logo songteksten.net
Hoofdmenu

Intergratie...

Gestart door Natalie, 26 januari 2004, 20:51:33

Vorige topic - Volgende topic

maartj..

Weet je wat je moet doen?
In plaats van je gaan schamen, ze op gaan voeden. :Y

maartj..

Ooo dus je schaamt je zeg maar meer voor Rosmalen. :Y

maartj..

Ehm. Oke dan. Ik moet zeggen dat ik hiero bijna niemand ken die rechts is.

maartj..

Jup.
Wel raar dat jij in Braboland een rechtse meerderheid hebt, terwijl Jan Marijnissen uit Brabant komt. :P Ik dacht dat Brabo's daar heel trots op waren (mijn ma xD).

maartj..

Maar het moet hier over integratie gaan. :')

maartj..

Naja.. Volges mij is het integreren niet overal zo best gelukt. Zoals vorig jaar met dodenherdenking op de Dam, toen 's nachts alle kransen vernield zijn omdat een aantal Marokkaanse jongeren dacht dat ze niks met WO2 te maken hadden ofzo.. Heel vaag. Nou, dan is er in de integratie toch iets behoorlijk mis gegaan. En tja, vooral islamitische jongeren van allochtoonse (?) ouders hebben een probleem, met een geweldig cultuurverschil tussen hun leven op school en hun leven thuis, dan snap ik wel dat het integreren een stuk lastiger wordt.

maartj..

Ja maar dan krijgen ze thuis een hele bui over zich heen dat ze te ordinair en te Nederlands worden blabla..

maartj..

En die kinders dan? In een adoptiegezin zeker. Dat is toch niet reëel.

maartj..

En zo worden even honderden gezinnen uit elkaar gerukt. xD

maartj..

Nee dat vind ik toch wel effe te ver gaan.

LellaRachida

Citaat van: Natalie op 26 januari 2004, 20:51:33
Uit het rapport is gebleken dat het integreren voor een groot deel geslaagd is in Nederland. Ja, heel mooi zo'n papiertje met cijfers en woorden, maar hoe denken de mensen daar zelf over? Is het integreren volgends jou wel of niet gelukt, en waarom niet of waarom wel?

Voor de oudere mensen(zie in de 60 ong.) heeft het geen nut meer, ze hadden het gewoon vanaf het begin moeten doen, ook vind ik dat de intergratie niet goed gelukt is, aangezien ze nog gebrekkig Nederlands praten.
per week sterft minstens 1 kind aan het gevolg van seksueel misbruik en huiselijk geweld..
www.ikzieikziewatjijnietziet.nl

LellaRachida

Citaat van: maartj.. op  9 mei 2007, 20:58:01
Naja.. Volges mij is het integreren niet overal zo best gelukt. Zoals vorig jaar met dodenherdenking op de Dam, toen 's nachts alle kransen vernield zijn omdat een aantal Marokkaanse jongeren dacht dat ze niks met WO2 te maken hadden ofzo.. Heel vaag. Nou, dan is er in de integratie toch iets behoorlijk mis gegaan. En tja, vooral islamitische jongeren van allochtoonse (?) ouders hebben een probleem, met een geweldig cultuurverschil tussen hun leven op school en hun leven thuis, dan snap ik wel dat het integreren een stuk lastiger wordt.

Ik vind dat iedereen gerespecteerd moet worden om zijn of haar geloofsovertuiging, alleen vind ik ook dat ze gewoon Nederlands moeten praten in openbare gelegenheden.
Cultuurverschillen horen niks uit te maken, je kan hier wel een voorbeeld geven over Marokkaanse jongeren maar die zijn er ook genoeg over Nederlandse jongeren. Wat ik bedoel te zeggen is dat dit niks met cultuur te maken heeft, vandalisme komt overal voor.
Als iedereen elkaar respecteerde ongeacht welke huidskleur,cultuur,geloof ze hebben dan zouden we hier pas een stapje verder zijn in Nederland en ons kunnen richten op de toekomst.
Want van dat Racisme wordt ik onderhand ook best wel ziek.
Net als die Homoseksuele man die 2 uur in het water moest blijven staan, of hakenkruizen die op de muur getekend worden.
per week sterft minstens 1 kind aan het gevolg van seksueel misbruik en huiselijk geweld..
www.ikzieikziewatjijnietziet.nl

maartj..

Ik zei omdat een aantal Marokkaanse jongeren dacht dat ze niks met WO2 te maken hadden en dat heeft weinig meer met vandalisme te maken.
Natuurlijk ga ik niet zeggen dat Nederlanders geen vandalisten zijn, dan heb je mijn bericht totaal verkeerd begrepen. Ik geef alleen een voorbeeld van waar het integreren niet best gelukt is, ook dat heb ik daarboven getypt.

Als iedereen elkaar respecteerde ongeacht welke huidskleur,cultuur,geloof ze hebben, dán zou er geïntegreerd zijn.

Buffy16

Ik vraag me serieus af of dat ooit wel zal gebeuren.....

maartj..

Natuurlijk gaat dat nooit gebeuren. iederen discrimineert in zijn onderbewustzijn.. "nee daar wil ik liever niet mee naar de film.. ik ga liever met hém
"ik val niet op blondies, brunettes zijn het helemaal"  en meer van dat soort dingen. Dat is toch indirect ook discriminatie :Y