Omdat je te lief bent.. Gok ik zo
Ach.. Ik zit nu in een klas, en die klas is echt een regelrechte ramp. Het zijn stuk voor stuk hartstikke leuke mensen, op 1 meisje en één jongen na, maar ze drijven samen de leraren tot waanzin. Zo maken ze koprollen door de klas, maken steekvlammen met deo tijdens de les, blijven zitten als ze eruit worden gestuurd, gooien met boterhammen/tijdschriften/alles wat ze kunnen vinden, roken in de les en nu blowen ze ook tijdens de les. En ik heb iets van; oké het kan niet.. Maar wat moet ik dan doen? Het tegen mijn mentor of de coördinator zeggen, terwijl ik zelf als het gebeurt net zo hard meelach als de rest van de klas? Wíl ik het wel zeggen? Want wat als ik het pispaaltje word?
Nou heeft de onaardige jongen uit mijn klas tegen de coördinator verteld dat mensen blowen in de klas. En ja hoor.. Hij is het pispaaltje geworden. Hij had sowieso al grote kans pispaal te worden, maar nu is hij het helemaal omdat mensen hem ervan verdenken het doorgeklikt te hebben. (Dat heeft hij dus ook, maar dat weet alleen ik doordat pa op school werkt etcetc.). Zó oneerlijk ! Terwijl die jongen gewoon doet wat ik, of eigelijk iedereen had moeten doen..
Is assertiviteitscursus ook voor zulke dingen?