logo songteksten.net
Hoofdmenu

Intergratie...

Gestart door Natalie, 26 januari 2004, 20:51:33

Vorige topic - Volgende topic

Natalie

Uit het rapport is gebleken dat het integreren voor een groot deel geslaagd is in Nederland. Ja, heel mooi zo'n papiertje met cijfers en woorden, maar hoe denken de mensen daar zelf over? Is het integreren volgends jou wel of niet gelukt, en waarom niet of waarom wel?
b]''¤(' x[¤ Natalie ¤]x ')¤''[/b]

Legolas

misschien had je poll moeten maken...
maareh, uhm...
ik denk dat het voor de ½ gelukt is...
Leider der Bananen
Forum Admin / Eindredactie

Natalie

Ja, ik zat dr nog aan te denken... Toch maar niet gedaan.. Zo kom je niet aan meningen vind ik..
b]''¤(' x[¤ Natalie ¤]x ')¤''[/b]

Legolas

Leider der Bananen
Forum Admin / Eindredactie

BLiTsZ

Ik vind zelf dat dit totaal niet is gelukt bij marokanen en turken, zij hebben hun eigen islamitishe scholen (waar ze hun eigen taal leren en geen nederlands, dus hoe kun je dan in godsnaam fatsoenlijk nederlands leren?) Ze wonen allemaal op een kluitje bij mekaar, en thuis lullen ze ook nog es in d'r eigen taal. De meeste kunnen geeneens fatsoenlijk een nederlands woord uitspreken terwijl ze hier zijn geboren (dit is dan de situatie in Utrecht). Neej, kan niet zeggen dat 't goed is gelukt.. :roll:
oeZieZ RooZieJ!!!

Natalie

Lego, gaat alles goed? Je begint gek te praten...

Ik ben het voor een deel met blitz eens, maar je hebt ook mensen die heel goed Nederlands praten. Voorbeeld:

Ik liep vorige week met mijn (turkse) vriendin in de stad. Lopen er 2 mannen van marokkaanse afkomst langs ons. Voor zover ik verstond wat ze zeiden, was het perfect Nederlands. Mijn vriendin reageerde hierop; "verkaasde marokkaan". Zou ik dat moeten zien als iets waar goede intergratie op slaat? Ja he? :D
b]''¤(' x[¤ Natalie ¤]x ')¤''[/b]

Natalie

Ja, inderdaad. Soms is het zelfs zo dat 'ze' het niet eens willen. En dan denk ik; Als jij je niet wilt aanpassen.. is de grens daar..
b]''¤(' x[¤ Natalie ¤]x ')¤''[/b]

Natalie

b]''¤(' x[¤ Natalie ¤]x ')¤''[/b]

Legolas

Citaat van: "Mazzjo"
Citaat van: "Legolas"je hebt een .

Een watte??  :?

Een punt...
Leider der Bananen
Forum Admin / Eindredactie

Legolas

plaat ik laal nee tog? ik plaat niet andels dan nolmaal!

Ok, serieus...
Intergratie is een twijfel geval, zeg:
Iedere buitenlander moet een basis van de nederlandse taal en gewoontes en rechten weten, voordat hij/zij hier een leven mag opstarten...

mee eens?
Leider der Bananen
Forum Admin / Eindredactie

Natalie

Ik zou nu zeggen, mee eens. Maar echter gaat dat niet lukken...
b]''¤(' x[¤ Natalie ¤]x ')¤''[/b]

Legolas

Leider der Bananen
Forum Admin / Eindredactie

Natalie

Hmm.. realist zou beter op zijn plaats zijn..
b]''¤(' x[¤ Natalie ¤]x ')¤''[/b]

Legolas

Leider der Bananen
Forum Admin / Eindredactie

Natalie

b]''¤(' x[¤ Natalie ¤]x ')¤''[/b]