Dat er uiteindelijk door de onmenselijke daden van Hitler, Josef Mengele (ik neem aan dat je die bedoelt?) en andere massamoordenaars onder dwang uitvindingen zijn gedaan waar we nu profijt van hebben (of last, zoals van de atoombom), maakt hun daden niet minder slecht of bewonderenswaardig.
Dat zeg ik ook niet. Het gaat er om dat jij nu een nieuwe nier ken krijgen, dat had je zoizo al gekunt, maar we hebben toch een hele voorsprong. Of het nu dwang was of niet. Voor van mengelen en de rest geld dit niet. De meeste dan. Want hun deden het met plezier. Van mengelen was zo slecht nog niet, een troost voor jou omdat jij het vanuit dit ooghoek bekijkt, hij heeft ook duizenden gevangenen laten ontsnappen. Zie je dan niet in Dat ook echt elk nadeel, hoe vreselijk het ook is, zijn voordelen heeft? Moet ik het blijven zeggen?
Ja, dat zei je wel:
"Hitler deed in vele ogen slechte dingen. Maar niet alles was slecht." 
Het gaat niet om de ontdekkingen die gedaan zijn, het gaat er om dat er mensen op een afschuwelijke, onvoorstelbaar gruwelijke manier zijn gemarteld en mishandeld en geen enkel voordeel maakt dat goed of minder slecht. En, nee, je hoeft het niet te blijven zeggen, hoewel je soms ongelooflijk moeilijk te volgen bent, kwam deze mening luid en duidelijk over. BAH!
stel je voor er komt een lerares binnen met zon ding op dr kop of een hele burka aan wat moet een kind van 4 of 3 wel niet denken dat het een lopende tent is ofzo
Gelukkig zijn kinderen een stuk toleranter dan de meeste volwassenen en (als ze niet op de verkeerde manier door hun ouders beïnvloed worden) veel makkelijker in het accepteren van het feit dat alle mensen anders zijn.
Wat nou het probleem dus is, is dat wat ons qua kennis maar moeten aanpassen aan de moslim. Terwijl de algemene moslim dat niet doet. Geert vertelde ons: de vervuiler betaald. Misschien heeft de vervuiler wel een diepere betekenis, zoals het feit dat ze de leerstof en de manier van opvoedin gook verstoren. Want waarom zou je je kind erover vertellen als je ze liever uit de buurd houd van je zoon of dochter.
We
moeten dat helemaal niet, maar ik denk dat het voor de persoonlijke ontwikkeling van een kind belangrijk is dat ze uitleg krijgen over allerlei verschillende religie's die er in de wereld bestaan, zodat ze zelf een beeld kunnen vormen. Ze er niet over vertellen is een soort struisvogelpolitiek; als je je ogen maar sluit voor dingen, dan zijn ze er ook niet