logo songteksten.net
Hoofdmenu

Intergratie...

Gestart door Natalie, 26 januari 2004, 20:51:33

Vorige topic - Volgende topic

maartj..

Sommige kinderen willen het dan ook hoor. En trouwens, wie zegt dat een pedofiel zich aangetrokken voelt tot ieder kind? Dat is net als met "normale" mensen, die worden toch ook niet zomaar op iedereen verliefd.  En ik denk dat een volwassen kerel zich op zijn werk wel kan beheersen (ja natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn er altijd). Ik vind het echt moedig van hem trouwens dat hij heeft opgebiecht dat hij pedofiel is.

Buffy16

Ja dat is dan ook wel weer waar, ik denk dat ik er zo tegen ben omdat twee mensen in mijn familie slachtoffer zijn geweest van een pedofiel, dus ik kan er ook niet echt objectief over zijn.....als je zo wordt geconfronteerd met het leed wat het aan kan richten ben je al snel bevooroordeeld....

maartj..

Ja, ik snap ook wel dat het fout is enzo, maar als zo'n kind het nou ook wil? Het ligt gewoon aan het "moment".

Buffy16

Ja maar kan me niet voorstellen dat een kind van een jaar of 12 daar een rationele beslissing over kan nemen...en al wil het kind het wel, dan hoeft het nog niet altijd goed voor het kind te zijn, op zo'n jonge leeftijd is dat moeilijk in te schatten...

Maar weer eventjes back on topic, vrouwen met bourka's niet gekort op uitkering, goed of niet? (weet niet of ik zo stellingen op het topic mag plaatsen, maar ik las het toevallig vandaag en vond het wel interessant...)

maartj..

Sommige kinderen zijn heel vroeg volwassen. En ik heb trouwens een soort van "voorbeeld" ofzo in de buurt.. Een meisje uit mijn klas van 14 is verliefd op een man van in de 30. En zij weet echt van zichzelf of ze daaraan toe is/zou zijn. :Y

Nou is dat geen discriminatie eigelijk?

Buffy16

Die man zou, volgens mijn mening, niet hierop in moeten gaan. Voor hem is het in de eerste plaats strafbaar iets met dat meisje te beginnen, en is zij wel klaar om deze beslissing te nemen voor zichzelf? Ze kan het zelf wel oké vinden, maar is het dat ook? En aan wie is het om te beoordelen, behalve haar moeder? Weet die hiervan, als ik vragen mag?

Het is inderdaad discriminatie, maar heb nu ook gelezen dat deze vrouwen het werk wat aangeboden wordt gewoon weigeren. Dit zou in strijd zijn met hun geloof. Mijn oudere zus heeft ook een uitkering, maar wel sollicitatieplicht, en o wee als ze werk weigert....de gewone nederlander die werk zou weigeren zou wel gekort worden, en deze vrouwen niet? Dat zou net zo goed discriminatie zijn.

Kom ik dus weer uit op: is de wereld niet beter af zonder religie?

maartj..

En die man gaat er niet op in, want hij weet het niet. De moeder weet het ook niet, maar onze Fransleraar wel :') Ik vind dat ze er zelf over mag oordelen, ik ken haar en ze is echt supervolwassen en stabiel, echt een superlieve meid waarvan je weet wat je aan haar hebt. Het is dat de wet het verbiedt, maar ik ben het er gewoon niet mee eens.

Dat is dan weer zo krom aan de Nederlandse wet he, want er is wel "vrijheid op geloofsuiting".

De wereld is beter af zonder religie :Y Ofja.. tegen natuurreligies heb ik omde een of andere reden niks, en ook tegen het boeddhisme niets, omdat dat totaal niks met een god te maken heeft. Dat heeft te maken met hogere wijsheid in jezelf vinden en dat vind ik wel een goed "initiatief" :)

Buffy16

Ja het is en blijft haar keuze, iedereen beslist daar natuurlijk anders over. Maar vind het wel goed dat het bij de wet zo geregeld is, want als dat niet zo zou zijn, wordt er waarschijnlijk misbruik van gemaakt, want wie kan achteraf bepalen of het 'kind' werkelijk instemde en schade heeft geleden of niet?

En die vrijheid op geloofsuiting mag hevig beperkt worden als het aan mij ligt....de natuurreligies zoals het boeddhisme zijn zeker goed, ik denk ook niet dat daar oorlogen over zijn...het is gewoon een vredelievend geloof en dat is goed.

maartj..

Ja, met die schmiechterige mensen die álles voor hun god doen maar eigelijk vreselijk achterbaks en egocentrisch zijn.

maartj..

En allemaal naar de biechtstoel gaan om op te biechten dat ze het met een man gedaan hebben, maar na het biechten rein naar buiten komen.

*massale kotsneigingen*

Buffy16

Eigenlijk ongeloofelijk dat in zo'n 'tolerant' land als Nederland nog zoveel taboe's zijn....

maartj..

Naja in vergelijking met andere landen is Nederland vrij tolerant :)

Buffy16

Ja das zeker waar, maar het is toch te gek voor woorden dat b.v. het homohuwelijk nog zo'n groot issue is, of dat homostellen geen kinderen mogen adopteren? Zou toch heel gewoon moeten zijn...maar wat houdt het tegen? Wederom: religie...

maartj..

In welke landen mag je wel als homostel kinderen adopteren?

Buffy16

Dat zou ik niet weten, waarschijnlijk nergens, maar dat is toch niet normaal? Het zou overal normaal moeten zijn....