volgens mij heb ik dit in een ander topic ook al onderbouwd.
ik ga ervan uit dat iedereen op zijn 16e sexuele voorlichting heeft gehad, en rond je 16e ben je voor het grotoste deel uitgegroeid en ken je dus je eigen lichaam ook al redelijk goed. Daarnaast ben je vaak niet meer zo kinderachtig en impulsief als op je 13e, dus kan je meer verantworodelijkheid dragen.
Sex is een verantwoordelijk spelletje, pas als je verantwoordelijkheid kan dragen moet je eraan beginnen. En "dat kan op je 13e ook" vind ik onzin. Op je 13e vind je sex en alles wat erbijkomt kijken interessant, vind je het leuk, en zelfs stoer vaak want jongens vinden het stoer om erover te praten en jongens zijn interessant, daarnaast is ht op die leeftijd voor die kids vaak minder goed te overzien wat de gevolgen kunnen zijn dus wordt er vaak sneller ja gezegd dan nee.
Om op jou slaat toch nergens op vraag terug te komen. Nee, de preciese grens ligt niet bij de dag dat je 16 wordt, maar wel rond die leeftijd. Het interesseert me dan niet of het 15 en 240 dagen is, als jij verantwoordelijk genoeg bent oke, 22 is ook goed, i don't care. alleen geloof ik absoluut niet dat kinderen van 12/13 al genoeg verantwoordelijk zijn om sex te hebben.