logo songteksten.net

Boeddhisme

Gestart door Kayleigh666, 31 mei 2006, 19:56:28

Vorige topic - Volgende topic

Ben jij geïnteresseerd is het Boeddhisme?

ja
4 (80%)
nee
1 (20%)

Totaal aantal stemmen: 5

Stemmen gesloten: 31 mei 2006, 19:56:28

Kayleigh666

Ik ben erg geïntereseerd in het Boeddhisme O-) . Ik vind het een heel mooi geloof. Wie vind dit ook? En wat vind je er zo mooi aan? Leg uit:

Kayleigh666

Mooi:
De boeddha-dharma spoort je aan te beginnen met datgene wat je direct ervaart. Het zal je nooit aanmoedigen iets te geloven of om gezag van een ander aan te nemen. Je mag de dingen niet klakkeloos accepteren.

Kayleigh666

Het kent bijvoorbeeld ook geen scheppingsverhaal.

Kayleigh666

Gekopieerd uit de topic 'geloof': Ik vind het boeddhisme heel interessant, omdat die mensen echt een zijn met de wereld en de natuur om zich heen. Daar zouden wij hier in Nederland ook wat meer van moeten hebben. Boeddhisten zeggen: wij zijn natuur.

maartj..

ik vind het boeddhisme redelijk boeiend, met al hun levenswegen of hoe noemen ze dat ook alweer? en die ene Gautama ofzo, die had het toch bedacht meen ik? ik ben het er iig mee eens dat mensen zich niet meer moeten voelen dan een hond of mier ofzo :Y

jip_en_janneke

Andere geloven en opvattingen vind ik altijd interessant (met name Oosterse). Ik geloof ook wel in reïncarnatie.
ip_en_janneke_taal, verstaan we allemaal!!!

maartj..

ik geloof het niet, maar het is wel interesting :Y

jip_en_janneke

Boedha-beeldjes zijn cool!
ip_en_janneke_taal, verstaan we allemaal!!!

maartj..

Jaa dat ook :) van die mooie houten die nog naar vers hout ruiken :Y

Kayleigh666

Volgens mij is er op dit moment een tentoonstelling in Rotterdam over de Dalai Lama. Wie is daar al naartoe geweest of gaat daar nog heen?

maartj..

nee, mij te ver weg :P

Just1Girl

hmz..
Ik weet niet..
Ik denk niet dat ik het boedhisme interessant vind..
[...]

Nee.. Niet echt..
i] en leg me nu maar eens uit wat ik bedoel [/i]

maartj..

ik eerst ook niet, maar op de basisschool moest ik er een presentatie over doen in groepje 8, en nu vind ik het wel interesting ;)

Ra58

de tante van ons pap, dus de zus van mn oma was boedhist :Y die had veel beeldjes:Y
Metal up your ass!

maartj..

aah! die zijn cool! niet van die dikke boeddha's he, dat is de echte niet maar van die boeddha monniken ofzo.. je moet dan zo'n magere met een knotje hebben geloof ik als je de "echte:" Boeddha wil :P

ahem.