logo songteksten.net
Hoofdmenu

KOPVODDENTAX

Gestart door feneaux, 20 september 2009, 22:45:03

Vorige topic - Volgende topic

Snowowl

Citaat van: j3rome op 22 september 2009, 22:09:21
ja dat gelooft een kind een kind weet net wat god en de bijbel is dan komt er ff een hoofd doek binne gewandeld jij ma geen pet maar ik wel een hoofdoek in de klas omdat ik een religie heb klaar

oh dus een kind mag wel te horen krijgen over de christelijke god, maar mag vooral neit horen dat er nog andere religies zijn?

Over het feit dat het niet eerlijk is ivm pet / hoofddoek kun je wel discussiëren, maar dat heeft niet met het recht om Moslim te zijn te maken.
May the bridges I burn light the way.

j3rome

tuurlijk mag hij wel weten van andere religies maar god zegt ook dat vrouwen rokken moeten dragen daar zijn er veel van die dat doen maar ik heb het over de doorsnee mens die gewoon in spijkerbroeken lopen dus leer ze dan dat sommige mensen een hoofdoek dragen en ga niet met een theedoek in de klas zitten moslims willen dat ze nie vervooroordeeld worden maar als jij met een hoofddoek gaat lopen in een klas denkt een kind van dat alle moslims dat doen
STAND YOUR GROUND AND FIGHT
--------------------------------------------------------------
LETS GO F*CKING MENTAL

feneaux

die kinderen mogen het misschien wel van een ander weten, maa rmisschien niet van hun ouders
{FX} Gerechtigheid Zal Zegevieren!

Snowowl

Citaat van: j3rome op 22 september 2009, 22:19:03
tuurlijk mag hij wel weten van andere religies maar god zegt ook dat vrouwen rokken moeten dragen daar zijn er veel van die dat doen maar ik heb het over de doorsnee mens die gewoon in spijkerbroeken lopen dus leer ze dan dat sommige mensen een hoofdoek dragen en ga niet met een theedoek in de klas zitten moslims willen dat ze nie vervooroordeeld worden maar als jij met een hoofddoek gaat lopen in een klas denkt een kind van dat alle moslims dat doen

nee dat is onderdeel van goed educeren.
Je leert dan niet alleen dat kind dat Moslims hoofddoeken dragen, maar dat sommigen hiervoor kiezen etc etc.

Je schijnt er al automatisch vanuit te gaan dat die Moslimse docente die kindertjes gaat indoctrineren?
May the bridges I burn light the way.

feneaux

Wat nou het probleem dus is, is dat wat ons qua kennis maar moeten aanpassen aan de moslim. Terwijl de algemene moslim dat niet doet. Geert vertelde ons: de vervuiler betaald. Misschien heeft de vervuiler wel een diepere betekenis, zoals het feit dat ze de leerstof en de manier van opvoedin gook verstoren. Want waarom zou je je kind erover vertellen als je ze liever uit de buurd houd van je zoon of dochter.
{FX} Gerechtigheid Zal Zegevieren!

Snowowl

Citaat van: feneaux op 22 september 2009, 22:24:13
die kinderen mogen het misschien wel van een ander weten, maa rmisschien niet van hun ouders


dan moeten die ouders erop letten dat ze hun kids naar een Christelijke school sturen.
May the bridges I burn light the way.

j3rome

nee dat heb ik niet gezegt dat ze ze gaan indoctueren ik heb alleen gezegt dat die kinderen dan een vooroordeel krijgen
STAND YOUR GROUND AND FIGHT
--------------------------------------------------------------
LETS GO F*CKING MENTAL

Snowowl

Citaat van: feneaux op 22 september 2009, 22:28:05
Wat nou het probleem dus is, is dat wat ons qua kennis maar moeten aanpassen aan de moslim. Terwijl de algemene moslim dat niet doet. Geert vertelde ons: de vervuiler betaald. Misschien heeft de vervuiler wel een diepere betekenis, zoals het feit dat ze de leerstof en de manier van opvoedin gook verstoren. Want waarom zou je je kind erover vertellen als je ze liever uit de buurd houd van je zoon of dochter.

Hoezo qua kennis moeten aanpassen? Erkennen dat het Moslimse geloof bestaat?
Één moslimse docente bepaald nog niet wat je kids leren.
En hoe verstoren ze de manier van opvoeden?

En waarom zou je je kinderen uit hun buurt willen houden? Waren we het er niet al enigzins over eens dat niet iedere Moslim slecht is?
Of blijf je aan dat bekrompen beeld vastklampen?
May the bridges I burn light the way.

Snowowl

Citaat van: j3rome op 22 september 2009, 22:28:48
nee dat heb ik niet gezegt dat ze ze gaan indoctueren ik heb alleen gezegt dat die kinderen dan een vooroordeel krijgen

wat voor vooroordeel dan? :S
May the bridges I burn light the way.

Sandra_O

#54
Citaat van: Sandra_O op 22 september 2009, 21:19:58
Dat er uiteindelijk door de onmenselijke daden van Hitler, Josef Mengele (ik neem aan dat je die bedoelt?) en andere massamoordenaars onder dwang uitvindingen zijn gedaan waar we nu profijt van hebben (of last, zoals van de atoombom), maakt hun daden niet minder slecht of bewonderenswaardig.
Citaat van: feneaux op 22 september 2009, 21:24:41
Dat zeg ik ook niet. Het gaat er om dat jij nu een nieuwe nier ken krijgen, dat had je zoizo al gekunt, maar we hebben toch een hele voorsprong. Of het nu dwang was of niet. Voor van mengelen en de rest geld dit niet. De meeste dan. Want hun deden het met plezier. Van mengelen was zo slecht nog niet, een troost voor jou omdat jij het vanuit dit ooghoek bekijkt, hij heeft ook duizenden gevangenen laten ontsnappen. Zie je dan niet in Dat ook echt elk nadeel, hoe vreselijk het ook is, zijn voordelen heeft? Moet ik het blijven zeggen?

Ja, dat zei je wel: "Hitler deed in vele ogen slechte dingen. Maar niet alles was slecht."  :'(

Het gaat niet om de ontdekkingen die gedaan zijn, het gaat er om dat er mensen op een afschuwelijke, onvoorstelbaar gruwelijke manier zijn gemarteld en mishandeld en geen enkel voordeel maakt dat goed of minder slecht. En, nee, je hoeft het niet te blijven zeggen, hoewel je soms ongelooflijk moeilijk te volgen bent, kwam deze mening luid en duidelijk over. BAH!

Citaat van: j3rome op 22 september 2009, 22:02:05
stel je voor er komt een lerares binnen met zon ding op dr kop of een hele burka aan wat moet een kind van 4 of 3 wel niet denken dat het een lopende tent is ofzo

Gelukkig zijn kinderen een stuk toleranter dan de meeste volwassenen en (als ze niet op de verkeerde manier door hun ouders beïnvloed worden) veel makkelijker in het accepteren van het feit dat alle mensen anders zijn.

Citaat van: feneaux op 22 september 2009, 22:28:05
Wat nou het probleem dus is, is dat wat ons qua kennis maar moeten aanpassen aan de moslim. Terwijl de algemene moslim dat niet doet. Geert vertelde ons: de vervuiler betaald. Misschien heeft de vervuiler wel een diepere betekenis, zoals het feit dat ze de leerstof en de manier van opvoedin gook verstoren. Want waarom zou je je kind erover vertellen als je ze liever uit de buurd houd van je zoon of dochter.

We moeten dat helemaal niet, maar ik denk dat het voor de persoonlijke ontwikkeling van een kind belangrijk is dat ze uitleg krijgen over allerlei verschillende religie's die er in de wereld bestaan, zodat ze zelf een beeld kunnen vormen. Ze er niet over vertellen is een soort struisvogelpolitiek; als je je ogen maar sluit voor dingen, dan zijn ze er ook niet  :')
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)

eccs

Citaat van: Snowowl op 22 september 2009, 22:31:15
Citaat van: feneaux op 22 september 2009, 22:28:05
Wat nou het probleem dus is, is dat wat ons qua kennis maar moeten aanpassen aan de moslim. Terwijl de algemene moslim dat niet doet. Geert vertelde ons: de vervuiler betaald. Misschien heeft de vervuiler wel een diepere betekenis, zoals het feit dat ze de leerstof en de manier van opvoedin gook verstoren. Want waarom zou je je kind erover vertellen als je ze liever uit de buurd houd van je zoon of dochter.

Hoezo qua kennis moeten aanpassen? Erkennen dat het Moslimse geloof bestaat?
Één moslimse docente bepaald nog niet wat je kids leren.
En hoe verstoren ze de manier van opvoeden?

En waarom zou je je kinderen uit hun buurt willen houden? Waren we het er niet al enigzins over eens dat niet iedere Moslim slecht is?
Of blijf je aan dat bekrompen beeld vastklampen?

Omdat de moslim gemeenschap al veel te veel invloed heeft op de jeugd. NEDERLANDSE jongetje van 12 die met een mes lopen, omdt hun "stoere" vriendjes die dan moslim zijn dat ook doen. Ja eigen ervaring ja!
Je kan je kind maar het beste behoeden voor het slechte, dan dat je ze DENKT te behoeden en even later blijkt dat je kind omgaat met een ander kind die fundamentalistische ouders heeft!
addio neri!

j3rome

nou mischien dat vooroordeel van alle moslims dragen hoofdoeken weet je wel dat onderwerp waar dit allemaal om gaat
STAND YOUR GROUND AND FIGHT
--------------------------------------------------------------
LETS GO F*CKING MENTAL

Snowowl

#57
Citaat van: j3rome op 22 september 2009, 22:41:21
nou mischien dat vooroordeel van alle moslims dragen hoofdoeken

ja maar dat zeg ik toch al: je leert ze dan fatsoendelijk alles op dat gebied, lees mn eerdere post.
Daarmee haal je ook gelijk vooroordelen weg.

edit, want k was de spelling van n woord kwijt en kwam zo stom over :P
May the bridges I burn light the way.

feneaux

Als ik het over vele ogen heb, wil het niet zeggen dat ik het over me eigenbeeld heb tegenover de daden van hitler want ik bekijk het namelijk niet helemaal negatief. Moet ik dar er dan volgende keer bijzetten voor degenen die het niet begrijpen? (Over moeilijk te volgen, kennis te kort over ww2?)  Het gaat er in dit geval wel ver de ontdekkingen, want daar had ik het over. Ik ben blij dat je walgt van me mening, dat is het voordeel van meningsverschil. Ik hoef me dus niet te bekommeren om je Walging.

{FX} Gerechtigheid Zal Zegevieren!

Sandra_O

#59
Citaat van: feneaux op 22 september 2009, 22:44:31
Als ik het over vele ogen heb, wil het niet zeggen dat ik het over me eigenbeeld heb tegenover de daden van hitler want ik bekijk het namelijk niet helemaal negatief. Moet ik dar er dan volgende keer bijzetten voor degenen die het niet begrijpen? (Over moeilijk te volgen, kennis te kort over ww2?)  Het gaat er in dit geval wel ver de ontdekkingen, want daar had ik het over. Ik ben blij dat je walgt van me mening, dat is het voordeel van meningsverschil. Ik hoef me dus niet te bekommeren om je Walging.
Ik begrijp het prima hoor, ik ben het er alleen absoluut niet mee eens en daar hoef jij je inderdaad niet om te bekommeren. Mijn kennis van WW2 is ook prima, tenslotte weet ik dat het om Mengele gaat en niet om van Mengelen, ik had het met het moeilijk te volgen meer om je soms onvoorstelbaar slecht gebruik van de Nederlandse taal.

Citaat van: eccs op 22 september 2009, 22:40:59
Omdat de moslim gemeenschap al veel te veel invloed heeft op de jeugd. NEDERLANDSE jongetje van 12 die met een mes lopen, omdt hun "stoere" vriendjes die dan moslim zijn dat ook doen. Ja eigen ervaring ja!
Je kan je kind maar het beste behoeden voor het slechte, dan dat je ze DENKT te behoeden en even later blijkt dat je kind omgaat met een ander kind die fundamentalistische ouders heeft!

Ook dat is weer een argument dat totaal niets met moslims te maken heeft. Kinderen van 12 zijn heel vaak genegen om hun hoofd te laten hangen naar "stoere" vriendjes. In jouw voorbeeld was dat toevallig een moslim vriendje, in zovelen andere gevallen is dat een ander vriendje. Je kunt je kinderen het beste behoeden door ze zo eerlijk mogelijk en zo uitgebreid mogelijk over alles wat er in de wereld speelt in te lichten.
I love you as certain dark things are to be loved
In secret, between the shadow and the soul

~ P. Neruda (sonnet XVII)