

Unenchanted.

#16
ik sluit me geheel aan bij Sandra. en daarbij vind ik dat je de Bijbel ietsje te letterlijk neemt  :)  ik heb samen met een docent klassieke talen/Esperantist/remonstrants predikant (vind het niet nodig om zijn naam te zeggen) de Septuagint vertaald, just for fun maar wel met de nodige aandacht. de Septuagint is vanuit het Hebreeuws vertaald, en helaas hebben de schrijvers van de Septuagint er verschillende onderdelen bij bedacht. als dat het al niet moeilijk genoeg maakt voor het "waar zijn" van de bijbelvertalingen, kwamen tijdens het normale vertalen van de Septuagint ook nog de gebruikelijke vertaalproblemen voor (naamvallen, werkwoordstijden, vertaling v/e woord). wij gebruiken tot op de dag van vandaag vertalingen vanuit de Griekse Septuagint. en daarbij, wie gelooft nou dat 70 vertalers onafhankelijk van elkaar op hetzelfde moment precies dezelfde vertaling kregen, lijkt wel een sprookje niet  :+  ?

CiteerWat in de Bijbel staat zijn feiten...

zonder ook maar naar het wetenschappelijke bewijs te kijken klopt volgensmij jouw quote al niet meer  ;)  nu kun je wel naïef gaan geloven in de vertalers, maar helaas zijn zij ook mensen en maken zij ook fouten  :Y nevermind, lees maar als je wil, doet er niet echt meer toe  :)

om te voorkomen dat nog meer woorden hieraan vuil gemaakt worden, kan deze topic niet gewoon gesloten worden  :)  ?  net als Sandra zegt, het is een eindeloze discussie, en persoonlijk krijg ik geen lekker gevoel als ik naar deze "bekeringspoging" kijk.
wees betrouwbaar, maar vertrouw niemand.

Littlebutterfly

#17
Als je geen begrip krijgt dan zal je ook nooit begrijpen en ook niet als ik je net als  een peuter zal uitleggen... :N
En als iemand jarig is.. moet ik toch over díe persoon toch praten? Hij is toch het middelpunt? Dus hoe kan ik dan over God praten en niet zijn eigenschappen of woorden gebruiken?

IK HEB WÉL GODS WIJSHEID NODIG!!  ÉN IK BEN NIET PERFECT!! DE WAARHEID DOET ECHT PIJN!! ik geef het gewoon toe..

En nu weet niemand dát zinnetje: 'Nobody's perfect'
A happy heart makes the face cheerful, but heartache crushes the spirit.

Unenchanted.

CiteerEn als iemand jarig is.. moet ik toch over díe persoon toch praten?

niks moet, alles mag  :)
wees betrouwbaar, maar vertrouw niemand.

Littlebutterfly

Als je dat niet nodig vindt dan ga je niet naar zijn verjaardag! want je vindt die persoon toch niet boeiend waaron zou je je tijd gaan verspillen om daar te gaan?
A happy heart makes the face cheerful, but heartache crushes the spirit.

Unenchanted.

over iemand praten en naar iemand toegaan zijn volgensmij 2 heel verschillende dingen  :{  en als ik niet over iets wil praten wil nog niet zeggen dat ik het niet boeiend vind, maargoed.
wees betrouwbaar, maar vertrouw niemand.

Littlebutterfly

you won! ;)  ik dacht dat als je naar een verjaardagsfeest gaat dat alle aandacht op de jarige zou zijn en dat meeste conversatie over die persoon gaan maar bij jouw is het anders..

Maar dat ís mijn onderwerp niet  :N want dit onderwerp(jarige) is niet belangrijker dan God!
ik zou heel graag over zulke onderwerpen discussiëren maar niet op dit moment.
A happy heart makes the face cheerful, but heartache crushes the spirit.

Unenchanted.

#22
Citeerik dacht dat als je naar een verjaardagsfeest gaat dat alle aandacht op de jarige zou zijn en dat meeste conversatie over die persoon gaan maar bij jouw is het anders..

en zo is dat nou ook maar weer met geloof. iedereen gelooft anders en op zijn eigen manier. en ik denk dat iedereen, inclusief jij en ik, dat moet accepteren en respecteren  :)  met andere woorden: mij best dat je quotes op internet wil plaatsen, maar niet met de bedoeling om anderen te bekeren/van hun eigen, persoonlijke geloof te weerhouden. hope you dig it  ;)
wees betrouwbaar, maar vertrouw niemand.

Littlebutterfly

Ik accepteerd en respecteerd het ook,en ik ga niemand dwingen om in God te geloven maar ik ga niet stoppen met DE WAARHEID OVER GOD TE VERTELLEN! dat i mijn taak en GOD doet de rest! _O_ en als God dat doet dan doet Hij het óók GOED!!
Als het God's wil is om iemand te bekeren dan bekeerd die persoon ook. Er zijn zoveel mensen die dat kunnen vertellen, de grootste mafia leader,
grootste googelaars en noem maar op..
A happy heart makes the face cheerful, but heartache crushes the spirit.

Sandra_O

CiteerEr zijn zoveel mensen die dat kunnen vertellen, de grootste mafia leader, grootste googelaars en noem maar op..
Ja, dan moet het wel waar zijn  :?

Er zijn zo veel "waarheden" over God, dat ik de indruk heb dat Hij het zelf ook niet helemaal meer weet  >:) dus als jij weet wat die ene waarheid (sorry WAARHEID) is, vind ik dat bewonderenswaardig.



I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

Unenchanted.

had het kunnen verwachten.
meid, ik vind het fantastisch dat je zo voor je geloof staat en er ook voor gaat, maar vind je zelf ook niet dat je een klein beetje doorslaat door jouw idealisme  :')  ?  ik denk dat dit een site is waar songteksten worden geplaatst en geen site waar mensen bekeert willen worden, want dat is precies waar je nu mee bezig bent. voor mijn part pak je een megafoon en roep je door dat ding de hele bijbel van voor naar achter, desnoods ook alle woorden, maar het doel ermee is en blijft om mensen te bekeren, en dat ontken je nu wel even mooi. je verdoezelt het wel met "de waarheid over god vertellen," maar dat is een smoes die Jehova getuigen gebruiken. en volgens mij hè, was het god's wil om mensen op aarde te zetten, die hersenen hadden, die de mogelijkheid hadden om na te kunnen denken en daarmee ook een eigen wil hadden. als god ons echt als zijn "meelopers/leger" wilde hebben, zou hij ons dat nooit hebben gegeven  :)  ik mag dan wel een agnosticus (eigenlijk agnostica als je het in perfect Latijn wil doen  O-)) zijn, maar dat betekent nog niet dat ik de bijbel nog nooit goed heb gelezen  :D

volgens mij kunnen we nog wel eeuwen met deze discussie doorgaan  :mrgreen:


CiteerEr zijn zo veel "waarheden" over God, dat ik de indruk heb dat Hij het zelf ook niet helemaal meer weet  Devil dus als jij weet wat die ene waarheid (sorry WAARHEID) is, vind ik dat bewonderenswaardig.
heb maar 1 woord te zeggen: amen  :Y)  .
wees betrouwbaar, maar vertrouw niemand.

Littlebutterfly

Citaat van: Sandra_O op 21 december 2009, 23:45:55
CiteerEr zijn zoveel mensen die dat kunnen vertellen, de grootste mafia leader, grootste googelaars en noem maar op..
Ja, dan moet het wel waar zijn  :?

Er zijn zo veel "waarheden" over God, dat ik de indruk heb dat Hij het zelf ook niet helemaal meer weet  >:) dus als jij weet wat die ene waarheid (sorry WAARHEID) is, vind ik dat bewonderenswaardig.





They have eyes to see but do not see and ears to hear but do not hear... (Ezekiel 12:2)


Hier is een voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=KV8dHsapzWM
http://www.victorkingministries.com/partners.html

Er zijn zo veel "waarheden" over JOU, dat ik de indruk heb dat JE het zelf ook niet helemaal meer weet  >:) dus als jij weet wat die ene waarheid (sorry WAARHEID) is, vind ik dat bewonderenswaardig. :?

Hoe kan ik dat over jou zeggen als ik je amper/helemaal niet kent? Het klinkt stom..
Wie dan jij zelf kan vertellen wie je echt ben? of mensen die je echt kennen?
A happy heart makes the face cheerful, but heartache crushes the spirit.

Littlebutterfly

Citaat van: Unenchanted. op 22 december 2009, 00:06:25
had het kunnen verwachten.
meid, ik vind het fantastisch dat je zo voor je geloof staat en er ook voor gaat, maar vind je zelf ook niet dat je een klein beetje doorslaat door jouw idealisme  :')  ?  ik denk dat dit een site is waar songteksten worden geplaatst en geen site waar mensen bekeert willen worden, want dat is precies waar je nu mee bezig bent. voor mijn part pak je een megafoon en roep je door dat ding de hele bijbel van voor naar achter, desnoods ook alle woorden, maar het doel ermee is en blijft om mensen te bekeren, en dat ontken je nu wel even mooi. je verdoezelt het wel met "de waarheid over god vertellen," maar dat is een smoes die Jehova getuigen gebruiken. en volgens mij hè, was het god's wil om mensen op aarde te zetten, die hersenen hadden, die de mogelijkheid hadden om na te kunnen denken en daarmee ook een eigen wil hadden. als god ons echt als zijn "meelopers/leger" wilde hebben, zou hij ons dat nooit hebben gegeven  :)  ik mag dan wel een agnosticus (eigenlijk agnostica als je het in perfect Latijn wil doen  O-)) zijn, maar dat betekent nog niet dat ik de bijbel nog nooit goed heb gelezen  :D

volgens mij kunnen we nog wel eeuwen met deze discussie doorgaan  :mrgreen:


CiteerEr zijn zo veel "waarheden" over God, dat ik de indruk heb dat Hij het zelf ook niet helemaal meer weet  Devil dus als jij weet wat die ene waarheid (sorry WAARHEID) is, vind ik dat bewonderenswaardig.

heb maar 1 woord te zeggen: amen  :Y)  .


Als God je geen begrip of wijsheid geeft zal je niks van Hem begrijpen :N Je kan de Bijbel HEEL GOED hebben gelezen maar als je geen begrip heb ontvangen dan zal je ook nooit begrijpen.. Het is moeilijk over iets te praten die je helemaal niet ken..


Amen betekent letterlijk "zeker, het is zo" of "het zij zo" En zover ik het weet gebruiken alleen de christenen en joden dat aan het einde van een gebed of zegening.
A happy heart makes the face cheerful, but heartache crushes the spirit.

Websmurf

Ok, nu is het mooi geweest

Deze discussies spelen zich al eeuwen af en daar gaan we nu dus ook niet uitkomen.
Iedereen moet vooral geloven wat ie wil, zolang hij hierbij de ander maar blijft respecteren en niemand zijn mening opdringt.

Voordat dit topic uit de hand loopt -> slotje
Webmaster Songteksten.net -