logo songteksten.net

Maatschappelijke stage.

Gestart door maartj.., 22 mei 2007, 22:52:45

Vorige topic - Volgende topic

maartj..

Omdat je te lief bent.. Gok ik zo :Y
Ach.. Ik zit nu in een klas, en die klas is echt een regelrechte ramp. Het zijn stuk voor stuk hartstikke leuke mensen, op 1 meisje en één jongen na, maar ze drijven samen de leraren tot waanzin. Zo maken ze koprollen door de klas, maken steekvlammen met deo tijdens de les, blijven zitten als ze eruit worden gestuurd, gooien met boterhammen/tijdschriften/alles wat ze kunnen vinden, roken in de les en nu blowen ze ook tijdens de les. En ik heb iets van; oké het kan niet.. Maar wat moet ik dan doen? Het tegen mijn mentor of de coördinator zeggen, terwijl ik zelf als het gebeurt net zo hard meelach als de rest van de klas? Wíl ik het wel zeggen? Want wat als ik het pispaaltje word?
Nou heeft de onaardige jongen uit mijn klas tegen de coördinator verteld dat mensen blowen in de klas. En ja hoor.. Hij is het pispaaltje geworden. Hij had sowieso al grote kans pispaal te worden, maar nu is hij het helemaal omdat mensen hem ervan verdenken het doorgeklikt te hebben. (Dat heeft hij dus ook, maar dat weet alleen ik doordat pa op school werkt etcetc.). Zó oneerlijk ! Terwijl die jongen gewoon doet wat ik, of eigelijk iedereen had moeten doen..
Is assertiviteitscursus ook voor zulke dingen?

Buffy16

Poe dat zijn idd dingen die niet kunnen, wij waren ook lastig in de klas, maar die maken het wel heel bont....maar dat zou wel een onderwerp kunnen zijn voor zo'cursus, doe ik mee met de rest of zorg ik dat het ophoudt? dat blijft toch moeilijk, ik zou het ook niet zo snel zeggen, idd ook om de reden die jij aangeeft: dan heb je meteen alles fout gedaan bij de rest van de klas....

Buffy16

Awwww en nog bedankt voor het compliment  :mrgreen: (dat ik te lief ben)

maartj..

Ik heb iig wel tegen mijn mentor gezegd dat m'n klas M. pest, en dat ik dat echt niet vind kunnen.. En ik ben met hem naar huis gefietst een keer, en heb daarna zo'n beetje door de klas verspreid dat hij toch wel aardig is.. (vind ik dus niet, maar het zou hem kunnen helpen :mrgreen: ) Dus nu vind ik dat ik het wel een beetje goedgemaakt heb.

Achja dat is weer zo'n stom voorbeeld van die stomme groepsdruk.. Hoewel ik vrienden zat heb buiten mijn klas, is het toch niet leuk om oorlog met je hele klas te hebben..

Buffy16

Soww vind ik echt heel goed van je! Je hebt zekers gelijk, ruzie met je klas is echt niet leuk!

maartj..

Nah zo goed is het niet van me.. Nu doe ik weer gewoon stom tegen hem (totdat ik me realiseer dat ik aardig "moet" doen) omdat ik hem écht niet uit kan staan..

Buffy16

ja verplicht aardig doen is moeilijk....maar is het gepest nu wel minder?

maartj..

Nee. Vandaag is hij ruw door een jongen van zijn stoel afgesmeten, en zijn zijn spullen weggesmeten.
Maar het is zoooooooooooooo leuk op school.
Check ditttt;
16 November
http://www.youtube.com/watch?v=F7phzrd_MVE
http://www.limburger.nl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071117/REGIONIEUWS04/71116003/0/FRONTPAGE
19 november
http://www.nu.nl/news/1321722/10/rss/Arrestaties_bij_scholierenacties_in_Sittard.html

Buffy16

pff das wel ff heavy ja....tis ook wat met de scholen, die plasterk is goed bezig  :N

maartj..

We waren gister zelfs op 4 in het land! :mrgreen:
Maar inderdaad, die kerel weet niet waar hij mee bezig is.. Nu wil hij weer doen dat leerlingen 3 maanden stage lopen, en als ze dat niet doen ze hun diploma niet krijgen..

Buffy16

ooeh stoer! hm en wat voor leerlingen moeten dat dan worden? middelbaar of hoger? want bij mij op het mbo is het ook dat wij zonder die stages geen diploma krijgen, wij hebben ieder jaar zelfs stages van 3 maanden of meer. vind ik aan de ene kant wel goed want daar leer je wel van, maar drie maanden is wel erg lang.

maartj..

Voor middelbare scholieren. En daarvoor vind ik het écht teveel, zo komt de reguliere lesstof nooooit optijd af.

Buffy16

Ja voor de middelbare is het idd teveel...pak dan 1 maand om te beginnen, kijk eerst hoe dat loopt...nee, in die 2de kamer hebben ze maar teveel vrije tijd en te weinig inzicht.....

maartj..

Haha, één maand is al teveel. :P Nu hebben docenten vaak al moeite om hun eindexamenstof optijd af te hebben, met die maand minder om lesstof te behandelen zal 't zeker niet lukken.

Buffy16

Ja das ook weer waar, onze snuffelstages waren altijd een week, dat was wel leuk want zo konden we er ook 2 per jaar doen en we leerden er heel veel van...kunnen ze misschien beter zich daar aan vast houden